Kuva Kuva Kuva Kuva

kytkinremppa bj 42??

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

kytkinremppa bj 42??

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Huhti 12, 2005 5:09 pm

auto rupee haisee kun ajaa yli 80 kymppiä ja kyselin
ja kuulemma vois olla kytki menossa?? voisko joku järkevämpi
kertoa mieli piteensä..ja mitä vaihtaessa on vaikeeta ja kannattaa
ottaa huomioon!! kiitos jo etukäteen :?: :?:

IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika » Ti Huhti 12, 2005 11:04 pm

Kyllä mullakin rupeais BJ:ssä haisemaan, jos ajaisin yli 80. Jännäkakka meinaan... :roll: No ei vaan, hiukan lisäinfoa ei lienee olis pahitteeksi ongelmasta. Luistaaks se?

Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 » Ke Huhti 13, 2005 6:57 am

jos se on kytkin, niin vaihtaminen onkin sitten työläämpää, koska vaihdelaatikko painaa PALJON. Vaihdatin berttaan suosiolla korjaamolla, jossa sielläkin hallitunkit rupes loppuun ihan käsiin..

mutta nouseeko kierrokset mutta ei vauhti siellä 80 nurkilla? Vai tuleeko haju sittenkin pakoputkesta eli onkohan syöttöpumpun säädöt muisto vain..

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Huhti 13, 2005 7:51 am

Jep.

Muistan itsekin epäilleeni kytkintä hajun vuoksi. Olihan se kytkin vaihtokunnossa, mutta ei se hajuun vaikuttanut. Bj:n koppa kun on tunnetusti harvahkoa mallia ja muutenkin aerodynamiikaltaan ruotsinlaivaluokkaa, niin vauhdissa pakokaasut pyrkivät sisälle, ja vanha suuttimensa polttanut kone käryttää aika imelästi.

Kytkimen vaihtoa en sinänsä pitänyt pahana hommana. Laiton lootan roikkumaan kuormaliinoilla runkopalkeista.

Mikko

Avatar
killerwo
Member
Viestit: 336
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo » Ke Huhti 13, 2005 10:06 am

Kyllä se kytkimeltä haiskahtaa...Itellä sama vika vuos pari sitten... Kannattaa vaihtaa ajoissa tai ainakin tarkistaa sillä palanut vauhtipyörä ei ole kiva. Mulla luisti aikansa jonka seurauksena vauhtipyörän kytkin pinta paloi(nuoloja) ja halkeili. Ja oletettavasti sinulla on 3B kone joten vauhtipyöriä ei ole liiaksi asti saatavilla.
Kytkin remppa ei ole helpoimmasta päästä mut ei mahdoton. Ite tein yksin ulkosalla ja hyvin onnistui. Aikaa meni noin 10h yhteensä. Pikkasen hiasti hommaa tuo vauhtipyörärikko..
Kannattaa melkeen tehä silleen et irroittaa jakolaatikon ja sitten vaihdelaatikon ja viimiseks kytkinkopan. Tuleepi samalla vaihdettua jakiksen ja vaihdelaatikon välinen stefa ja öljyt
Blue skies and headdown

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Huhti 13, 2005 12:15 pm

kiitos kaikille..luistamaan olen saanut jonkun ajan maasto ajelun jälkeen ja vauhti kyllä nousee 80 jälkeenkin "normaalisti"..
miten ton sais muuten tietää että onx se kytkin loppu muutakun avaamalla.. joku selitti että laiittaa vehkeen käymään ja 4 silmään
ja nostaa kytkintä jos ei heti sammu niin enteilis kykimen loppua
koitin ja poika sammui heti...

