Kuva Kuva

HJ:stä huoltoauto?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

uretaani
Viestit: 21
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 6:10 pm
Paikkakunta: Kiikala/Somero

HJ:stä huoltoauto?

Viesti Kirjoittaja uretaani »

Miten se tapahtuu, kertokaa tietämättömälle, yksityishenkilönä on ilmeisesti mahdollista?
Älähän huoli.
Avatar
Mad Mike
Viestit: 36
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 7:53 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mad Mike »

Huoltoautoja on varmaan yhtä monta erilaista, kuin on tekijääkin. Mutta tässä minun näkemykseni...:

- Takapenkki pois, penkin kiinnikkeet umpeen.
- Turvavyöt pois takaa.
- Kiinteä työkalulaatikko, jossa työkaluja, luonnollisesti.
- "Este" kuskin penkin taakse, jottei työkaluja pääse polkimien alle, esim n. 15 cm korkea riittää.
- Ruuvipenkki (ei pakollinen varmaankaan, mutta itse laitoin.)
- 80 lätkä.

Tuossapa ne muistaakseni on. Lisätköön joku, jos tulee mieleen jotain.

Ja huoltoautoksi kannattaa tehdä, mutta tee kerralla hyvä, jottei katsastusmies vittuunnu meihin huoltoautomiehiin...
:wink:

Niin, ja dieselvero putoaa johonkin 85€ /vuosi, ja vakuutus n. 500 € /vuosi.

Lisää voit katsoa omasta projektistani: http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... .php?t=304
uretaani
Viestit: 21
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 6:10 pm
Paikkakunta: Kiikala/Somero

Viesti Kirjoittaja uretaani »

Kyllä ja kiitos. Teen sen.

Ei siis tarvi olla sähkölaitos, että voi katsastuttaa sen? Pistän sitten kuvat hyväksytettäviksi huoltoautomiehille, kun saan rakennettua, tähän samaan tekniset kysymykset -osastoon aikanaan.
Mad Mike kirjoitti:Huoltoautoja on varmaan yhtä monta erilaista, kuin on tekijääkin. Mutta tässä minun näkemykseni...:

- Takapenkki pois, penkin kiinnikkeet umpeen.
- Turvavyöt pois takaa.
- Kiinteä työkalulaatikko, jossa työkaluja, luonnollisesti.
- "Este" kuskin penkin taakse, jottei työkaluja pääse polkimien alle, esim n. 15 cm korkea riittää.
- Ruuvipenkki (ei pakollinen varmaankaan, mutta itse laitoin.)
- 80 lätkä.

Tuossapa ne muistaakseni on. Lisätköön joku, jos tulee mieleen jotain.

Ja huoltoautoksi kannattaa tehdä, mutta tee kerralla hyvä, jottei katsastusmies vittuunnu meihin huoltoautomiehiin...
:wink:

Niin, ja dieselvero putoaa johonkin 85€ /vuosi, ja vakuutus n. 500 € /vuosi.

Lisää voit katsoa omasta projektistani: http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... .php?t=304
Älähän huoli.
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Eräs huomioitavaa asia huoltoautosta!

- Se on sitten huolto lopun ikää, ei voi muuttaa taksin, kuin maksamalla autovero?
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
jagar
Viestit: 42
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 11:56 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jagar »

Voisko joku kertoo, kuka tietää, niin mikä se on se rajoitus, mitä saa vetää huolto autolla? Kun inssi setä sanoi meikäläiselle että ei voi vetää esim hevoskoppia.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Esim. jos käytät huoltoautoa mettäkoneen huoltoon niin voit varmaan vetää mettäkoneen rengasta kärryssä. Periaatteessahan et saa edes kaupassa käydä huoltoautolla.

Mun mielipide on, että koska dieseli kallistuu koko ajan enemmän ku bensa (suhteessa), niin harrastelaite kannattais ennemmin bensilöidä kuin houltoautottaa. Tosin mullahan on valmis pakuhojo.

Mutta esim. Chevyn 305:nen tais mennä FJ:n paino- ja tehoarvoilla, eikä oikein tehtynä varmasti vie yli 15:sta sataselle-
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Mad Mike
Viestit: 36
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 7:53 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mad Mike »

hj60 kirjoitti:Esim. jos käytät huoltoautoa mettäkoneen huoltoon niin voit varmaan vetää mettäkoneen rengasta kärryssä. Periaatteessahan et saa edes kaupassa käydä huoltoautolla.
:?:
Niin, mutta entäs jos olet vaikka korjaamoyrittäjä? Pitäis saada vedettyä tielle levinnyt Suburbani veks, mutta kun ei olevinaan saa vetää... Kait siitä nyt olis rekisteriotteeseen jotain merkattu?
uretaani
Viestit: 21
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 6:10 pm
Paikkakunta: Kiikala/Somero

Viesti Kirjoittaja uretaani »

Teen huoltoauton, ihan yksityisenä. Omiin tarpeisiin. Otin AKE:sta selvää. OK

Mad Mike kirjoitti:
hj60 kirjoitti:Esim. jos käytät huoltoautoa mettäkoneen huoltoon niin voit varmaan vetää mettäkoneen rengasta kärryssä. Periaatteessahan et saa edes kaupassa käydä huoltoautolla.
:?:
Niin, mutta entäs jos olet vaikka korjaamoyrittäjä? Pitäis saada vedettyä tielle levinnyt Suburbani veks, mutta kun ei olevinaan saa vetää... Kait siitä nyt olis rekisteriotteeseen jotain merkattu?
Älähän huoli.
uretaani
Viestit: 21
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 6:10 pm
Paikkakunta: Kiikala/Somero

Re: HJ:stä huoltoauto?

Viesti Kirjoittaja uretaani »

Noniin, nyt on hitsaukset, pohjatyöt ja vanerointi suurinpiirtein tehty. Ruuvipenkkikin löysi paikkansa takaluukusta. Vielä pitää rakentaa tolkun laatikko työkaluille. 1350x500x500 mm, viistetyllä etureunalla, että penkit mahtuu kallistumaan, lokerotkin olen suunnitellut. Työkaluja tulee sitten hitosti ja luettelo joka nitkuttimesta vielä katsastusmiehelle varusteista. Pitääköhän tuo kompressorikärry ottaa konttorille mukaan, jos sellaista sitten vetelee sillä (atlas copco). Odotetaan vielä valmista niin siiten kuvia kansalle, mutta design on turkkilevy-kumimatto kaikkialle mihin sitä riittää ja loput harmaata kovaa solumuovia (esim. katossa).
Älähän huoli.
uretaani
Viestit: 21
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 6:10 pm
Paikkakunta: Kiikala/Somero

Re: HJ:stä huoltoauto?

Viesti Kirjoittaja uretaani »

Älähän huoli.
Vastaa Viestiin