Sivu 2/2

Lähetetty: To Syys 13, 2007 5:16 pm
Kirjoittaja Viipo
ainiin, joo, savustus loppu ja tyhjäkäynti löyty: uusi alipainekalvo dieselhuollosta, 25e...

Tosin nytten on astetta mielenkiintosempi koittaa ajaa tasavauhtia maantiellä, kun vastaa heti kaasuun -> 1bar ahtoja ja täyskaasukiihytys tai sitten moottorijarrutus...

Lähetetty: To Syys 13, 2007 9:45 pm
Kirjoittaja Mastorontti
Pitäisiköhän minunkin tarkistaa se kalvo... Mistäs sen löytää? Saisiko tiedun kuvan/kuvien kanssa?

Lähetetty: To Syys 13, 2007 11:12 pm
Kirjoittaja Viipo
Mastorontti kirjoitti:Pitäisiköhän minunkin tarkistaa se kalvo... Mistäs sen löytää? Saisiko tiedun kuvan/kuvien kanssa?
Syöttöpumpun päädyssä on semmonen kupu, jonka päässä on melkosen isokantanen pronssinen pultti, ja josta lähtee toinen putki imusarjaan kaasuläpän takapuolelle. No, se on niillä neljällä pienellä pultilla kiinni siinä syöttöpumpun päädussä (talttapää pultit). Pultit auki ja paljastuu itse kalvo. Kuvun ja kalvon keskiosan välissä on takaisin painava vieteri, joka painaa nyt kupua ulospäin.
Kalvoa irrottaessa voi lyödä meisselin kalvosta läpi ja lonkottaa ulkokehän irti siitä syöttöpumpun rungosta. Keskiosa irtoaa kynekologityönä pienen meisselin ja pienten pihtien avustuksella: Kalvon keskiosasta lähtevä tappi on kiinni syötönsäätötangossa pujottamalla ja lukittu pienellä haarasokalla ja rikalla. Tuo sokka ja rikka pitää ottaa varovasti irti tiputtamatta niitä sinne syöttöpumpun pohjalle. Sen jälkeen loputkin kalvon rippeet tulee pujottamalla pois, hieman sammutinvivusta löysääminen helpottaa. Kasataan vaan päinvastaisessa järjestyksessä.
Siinä kalvossa on sitten ulkoreunan alalaidassa semmonen pieni uloke, joka kannattaa kattoa oikeinpäin kalvoa paikoilleen laittaessa...

Lähetetty: Ke Loka 06, 2010 1:34 pm
Kirjoittaja hj6084
Lainataan vähän vanhaa topicia hojon savutuksen tiimoilta..

Eli kun antaa reilusti lapikasta tai vedättää ylämäkeen niin työntää mustaa savua ihan reilusti, äsken kävin ilmanputsarin puhistelemassa ja annoin ihan tarkoituksella kunnolla monoa sen jälkeen mutta eipä juuri korjautunut.

Öljyä ei ole hävinnyt yhtään vaihdon jälkeen.

Huomasin kuitenkin että pumpulta suihkuille menevien putkien yksi "pää" hikoilee vähän polttoainetta sieltä pumpun päästä, oiskohan tässä vika?
Ja mitä tuolle pumpun vuodolle nyt osaa tehdä?

Niin ja autohan on kuuskymppi vuodelta 82.

Lähetetty: Ke Loka 06, 2010 6:00 pm
Kirjoittaja Antsa
hj6084 kirjoitti:Lainataan vähän vanhaa topicia hojon savutuksen tiimoilta..

Eli kun antaa reilusti lapikasta tai vedättää ylämäkeen niin työntää mustaa savua ihan reilusti, äsken kävin ilmanputsarin puhistelemassa ja annoin ihan tarkoituksella kunnolla monoa sen jälkeen mutta eipä juuri korjautunut.

Öljyä ei ole hävinnyt yhtään vaihdon jälkeen.

Huomasin kuitenkin että pumpulta suihkuille menevien putkien yksi "pää" hikoilee vähän polttoainetta sieltä pumpun päästä, oiskohan tässä vika?
Ja mitä tuolle pumpun vuodolle nyt osaa tehdä?

Niin ja autohan on kuuskymppi vuodelta 82.
Mahdollisesti.

Jos vuotaa siitä putken ja mutterin välistä niin putki on kartiosta tod.näk kartiostahalki tai löysällä(harvemmin).Eli joko jostain uusi,tai käytetty putki,tai sitten korjauspala.

Jos taas vuotaa sieltä pumpunrungon,ja takaiskun välistä niin sitten sieltä on se amuliini tiiviste mennyt.

Senkin EHKÄ voi vaihtaa itse,mutta jos niitä kilsoja on jo vakiot 650000 ja meinaa ajella vielä pidempään,niin sen pumpun huolto jossain dieselpajassa maksaa itsensä n.vuodessa takaisin.

Ja mitä ikinä teetkin niin hygieniatason on sitten oltava leikkaussali luokkaa.Eli pölyatomin puolikas tuhoaa koko hyvän remontin.

Ja edittinä notta eihän se syöttöruuvi ole vain pyöriny johonkin aholle???

Lähetetty: Ke Loka 06, 2010 7:38 pm
Kirjoittaja tepa78
Juu, tuli kanssa mieleen että onkos syöttöruuviin kajottu? Kyllähän se sitten lykkää mustaa putken täydeltä jos on "vähän" ruuvailtu...

Lähetetty: Ke Loka 06, 2010 7:51 pm
Kirjoittaja hj6084
Ei ole syöttöjä lisätty ainakaan sinä aikana mitä auto on minulla ollut, mikäs noista nyt on se syötön lisäys ruuvi?
Kyllä siellä ainakin jonkin ruuvin päässä oli vielä sinetti paikallaan.

Lähetetty: Ke Loka 06, 2010 8:54 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
tepa78 kirjoitti:Juu, tuli kanssa mieleen että onkos syöttöruuviin kajottu? Kyllähän se sitten lykkää mustaa putken täydeltä jos on "vähän" ruuvailtu...
Hmmm.ei hojarissa pelekkä syöttöruuvin räplääminen auta.....[ohi pöytäkirjan]

Lähetetty: Ke Loka 06, 2010 10:20 pm
Kirjoittaja tepa78
No eihän se auta, mutta mustaa se kyllä sitten lykkää :D

Lähetetty: Pe Loka 08, 2010 1:04 pm
Kirjoittaja Artsi777
Ettei edicci työntäis pakkosyöttöä päälle kokoajan? Tuleeko savua aina vai satunnaisesti?

Lähetetty: Pe Loka 08, 2010 4:34 pm
Kirjoittaja hj6084
Ei savuta kuin rivakasti kiihdyttäessä tai ylämäkeen vedättäessä..