Sivu 1/2

männät jarrusylinteristä irti

Lähetetty: Pe Elo 10, 2007 9:08 pm
Kirjoittaja sepi
eli miten ootte ottanu hj:n jarrusylinteristä männät irti? ainaki kaks on ihan saatanan jumissa......

Lähetetty: Pe Elo 10, 2007 9:59 pm
Kirjoittaja beejii
Pahan siivonen homma ja joutuu puhisteleen mutta ite oon joskus laittanu rasvanipan ilmausruuvin paikalle ja pumpannu vaseliinia. Lähtee kyllä kohtuu nätisti mutta niitä "löyhempiä" joutuu pönkään jotenki, että saa painetta niille jumittuneille....Tietenki joku hydraulipumppu vois olla yks jota vois soveltaa, ku sopivat liittimet kahtelee ja öljyn sais paremmin pestyä pois

Re: männät jarrusylinteristä irti

Lähetetty: Pe Elo 10, 2007 10:00 pm
Kirjoittaja maraani
sepi kirjoitti:eli miten ootte ottanu hj:n jarrusylinteristä männät irti? ainaki kaks on ihan saatanan jumissa......
Mä oon painanu rasvaprässillä vaseliinilla - prässin taipuisa letku jarruputken paikalle, niin pumpattaessa vaseliinia sylinteriin on männän PAKKO liikkua.

Re: männät jarrusylinteristä irti

Lähetetty: Pe Elo 10, 2007 10:03 pm
Kirjoittaja metsäsika
maraani kirjoitti:
sepi kirjoitti:eli miten ootte ottanu hj:n jarrusylinteristä männät irti? ainaki kaks on ihan saatanan jumissa......
Mä oon painanu rasvaprässillä vaseliinilla - prässin taipuisa letku jarruputken paikalle, niin pumpattaessa vaseliinia sylinteriin on männän PAKKO liikkua.
itte käytin paineilmaa lähti aika kivuttomasti :)

Lähetetty: La Elo 11, 2007 12:56 am
Kirjoittaja Luigi81
Paras on ostaa vallan "uudet" eli tehdaskunnostetut jarrusatulat. Säästyy monelta harmilta.

Toisaalta, jos on paljon aikaa niin rasvaprässillähän noi ulos lähtee

Lähetetty: La Elo 11, 2007 11:20 am
Kirjoittaja mikaylikoski
vaihtaa uusiin , ei noitten vanhojen jumittuneittenkaa kannata taistella , tehaskunnostettu niin matka jatkuu.

Lähetetty: La Elo 11, 2007 11:25 am
Kirjoittaja Mastorontti
mikaylikoski kirjoitti:vaihtaa uusiin , ei noitten vanhojen jumittuneittenkaa kannata taistella , tehaskunnostettu niin matka jatkuu.
Ja tarvittaessa myös pysähtyy :D

Lähetetty: La Elo 11, 2007 11:30 am
Kirjoittaja sepi
ei pysty vaihtamaan uusiin liian hapokasta (hinta)

Lähetetty: La Elo 11, 2007 8:33 pm
Kirjoittaja r2ree
sepi kirjoitti:ei pysty vaihtamaan uusiin liian hapokasta (hinta)
Ite huomasin, että oli aika hapokas hinta jos mäntiä joutuu uusimaan..
Hommasin kanssa tehaskorjatut. Eipähän tarvihe rimpuilla.

Lähetetty: La Elo 11, 2007 8:38 pm
Kirjoittaja mikaylikoski
HJ60/61 ja BJ42/45/75 80--90 Vasen. . . . . . . . . . . . . 23-9373 88.50
motonetistä , vaihtolaite

Lähetetty: La Elo 11, 2007 9:45 pm
Kirjoittaja jarmo
Eikai noi takapään sylinterit ny niin pirun kalliit oo :lol: Etupäästä en tiä ku ei tarvinnu vaihtaa 8) HJ-61

Lähetetty: La Elo 11, 2007 10:08 pm
Kirjoittaja Luigi81
aiwan, oletin että alkuperänen kysyjä tarkotti satuloitten mäntiä. Harvemmin sitä takapään sylkkyjä koitetaan fiksailla kun ovat niin edullisia.

Lähetetty: Su Elo 12, 2007 2:46 pm
Kirjoittaja pyyvama
Itte oon laittanu satulan takas jarruputkeen kiinni ja väliin vanhat jarrupalat niin, että vaan yks mäntä pääsee liikkuun.
Sitten vaan polkasee männän ulos.
Kun oon sylintereistä ja männistä hionu ruosteet pois ja vaihtanu kumit niin on toiminu taas pitkään.

Matti

Lähetetty: Ma Elo 13, 2007 6:38 pm
Kirjoittaja Jürgen
ja ne jotka etusista paineilmalla niitä mäntiä irrottaa niin ne lähtee aikasen vihasesti irti joten kannattaa pitää sormet pois sieltä mäntien edestä :shock:

Lähetetty: Ma Elo 13, 2007 8:44 pm
Kirjoittaja hj60
Tai sitte paineilman 10 bar ei saa mitään aikaan, jos ne on ollu jarrudynolla jumissa jarrujärjestelmän lähemmäs 200 bar:illa.

Nimim. ite ku irrotin rasvarässillä, niin koko massalla sai rässin kahvaa painaa pöytää vasten, ja rässillä saa kuitenki helpohkosti 200 bar.