Avatar
killerwo
Member
Viestit: 336
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo » Ke Huhti 13, 2005 12:47 pm

OK. käsitin ettei nopeusnouse mutta kierrokset nousee 80km/h jälkeen.. Näin itselläni... Joo ei se kytkin sitten varmaan ihan sökö oo...
Kyllä sen tuntee ajaessa esim kaupungissa jossa paljon kiihyttämistä ja pysäyttämistä. Jos voima ei tuu terävästi ku nostat kytkimen ja annat kaasua niin sitten luistaa..kuulen sen kyllä äänestäkin
Blue skies and headdown

Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 » To Huhti 14, 2005 9:27 am

ettei muuten moottorin huohotinputki olisi karannut, ja öljyä sitä myöten truutannut pakoputken päälle. Sitten yli 80 vauhdissa putki kuumenee ja käryää. Mulla karkasi kerran, ja joutui hitsaamaan uuden mutkan + putken.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Huhti 14, 2005 1:25 pm

kuuluuko sieltä putkesta tulla pientä savua kokoajan tyhjäkäynnillä
koneen ollessa lämmin..ei toimi muuten lämpö eikä löpö mittari
oliskohan anturit menneet vai HÄ?? lämpö olis kiva saada ainakin kiva saada toimimaan ennen kesähelteitä ettei käy hassusti...

Avatar
killerwo
Member
Viestit: 336
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo » To Huhti 14, 2005 2:10 pm

Joo kyl sieltä aina vähän tulee tota hönkää..Se on ihan ihan luonnollista huohottamista. Joo käry voi tulla myös pakosarjan ja pakoputken liitos kohdasta jos pultit löysällä. Mulla kärys just lujempaa ajaessa sisään just sen takia. Kun kiristin niin loppui sekin.
Blue skies and headdown

Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 » To Huhti 14, 2005 2:58 pm

samoin oli myös rahikaisella, pakoputken liitospultti oli ruostunut poikki, äkkikoittamalta tuntui että täällähän on kaikki ok, mutta tarkemmin tuijoteltuna poikki, mikä poikki.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Huhti 15, 2005 2:51 pm

kiitos osanottaneille ja kaikkien kesken arvotaan siperian matka
t:mako :D

Avatar
AnttiH
Viestit: 120
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 8:18 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AnttiH » La Huhti 16, 2005 9:03 pm

Taitaa olla enempikin ominaisuus, kuin vika tuo kytkimen käryäminen yli 80km/h vauhdissa BJ:ssä. Turha lähteä vielä kallista kytkinremppaa tekemään tuossa vaiheessa, jos pikkusen haiskahtaa, pelaa pikkupuolella metässä vielä pitkän aikaa ja maantielläkin voi kytkimellä olla kilometrejä useampi edessäpäin. Omassa bertassa kärys kytkin 4 vaihteella yli 80 vauhdissa, varsinkin, jos oli pikku ylämäkeä. Keväällä emäntä ilmoitti äänekkäästi hajusta, isännän nokassa kun ei noin mieto tuoksu tuntunut ja syksyllä vielä ajettiin n.10000km samalla kytkinlevyllä. Pelais varmaan vieläkin, mutta kun joku halus auton väenvängällä ostaa pois :cry:

Avatar
killerwo
Member
Viestit: 336
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo » La Huhti 16, 2005 9:16 pm

Joo kyllähän se pikkupuolella pitää ja hiljasessa vauhissa, mut kuten edellä mainitsin niin voi vauhtipyörä ottaa itteensä ku kokoajan luistaa yli 80 km/h vauhdissa. Jos vaikka yhtäkyr.ää ajaa vaik 300km niin voi olla vauhtipyöräällä lämpöstä.
Nyt kytkin rempan jälkeen ainakin 10tkm toiminut hyvin maantiellä ja metässä. Se mikä voi laukaista tilanteen voi olla esim liian suuret renkaat suhteessa välityksiin. Vaikka 35" renkuloilla pikkupuolella luistattaa uutta kytkintä metikössä safarin verran ja kotia päin ajellessa taas kytkin luistaa 80km/h nopeudessa. Silloin voi tulla tunne et se on ominaisuus :lol:
Blue skies and headdown

Vastaa Viestiin