Kuva Kuva

lj 70 tietoa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

ksee
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 9:15 pm
Paikkakunta: SIPOO

lj 70 tietoa

Viesti Kirjoittaja ksee »

eli mistä saisi lj70 manuaalin ja tietoa mitä öljyä kannattaa laittaa perä,- ja vaihdelaatikkoon. kaikki tieto ko malliin on tervetulleita kun vasta liityin teidän joukkoon :roll:
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

moro
mulla itellä on ihan (nesteen) farmoilin universaili 10w30 öljy koneessa (kestää turbon)
ja vaihteistossa ja etuakselistossa ja jakolaatikossa 80/90 ihan tavallista vaihteisto öljyä ..talvella kylläkin alkuun pikkusen jäykkää mut pysuu paremmin sisällä, toiset varmaan käyttää notkeampia öljyi..
taka akselistossa on LS luokiteltuu kitkalukkoperä öljyy kun on mulla tuossa kitkalukollinen taka akselisto.
mä voin vaik kattoo jos skannais sulle käyttöohjekirjan...
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
ksee
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 9:15 pm
Paikkakunta: SIPOO

Viesti Kirjoittaja ksee »

kiitti vastauksesta nyt alkaa armoton ruuvaaminen..
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Itse kyllä suosisin täyssynteettisiä: 5W-40 öljy koneeseen, 75W-90 periin ja laatikkoon, takaperään viskolukkoperään tarkoitettua versiota.

Säästöä väärässä paikassa jos öljyissä köyhäilee, varsinkin peräöljyjä kun ei tarvitse vaihtaa niin usein niin parasta vaan sisään. Ei tartte ihmetellä ku laakerit menee jne. Pitkässä juoksussa halvempaa, kulutuskin varsinkin talvipakkasilla laskee.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

takaperään viskolukkoperään tarkoitettua versiota.

tuossa lj ssä on kitkalukko takana eikä visko lukko....
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
Avatar
HäRVeli
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 12:13 pm
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja HäRVeli »

Lisätäämpä tähän:

Mikähän mahtaisi olla LJ70:n (uuskoppainen) aurauskulma?

Taitaa olla tuo 10mm harituksella hieman pielessä...

Ja olsiko 33/12,5-15 gumeille jokin muu asetus kuin orkkis?

Muitakin vastaavia mittoja voi tiputella tähän, jos sellaisia löytyy.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

mikaylikoski kirjoitti:takaperään viskolukkoperään tarkoitettua versiota.

tuossa lj ssä on kitkalukko takana eikä visko lukko....
Niin tietysti on :oops:, pääsipäs livahtamaan tuo visko tuonne. Eli LSD eli Limited Slip Differential, ja näin ollen LS-lisämerkinnällä olevaa ölppää sinne.

HäRVeli: mitä luultavammin ohjearvo molemmin puolin nollan, leveämmillä gummeilla ehkä parempi olla vähän harituksella, mutta ei 10 mm!!!
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Re: lj 70 tietoa

Viesti Kirjoittaja A-P »

ksee kirjoitti:eli mistä saisi lj70 manuaalin ...
Huuto.netin hakusana "land cruiser" tuottaa tuloksena erään tarjouksen Toyota-kirjallisuudesta, ja 70-sarjan kirjallisuutta tuntui löytyvän.
Ei yhtään HJ- tai BJ-kirjaa sattunut olemaan kuitenkaan...
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
Hammer__
Viestit: 216
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 12:43 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hammer__ »

Kysynpä tähän jatkoksi läjään liittyen sellaista, että onko läjässä 12V vai 24V sähköjärjestelmä? Kun olen siitä kuullut vähän erilaista mielipidettä, toiset sanoo että läjän sähköjärjestelmä on 12-volttinen, toiset taas että se 24-volttinen? Täällä varmaan osataan sanoa kumpi on oikein...? :wink:
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

itellä vuosimallia 86 ja 12 v järjestelmä . senkin näkee kun on sisällä koelaudassa amppeeri mittari niin 12 ja 24v niin eri lukemat..
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

http://perso.orange.fr/adherence.4x4/li ... es%20BJ-HJ

kokeile tuolta sielä on kans jotain...
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
Avatar
HäRVeli
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 12:13 pm
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja HäRVeli »

Olisko niin, että nuo light duty ( eli nää normaalit LJ70:set) on 12V ja nuo heavyduty (mitä lieneekään 75yms.) olis 24V

Kysympä tässä samalla millaisia mittarivaloja pitäisi varata kouraan, kun alkaa remppaamaan sisävalaistusta, siis mittarivaloja. Nyt pelaa vain lataus ja lämpömittarin valot oikeassa reunassa.


Entä onko sellaisia varusteita kuin ajovalon merkkivalo (normaalisti vihreä?) ja polttoaineen loppumisen varoitusvalo
(viisari kun alkaa näyttämään alimman viivan päälle, niin loppuu jo löpö. Täydestä tankista alkaa viisari laskea vasta 250km ajon jälkeen)?
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

muistaakseni nuo oli niitä lasi lamppui mis on vaan se mihin työnnetään tuo polttimo niinkuin toisissa autoissa on rekisterikilven valo..
miten sen selittäisi....
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

HäRVeli kirjoitti: Entä onko sellaisia varusteita kuin ajovalon merkkivalo (normaalisti vihreä?) ja polttoaineen loppumisen varoitusvalo
(viisari kun alkaa näyttämään alimman viivan päälle, niin loppuu jo löpö. Täydestä tankista alkaa viisari laskea vasta 250km ajon jälkeen)?
Tässä kohtaa vois heittäytyä hulluttelemaan ja ehdottaa, että josko siirtäis tankkauksen ajankohdan siihen varttitankin kohdalle. Luulis sen riittävän ressuks.. Tietenkinhän silloin tankissa on tavaraa ja mitä sitä sillon tankkaamaan..

Tai sitten könyät sinne tankille ja vääntelet hiukan kohon vartta. Varmaan ajan saatossa vähän nyrjähtäny.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Vastaa Viestiin