Kuva Kuva

Mitä maalia hj60 pintaan??(kuvia lisätty ja saa lisätä!??)

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Mitä maalia hj60 pintaan??(kuvia lisätty ja saa lisätä!??)

Viesti Kirjoittaja juriihi »

No niin, Tässä on kursittu hj60 peltejä ehjäksi ja nyt pitäisi ruveta miettimään millä maalilla maalaisin kyseisen kulkupelin??? :D :D
Joten ajattelin kysellä mitä raati täällä ehottaa :?: :?: :?: :?: Paras tulos tietenkin saataisiin jos oikeaa automaalia suihkuttelis ruiskulla pintaan, mutta olisko jotain mitä sais rautakaupan hyllyltä tai "värisilmä"liikkeestä.
Olen kuullut/lukenut jotta Miranol ja sadolux ei ole kovin hyviä vaihtoehtoja ja niitä ei saa mattana,kun kerran Väriksi olen suunnitellut yllätys!yllätys! Mattavihreää... Että tälläinen propleema tälläkertaan!
Ja niin jos jollakulla on antaa hyvät ohjeet "camo"maalaukseen niin neuvot otetaan kiitollisena vastaan 8) 8) 8) 8)
Viimeksi muokannut juriihi, Su Syys 30, 2007 8:09 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

off topic! kuvia galleryyn :wink:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Mastorontti
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 8:48 pm
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja Mastorontti »

Omaan hj60 maalataan peltikattomaalilla maastokuvioon. Ei ole ihan matta, mutta ei täysin kiiltäväkään.
Oletko löytänyt jostain piirrettyjä sivu- taka- etu- ja ja kattokuvia? Olisi helpompi suunnitella maalaus.
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Kuhan joku keksii neuvoa mullekkin, miten saa nätin camo-kuosin, niin mullekkin tulee.
pohja on tuommonen ruskea, joten meinasin lisätä beigeä ja vaaleemman ruskeeta, tyyliin jenkkien aavikko-camo...
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Itte oon maalannu tuon oman koslan jo kahteen kertaan Unicalla.

Se on puolikiiltävä.

Mielestäni hyvä maali hintaisekseen. N. 50€ 3.litran pytty.

http://www.tikkurila.fi/tuotetiedot?C=509&product_id=51
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Peltikattomaalia (voikohan sitä laittaa BJ:n kattoon??)

http://forum.slck.net/moottoriturvat/ga ... emId=10802

Vapaalla kädellä fiilistellen. Pensselillä ja telalla. Mustat läikät spreymaalilla pahvinpalalla rajaten, käsivaralta. Ei se niin tarkkaa saa olla. Tyyningmaalaukset on erikses.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

peltikattomaali on käynyt itselläkin mielessä jolla maalais, mutta miten se kestää kulutusta ja mitenkä herkästi lohkeilee ajan myötä :?: :?: Illalla etsiskelin netistä aiheeseen liittyviä jutskia ja tuolta Simolinin sivuilta jäi mieleen sellainen maali kuin Teknosynt, on ilmeisesti jotain 1K teollisuusmaalia jota voipi sävytellä ja mattanakin löytyy :shock: :shock: Onko jollain kokemusta kys.maalista :?: :?: Kun olis paikkoja jotka pitäis pensselillä sutia, elikkä pysyykö pensselissä?? mutta pintakerroksen ruutaan ruiskun lävitse :D :D Ja onnistuisko tällä maalilla tehdä se kaivattu camo-maalaus :?: :?: kuviointi hommassa vois olla noi vaahtomuovitelat hyviä, ohjeena oli että kanttaa varata useampi tela että sulavat melko joutuin :?: :?: :?: Kuviointia/väritystä olen mietiskellyt sen verran että pv-kuosiin jos laittais :?: :?: Mutta ideat on auki vielä :roll: :roll: :roll:
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Jees! Päädyin minäkin tuota Unicaa ostamaan!! Sitä sai sävytettyä peltikattomaalien sävyihin mikä oli hyvä jutska, eihän se mattaa ole niin kuin kävi ilmi jo aikaisemmin vaan puolikiiltävää mutta passaa mulle ja kun sävyksi löytyi hyvä vihreä(Sammal), numeroa en nyt muista. Sen verran testasin kun ovi aukkoja pensselillä maalailin hyvin tasottuu ja peittääkin ihan hyvin(vanha väri oli tummansininen) vielä kun toisen kerran sutii niin tulee hyvä :D :D :D Onko kukaan kokeillut unicaa telata vaahtomuovitelalla mitenkä luonnistuu?? Kun tuo autotalli on pahimmoilleen matala ruiskulla Hoijjakan kattoa maalata niin ajattelin jos telalla.... :?: :?:
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Jos suinkin vaan tilaa löytyy niin maalaa ruiskulla. Tulee parempi pinta ja on ennenkaikkea paljon nopeampi operaatio.

Toki ruiskun putsaus ja suurempi suojaaminen vie aikaa enemmän kuin telalla.

Itte laitoin sekaan noin 20% ohennetta. Hyvin tuli läpi bilhelveten "pro" ruiskusta 2 mm suuttimella.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Maalaus

Viesti Kirjoittaja werzu »

Jos on hyvä keli niin itse olen jopa maalannut autoja ulkona niin on katto korkealla ja seinät lavealla.Tosin ulkona maalaukseen Unica on liian hidasta kuivamaan.Mun bj on maalattu pihalla viimekesänä.Ulkona on parempi maalata kun huonossa tallissa.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Ruisku hommiksi se varmaankin kallistuu, olishan se yksi vaihtoehto jos puottelis rengaspaineet minimiin niin saishan siinä muutama lisäsentin työskentelytilaa :roll: :roll: Eihän sitä tiedä vaikka ulkona sumuttelis ja ajais auto talliin sitten kuivumaan...........?? pitää vaan ootella pikkasen kuivempia päiviä kun on täällä Oulunkupeessa on tullut melko vetisiä sadekuuroja viimepäivinä, mutta vielä on kesää jäljellä!!!!
tjl
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 5:46 pm
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja tjl »

komk kirjoitti:Itte oon maalannu tuon oman koslan jo kahteen kertaan Unicalla.

Se on puolikiiltävä.

Mielestäni hyvä maali hintaisekseen. N. 50€ 3.litran pytty.

http://www.tikkurila.fi/tuotetiedot?C=509&product_id=51
itse kyllä maalaisin teknodurilla. 2K teollisuusmaalia.löytyy mattana puolkiiltävänä ja täyskiiltävänä.offipalstalta voi kattoo mun hilux kunnostus projektista kuin kiiltää.
hiukan jää appelssiiniks vaik kuin ohentaa mut kelpaa maasturiin.
kait kaikilla joku tuttu maalari on kuka hakee alennuksilla maalia.
suosittelen välttämään punasta keltasta oranssia kaikista kalleimmat värit.
esim itse maksoin 72e punasesta teknodurista 3l.kun vertaa vaik siniseen niin 40-50e.

ja jos haluum oikeesti että KIILTÄÄ niin ohentaa tota teknoduria.itse ohensin ainakin 40% ja omasta mielestä kiiltää ehkä liikaakin :D

itse saan alennuksia 30-40%.
jos asuu tässä riihimäen seudulla niin voin ehkä hakea maalia ja jelppiä värin vetämisessä.

ja jos maalaa ulkona niin suosittelen että kello soimaan aamu 4 ja pikkuhiljaa alottelee.auton pitää tietysti olla kuivassa yö.
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Noh-niin! Nyt on maalit sumutettu hoijjakan pintaan ja onnistui ihan hyvin tosin pohjiin olis saanu paneutua pikkasen paremmin paistelee joistakin kohtaa, mutta ompa yhtenäinen väritys päällänsä ja eihän tästä mitään tuuninki kiesiä oltu tekemässäkään. Oli muuten helppo sumutettava tuo Unica, peittää jo toisella kerroksella ihan hyvin mutta varmuudeksi vetelin 3-4 kerrosta kun tuota maaliakin oli reippan puoleisesti(4L) ja puolilitraa jäi varoille, eikä ollut niin herkkä valumaan???!! Nyt sitten pähkäilemään jotta jos niitä camo-laikkuja tekis, kattelen jos vaikka jottain kuvia sais laiteltua jossain vaiheessa, koska nehän on kivoja kattella. Että tämmöstä tällä kertaan ja lisää toisella kertaan. :D :D :D


Kuva


Kuva


Kuva
Viimeksi muokannut juriihi, Ma Joulu 29, 2008 5:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Juu, hjuva että onnisti.

Kannattaa antaa sen kuivaa sitten semmonen viikko ennenkuin kuormittaa (=offaa) sitä maalia kovasti.
On hitaanpuoleinen kuivamaan...
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

komk kirjoitti:
Kannattaa antaa sen kuivaa sitten semmonen viikko ennenkuin kuormittaa (=offaa) sitä maalia kovasti.
On hitaanpuoleinen kuivamaan...
:roll: Siitäkin kivusta pääsee jos lorauttaa automaalin kovetinta sekaan. Ainakin miranol kuivuu nopeemmin eikä jää sammoseks nahaks joka vaan venyy ja paukkuu.
SLCK#419
- MMC -
-MAC-
Kuva
Vastaa Viestiin