Kuva Kuva

LEIMALLE "Avain"-este

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
PeteH
Viestit: 75
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 8:45 pm
Paikkakunta: OULU

LEIMALLE "Avain"-este

Viesti Kirjoittaja PeteH »

Vain kolme pientä vikaa;
- pari reikää takapyörien koteloissa -> hitsattu
- jarruletku halkeamassa -> vaihdettu
mutta .... virta-avain ei pysy lukossa auton ollessa käynnissä!

Hain uuden avaimen, ongelma ei poistunut, vaikka lukkoliikkeen pojjaat tekivät karvan verran isomman.

Uuden lukon hankinta edessä. Onkos kellään tietoa, mistä kannattaa hankkia. Ja onko edes saatavilla... :(

:shock:
Ei parta pahoille kasva,
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000
beejii
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 2:13 pm
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja beejii »

Otappa vaikka se vanha avain( ei oo niin paljo menetettävää) ja tao pikkuvasaralla vaikka alasinta tai jotain kovaa vasten sitä. Sopivasti koputtelee sitä, niin avaimen pitäs "kasvaa", välillä voi koittaa virtalukkoon joko tarttuu. Kerran ainaki tehtiin tuommonen konsti ja on pelannu vuosia...
Avatar
PeteH
Viestit: 75
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 8:45 pm
Paikkakunta: OULU

NUKUN YÖN YLI

Viesti Kirjoittaja PeteH »

... JA AAMULLA TAKOMAAN
ilmoittelen, iskinkä sormeen ja auttoiko resepti

Kiitos!

PeteH :shock:
Ei parta pahoille kasva,
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000
anttir
Viestit: 106
Liittynyt: La Loka 30, 2004 8:37 pm
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Re: LEIMALLE "Avain"-este

Viesti Kirjoittaja anttir »

PeteH kirjoitti: Uuden lukon hankinta edessä. Onkos kellään tietoa, mistä kannattaa hankkia. Ja onko edes saatavilla... :(

:shock:
Itsellä BJ-40:ssä oli sama ongelma, käytin autolukkosepällä, oli kuulemma rattilukko jumissa, ei maksanut paljoa.
Antti R.
SLCK #2
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Työkaveri, joka entisessä elämässä oli Toijjotalla töissä, kertoi ongelman johtuvan liian kovasta tarvikeavaimen materiaalista. Alkuperäinen avainhan on meillä monella kulunut liki tunnistamattomaksi, eikö? Näin on tarkoitettukin, että avain kuluu ja lukko pysyy ehjänä. Tarvikkeena teetetyt avaimet sitten syövä myöskin lukon väljäksi.
Hyvinkään Toijjotalla oli mies kekä osasi tehdä uudet lukot ja avaimet.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Mä kerran intin katsurin kanssa myös ko.asiasta. Sanoin sille, että viritän siihen jonku ketjusysteemin ettei irtoa.
Tämän taas kuulin yhdeltä kaverilta, että sen pitäisi mennä läpi pikku painin jälkeen.

Sano että sen on pysyttävä "omin voimin" siinä pesässä.
Noh rupesin tivaamaan pykäliä miten se on paksussa kirjassa määritelty niin ei se ruvennu kattelemaan vaan piti päänsä.

En sitten jaksanut tutkia asiaa enemmän kun uudella avaimella pysyy just ja just pesässä. Nyt on siis katsastusavain hyllyssä.

Siispä jos jollain on intoa/kiinnostusta voisi selvittää kielletäänkö virtalukon ulkopuolisen esteen käyttö vai onko se mahdollista pykälien mukaan. Eikös se mene niin, että jos ei kielletty niin sallittu :D

Jos se saa olla niin sillä säästäisi monta kirosanaa/rahaa järkevämpään tarkoitukseen.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

kaikissa poliisiautoissa lähtee virta-avain käynnissä ollessa pois, juurikin siksi, että voi jättää auton käyntiin ja laittaa ovet lukkoon. Miksei katsurit näistä välitä? Kaverillakin oli vanaha saappi, ja katsurille riitti aina maininta "vanha poliisiauto" "aijaa, no sitten"
njhj
Viestit: 49
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 7:38 pm

