Kuva Kuva

männät jarrusylinteristä irti

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

sepi
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 8:19 pm
Paikkakunta: siuntio

männät jarrusylinteristä irti

Viesti Kirjoittaja sepi »

eli miten ootte ottanu hj:n jarrusylinteristä männät irti? ainaki kaks on ihan saatanan jumissa......
beejii
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 2:13 pm
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja beejii »

Pahan siivonen homma ja joutuu puhisteleen mutta ite oon joskus laittanu rasvanipan ilmausruuvin paikalle ja pumpannu vaseliinia. Lähtee kyllä kohtuu nätisti mutta niitä "löyhempiä" joutuu pönkään jotenki, että saa painetta niille jumittuneille....Tietenki joku hydraulipumppu vois olla yks jota vois soveltaa, ku sopivat liittimet kahtelee ja öljyn sais paremmin pestyä pois
Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Re: männät jarrusylinteristä irti

Viesti Kirjoittaja maraani »

sepi kirjoitti:eli miten ootte ottanu hj:n jarrusylinteristä männät irti? ainaki kaks on ihan saatanan jumissa......
Mä oon painanu rasvaprässillä vaseliinilla - prässin taipuisa letku jarruputken paikalle, niin pumpattaessa vaseliinia sylinteriin on männän PAKKO liikkua.
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Re: männät jarrusylinteristä irti

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

maraani kirjoitti:
sepi kirjoitti:eli miten ootte ottanu hj:n jarrusylinteristä männät irti? ainaki kaks on ihan saatanan jumissa......
Mä oon painanu rasvaprässillä vaseliinilla - prässin taipuisa letku jarruputken paikalle, niin pumpattaessa vaseliinia sylinteriin on männän PAKKO liikkua.
itte käytin paineilmaa lähti aika kivuttomasti :)
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

Paras on ostaa vallan "uudet" eli tehdaskunnostetut jarrusatulat. Säästyy monelta harmilta.

Toisaalta, jos on paljon aikaa niin rasvaprässillähän noi ulos lähtee
railai at surffi.net
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

vaihtaa uusiin , ei noitten vanhojen jumittuneittenkaa kannata taistella , tehaskunnostettu niin matka jatkuu.
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
Mastorontti
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 8:48 pm
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja Mastorontti »

mikaylikoski kirjoitti:vaihtaa uusiin , ei noitten vanhojen jumittuneittenkaa kannata taistella , tehaskunnostettu niin matka jatkuu.
Ja tarvittaessa myös pysähtyy :D
sepi
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 8:19 pm
Paikkakunta: siuntio

Viesti Kirjoittaja sepi »

ei pysty vaihtamaan uusiin liian hapokasta (hinta)
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

sepi kirjoitti:ei pysty vaihtamaan uusiin liian hapokasta (hinta)
Ite huomasin, että oli aika hapokas hinta jos mäntiä joutuu uusimaan..
Hommasin kanssa tehaskorjatut. Eipähän tarvihe rimpuilla.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

HJ60/61 ja BJ42/45/75 80--90 Vasen. . . . . . . . . . . . . 23-9373 88.50
motonetistä , vaihtolaite
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
jarmo
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 12:57 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja jarmo »

Eikai noi takapään sylinterit ny niin pirun kalliit oo :lol: Etupäästä en tiä ku ei tarvinnu vaihtaa 8) HJ-61
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

aiwan, oletin että alkuperänen kysyjä tarkotti satuloitten mäntiä. Harvemmin sitä takapään sylkkyjä koitetaan fiksailla kun ovat niin edullisia.
railai at surffi.net
pyyvama
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 5:47 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pyyvama »

Itte oon laittanu satulan takas jarruputkeen kiinni ja väliin vanhat jarrupalat niin, että vaan yks mäntä pääsee liikkuun.
Sitten vaan polkasee männän ulos.
Kun oon sylintereistä ja männistä hionu ruosteet pois ja vaihtanu kumit niin on toiminu taas pitkään.

Matti
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

ja ne jotka etusista paineilmalla niitä mäntiä irrottaa niin ne lähtee aikasen vihasesti irti joten kannattaa pitää sormet pois sieltä mäntien edestä :shock:
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Tai sitte paineilman 10 bar ei saa mitään aikaan, jos ne on ollu jarrudynolla jumissa jarrujärjestelmän lähemmäs 200 bar:illa.

Nimim. ite ku irrotin rasvarässillä, niin koko massalla sai rässin kahvaa painaa pöytää vasten, ja rässillä saa kuitenki helpohkosti 200 bar.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin