Kuva Kuva

paineensäätöventtiili

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
HemmoBJ40
Viestit: 47
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 7:44 pm
Paikkakunta: Rauma

paineensäätöventtiili

Viesti Kirjoittaja HemmoBJ40 »

Tarkoitus olisi laittaa kesällä berttaan hj:n levyt ja suositus olisi paineensäätöventtiilille takajarruputkeen. Samasta autosta josta on jarrut irroitin myös säätöventtiilin, mutta en tarkistanut mihin ne kaikki jarruputket johtavat. Eli kyseessä on Aisinin valmiste jossa kolme lähtöä yksi on merkitty nuolella sisäänpäin eli varmaan pääsylinteriltä, toinen on merkitty isolla F kirjaimella mahdollisesti front mutta minne, yksi on merkkaamaton sen laittaisin taakse. Eli mitä teen F reijällä tukitaanko vai johdetaanko jonnekin minne, vai menikö kaikki väärin.
Toyota Land Cruiser. Arjen yläpuolella.
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

tommonen:

Kuva

se ylin lähtee taakse ja kaks muuta eteen...
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Mun pitäis kanssa laittaa moinen säätöventtiili. Mitäs muita vaihtoehtoja kuin tuo?

Ja Jürgen, tuosta ei ilmennyt mihin se toinen eteen menevä kuuluu mennä??
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
mikjus
Viestit: 200
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikjus »

Helpompi lienee on laittaa esim. allstarin valmistama ventiili jossa vain putki sisään ja toinen ulos. Maksaa jotain 50€? Lontoon kielinen nimi on proportionig valve. Muita valmistajia esim. wilwood.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Racers Place?
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

toihan on kuorman mukaan jarrupainetta säätelevä vekoitin, yleensähän noi on valmiiksi jumissa! se akselin suuntaisesti lähtevä on takajarruille, ylempi ruogonsuuntaisesti sisääntulo ja alemmasta lähtee putki etupiirille. mulla on joku korpivaaran huoltokoulutusopas jossa on järäytyskuva ja selvitys toiminnasta. ulkoapäin yksinkertainen laite on tehty sisältä niin omituiseksi että kannattaa pysyä erossa :lol:

lautamäki ainakin myy noita oikeesti säädettäviä laitteita, siellä tais halvin malli olla noin 80e. vaan onko jollakin tietoa että näitä saa halvemmalla jostakin :?:
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

Voiskohan toi säädin olla syypää kun mulla menee vasen etujarru lukkoon ennen ku oikee, vai meneekö noi piirit tossa nyt ristiin vai miten? Jos hojoon laittas ton alkuperäsen säätimen tilalle jonkun allstarin/wilwoodin tekeleen niin mites tuo toteutus sitten tapahtuis?

Anteeksi jos kyselen tyhmiä mutta kun rupee jo pikkuhiljaa vituttaan kun ei saa jarruja niin mitenkään toimimaan kunnolla... :oops:
railai at surffi.net
Whitejack
Viestit: 48
Liittynyt: To Marras 25, 2004 4:28 pm
Paikkakunta: Kaksi iitä peräkkäin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Whitejack »

Itse ainakin laitoin HJ:n säätimen heti pääsylkyn lähettyville ja samoilla kytkennöillä kuin HJ:ssakin oli.
Säätimen ympärille tein latasta U-mallisen telineen ja päätyyn pultilla paineensäädön.
Halpahan toi on mikäli jo osatkin on jo valmiina.

Kuva

Kuva
-Whitejack- #64 BJ40-77
Vastaa Viestiin