Viesti Kirjoittaja njhj »

Sama vika rahikaisella. Selvittelin asiaa ja muistaakseni noin 300€ koko lukkosarja tarvikkeena, kaikki ovet ja luukku, pa-tankin läppä ja hanskalokero ja tietty siis virtalukko. En muista enää mistä liikkeestä, mutta löytynee markkinoilta siis.
Avatar
PeteH
Viestit: 75
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 8:45 pm
Paikkakunta: OULU

Tarvikeavain ja leka

Viesti Kirjoittaja PeteH »

Nyt pysyy, kun annoin lekalla vauhtia :D

Mutta jäljelle jäi ongelma: ei sammu avaimesta... Sain onneksi korjauskehotuksella leiman. Autosähkäri väänetli siitä sammuttimesta lähteviä johtoja, ja sammui. eli nyt sitten vaihdetaan liitokset tuoreisiin.

Voisko nykiminen olla tuota, että sammutin sammuttelee aina silloin tällöin?!? :shock:
Ei parta pahoille kasva,
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000
Avatar
BJ40
Viestit: 184
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 2:39 pm
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja BJ40 »

Kun taistelette noiden virtalukkojen kanssa, niin jos ette saa avainta pysymään lukossa teettämällä isompaa / takomalla.

Ottakaa lukkopesä irti se ja avain paikalliselle lukkosepälle. Uusii muutaman haitan ja taas pelaa normaaliavaimilla. Eikä maksa kuin muutaman kympin.

Viimeviikolla vein yhden Bj:n virtalukon mihin ei ollut avainta, seuraavana päivänä oli kahdella avaimella varustettu toimiva virtalukko hyppysissä, ja rahaa paloi 34Eur. Siis lukon purku ja kahden avaimen teko.

Eikä sen avaimesta tarvitse sammua ainakaan vanhempien. Mulla -77 bertta ja sammuu ainoastaan käsisammuttimesta.
-Janne-
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, Hj-60 -85, CJ-5 -68
Tinde72
Viestit: 15
Liittynyt: To Heinä 06, 2006 7:44 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tinde72 »

Virtalukko toyota itakeskuksessa 65,50e hj:seen. Ja ovien lukot 35,60 kpl ja takaluukun lukko jos on keskusl ni 69,50 mut jokaiseen tulee eri avain...Mut vanhan korjaus auto avaimessa helsingissä muutaman kympin.
Avatar
JAWA
Viestit: 142
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 8:10 pm
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja JAWA »

Itse kun tuli reilu 15 vuotta autoiltua jenkeillä niin ilmiö tuli tutuksi. Muutaman kerran tuli narinaa, muuten tais olla ominaisuus joten ei ollut ongelmia. Kaikissa ajamissani usalaisissa on avain nöyrästi irronnut, näppärä ominaisuus jos tarvii avaimia auton ulkopuolella :D

Näistä 90, ja 20-lukuisista ei kokemusta...
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Eikös jenkeissä ole se käännettävä kehä siinä avaimen ympärillä, että siitä kääntämällä saa auton sammutettua vaikkei avainta oiskaan. Käyntiinpäin kääntyy vaan avaimen kans.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
PeteH
Viestit: 75
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 8:45 pm
Paikkakunta: OULU

SAMMUTIN

Viesti Kirjoittaja PeteH »

Eikä sen avaimesta tarvitse sammua ainakaan vanhempien. Mulla -77 bertta ja sammuu ainoastaan käsisammuttimesta.[/quote]

Onko jouku asennuttanu vastaavaa HJ60:een?
Mitä kustantaa?

:shock:
Ei parta pahoille kasva,
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000
Avatar
PeteH
Viestit: 75
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 8:45 pm
Paikkakunta: OULU

SAMMUTIN

Viesti Kirjoittaja PeteH »

BJ40 kirjoitti:
Eikä sen avaimesta tarvitse sammua ainakaan vanhempien. Mulla -77 bertta ja sammuu ainoastaan käsisammuttimesta.
Onko kukaan laitattanu vastaavaa HJ60:een?
Mitä kustantaa?
Ei parta pahoille kasva,
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000
Vastaa Viestiin