Kuva Kuva

voplauksenpoisto

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

voplauksenpoisto

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

hommasin hj swamperit33x13,5x15 ja 10x15 vanteet mutta ne rupee voplaamaan noin 60km/h vauhdis niin pirusti että meinaa ratti lähtee käsistä! aluta on mallia soa ja tractionbarit yms mistä vois että vikaa? ohjaus iskari?(ei ole) laittaako uus suoraan raidetankoon? auttakaa
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Ohjausiskarista kannattaa varmaan alottaa, mä laitoin dobinssonin eikä 37" woblaa. Onko renkais ryynit sisällä?
Eikö 33" näytä vähän hassulta soahojon alla. :shock:
1987 LJ70
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Joo, ekana vaan ohjausiskaria alle. Ite ajelin 37" mudzilloilla ilman iskaria SOA HJ:lla, ja aina pienimmästäkin töyssystä lähti jumalaton voblaus, jos vauhtia oli alle 40km/h. Ei enää, Dobinssoni toimii.

Ja ei mulla vaan mitään ryynejä oo :P
Käyny mielessä kyllä.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

leveys vähän korvaa sitä korkeutta:)
mpa567
Viestit: 68
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:19 am
Paikkakunta: Narva

Re: voplauksenpoisto

Viesti Kirjoittaja mpa567 »

pemaripoju kirjoitti:hommasin hj swamperit33x13,5x15 ja 10x15 vanteet mutta ne rupee voplaamaan noin 60km/h vauhdis niin pirusti että meinaa ratti lähtee käsistä! aluta on mallia soa ja tractionbarit yms mistä vois että vikaa? ohjaus iskari?(ei ole) laittaako uus suoraan raidetankoon? auttakaa
Onko pyörän laakerit ja muut välykset ok? Mulla lähti Hodarista voblaus kun vaihdoin uuden pyörän laakerin ja raidetangon pään.
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Onkos minkä verran soraa renkaissa? Vaikka kaikki olisi ok niin liian vähä sora pilaa koko paketin. Itsellä 37x14.5 ja soraa noin 400 grammaa joka renkaassa.
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Jos on renkaat edes suunnilleen painoissa niin HJ ei tarvitse ohjausiskaria ollenkaan.

Itse vaihdoin kaikkien tankojen päät ja laitoin OMEN ohjausiskarin niin, Creapyt beadlockeillakaan (250g hiekkaa)ei woblaa.

Katso että seuraavat ovat kunnossa:
Tankojen päät on kunnossa
Auraus oikea
Kääntöpään laakerit kunnossa
Pyöränlaakeri kunnossa.

Jos nuo kaikki on kunnossa niin ei pitäisi woblata.

Jos jouset antavat periksi sivuttais suunnassa saattaa myös aiheuttaa woblausta. Tähän auttaa panhard tangon lisääminen alustaan.
HJ61 vm88, Lukot, Vinssi, soa
#332
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

toisen pyöränlaakerin vaihdoin eilen ja toisen kuukausi sitte ja säädin siitä välykset uusiksi! painona 170oz hiekkaa per rengas!
muutenki raidetangon päät pitäis olla kunnossa! jousen puslat on vähä kulahtanu vaikka on viime kesänä laitetut! täytyy sovitella joku ohjausiskariksi! illalla näkee auttoko.
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

tuota, ohjausiskariksi suunniteltua iskaria on varmaan hankala korvata muulla tavallisella iskarilla? Nesteiskari ei taida toimia vaaka-asennossa, ja muutenkin sillä on sama ongelma kuin kaasuiskarilla, eli antaa paremmin periksi toiseen suuntaan.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ei päässy vie testaan iskarin toimivuutta ku kaikki oli enemmän tai vähemmän panaanilla ja ei löytyny sopivaa tavallistakaan iskaria!
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

Viime kesänä kun laitoin nuo 38,5/16r15 tsl:t niin woblas alkuun aika rankasti ,ensin laitoin yhden ironmanin ohjausiskarin se auttoi jonkun verran,mutta woblas edelleen tossa n.60km/h vauhdissa,sitten laitoin vielä ironmanille kaveriksi omen ohjausiskarin niin loppui woblaus.
Nyt,vaikka kaikki lehtijousien puslat on totaalisesti vaihtokunnossa niin ei vieläkään woblaa,mutta tossa n.60km/h vauhdissa ihan vähän ikään kuin yrittäis alkaa woblaamaan mutta ei kuitenkaan ala.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tossa 50-60km/h se rupee pulisuttaan niin pirusti! ja huomasin myös että ku auto seisoo yön yli niin aamulla tuntee makuukohdat renkais ekat parikilsaa!
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

Joo se on tuon "rättirenkaan" ominaisuus.Kannattaa parkkeerata mahdollisimman tasaiselle,että kaikki renkaat painuvat saman verran,silloin tärinä on sellaista tasaista.
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Joo, ei tule hommasta mitään ilman panhardia.
Vaihoin paikoilleen nuo high steer -ohjausvarret, niin joutu panhardin ottamaan pois, kun se oli vähä eessä. Nyt sittne iskee semmonen death woble tuossa ~30km/h vauhissa, ettei mitään rajaa. Johtuu varmaan lähinnä siitä, että ohjausiskari ei oo kiinni etuakselissa ja raidetangossa, vaan orkkispaikallaan rungon ja sektorivarren välissä.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

laitoin ton dobinson ohjausiskarin ja kyllä vipotukset loppu ku seinään! vielä ehkä hivenen yrittää alkaa tossa 65km/ nopeudessa mutta ei pysty
Vastaa Viestiin