Kuva Kuva

2-H koneesta lisää syöttöä?(miten saa kierroksia rajotettua)

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

2-H koneesta lisää syöttöä?(miten saa kierroksia rajotettua)

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tietäiskö joku kuinka tota syöttöpumppua pitäis säätää että lähtis tehoo! asensin turbon ct-26 ja 74cmx28cmxx6cm coolerin ja ahdot on noin 0,8.
etummaisessa alipaine putkessa on 4mm reikä kuten korpivaaraturbossa on ollut! jostain luin että sitä pitäis säätää sieltä syöttöpumpun sisältä jotta se tapahtuisi oikea oppisesti? mutta kuinka, mistä ja kuinka paljon?
sen ruuvin pyöräyttäminen 3/4 kierrosta joka on sammutin vivun juuressa (ja siinä on se 3 reikänen lukkomutteri) saa kyllä aikaan lisää puhtia mutta siitä isommalle alkaa tuleen pirunmoista savu kankee putkesta! vakio säädöllä lähti 1 savuarvo ja meno oli yhtä tuskasta ku vaparissa
putki on 2,2" läpivirtaavalla vaimentimella ja auto on vm-82 hj-60
Viimeksi muokannut pemaripoju, Su Syys 07, 2008 7:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ei taida olla kukaan rassannu pumppuja? tanään laitoin dumpin ja ekalla kertaa ku kiihdytti niin kyllä rupes hymyilyttään,kun sen verta hienosti pihahti! :D
Avatar
kumiukko
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 7:46 pm
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja kumiukko »

Täällä meillä päin on kans yx hj60 turpona ja välijäähyllä. Oli penkittäny 144hv. Katsastus paperi.
Pikkupojan kommentti hojosta kaupan parkkiksella: Kato äiti monsteli 8) (HJ61 TURBO INTERCOOLER) #278
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

pitäiskö sitä etummaista alipaineputken lähtöö pyöräyttää 180 astetta kun semmosenkin teorian muistaisin lukeneeni joskus! tarttis kans mennä penkittään johki niin sais vähän selville tehoja ja vois eri säätöjä kokeilla!
Avatar
kumiukko
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 7:46 pm
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja kumiukko »

Tämä kyseinen kaveri oli katkassu sen etummaisen putken kokonaan ja tulpannu imusarjan puolen. Pumpun puolta EI saa tulpata.
Pikkupojan kommentti hojosta kaupan parkkiksella: Kato äiti monsteli 8) (HJ61 TURBO INTERCOOLER) #278
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

oon kuullu huhuja että tollai tehtynä se repii sen kalvon puhki ku ei ole ollenkaa vastapainetta toisella puolella! ja sehän lykkää heti täydet syötöt ku tulee imusarjaan ahtoja!
Avatar
kumiukko
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 7:46 pm
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja kumiukko »

Paljo mahollista. Kalvo kun tuppaa olemaan se alkuperäinen...
Pikkupojan kommentti hojosta kaupan parkkiksella: Kato äiti monsteli 8) (HJ61 TURBO INTERCOOLER) #278
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Ei nyt liity tähän millään tavalla, mutta tein entiseen Patrolliin vastaavanlaisen virityksen, tosin en pistänyt letkua poikki vaan laitoin siihen kolmitiehanan jolloin kalvo sai vapaasti hengittää ulos kun toiselle puolen tuli ahtoja, ikinä en oo kuullu et dieseli ottas niin paljon kierroksia, kuviokin putsautui mutiaisesta lähes poikkeuksetta :lol:

Maantieajossa käänsin hanan takas "normi" asentoon jolloin kierrossäädin pelas normaalisti, polttoainetta meni huomattavasti vähemmin siirtymillä.

Kolmitiehanassa tuo säätö on vain kovin karkea, parempi tuossa olisi ollut bleed-hana, eli letkuun T-kappale ja siihen tarkempisäätöinen hana, josta voi säätää ulosvuodetun ilman määrää (vuotaa=bleed, Kuutvuori, kirjaa ylös!)
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kyllä mäki kiersin sitä kierrosruuvia melkein 4 kierrosta kiinnipäin ennenkuin kierrokset asettu noin 4100r/min. eka otti melkein 5tonnia
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

pemaripoju kirjoitti:kyllä mäki kiersin sitä kierrosruuvia melkein 4 kierrosta kiinnipäin ennenkuin kierrokset asettu noin 4100r/min. eka otti melkein 5tonnia
Onko toi kierrossäätö siellä pumpun takapäässä alhaalla,minkä dumbin sä laitoit siihen vai teikkö ite?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

siinä on 12mm lukkoruuvi ja talttapäällä säätö, ja dumppi on omavalmisteinen.
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Mites tuosta saa säädettyä tyhjäkäyntiä, kun lämpimänä nostaa sen likemmä 1500 rpm? Vai pitäskö ennemmin alkaa metästämään imuvuotoja imusarjasta? Turbokin herää viheltämään tyhjäkäynnillä noilla kierroksilla.

Toinen mitä oon ihmetelly, on tuo savutus moottorijarrutuksella. Venttiilivarren kumit on uudet, männänrenkaat oli ok ja sylinterit hoonattu. Vetääkö tuo reippaat puoli miljoonaa ajettu 2H vaan niin paljon öljyä männänrenkaiden ohi? Huohota ei pahemmin.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

nostellaas tätäkin taas ylöspäin!
onko kukaan tutkinut että mihin noi edikin vivun liikeradan säätö ja kierrosrajoittimen ruuvi vaikuttaa?
jos kääntää syöttöruuvia isommalle ja vastaavasti kierrosruuvia pienemmälle niin rajoittaako syöttöö kierroksilla sama tekijä?
eikös sie joku hammastanko pyöräytä karoja eri asentoon vai olenko ymmärtänyt aivan väärin?

oli viime katsastuksessa 6130r/min niin vois vähän pyöritellä kierrosruuvia pienemmälle.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

pyörittelin kierros ruuvia päästä päähän ja syöttöruuuviakin kokeilin pienlle laittaa, mutta silti ottaa kierroksia aina +4500r/min kieppimittari loppuu siihen. olisko ideoita millä rajottaa kierroksia?
hajoo toi kone pian kun hapettaa kurapooreihin ja kone huutaa niin v....ti.
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Savutus moottorijarrutuksella

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Toinen mitä oon ihmetelly, on tuo savutus moottorijarrutuksella


Kunnei vaan turpo vuotais öljyä ,silloin kun ahtaa paine estää öljyn vuoron turpiinin puolelle mutta moottorijarrutuksesa ahto nolla ja öljyä pääsee turpiinipuolelle ja palaa sinisenä savuna putkesta pihalle!!
Vastaa Viestiin