Kuva Kuva

Lock Right / Aussie Locker -> BJ40

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
HiluxMan
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 1:05 pm
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja HiluxMan »

Niin kyllä sitä voi ajella etunavat kiinni takavedolla, ei se aiheuta tilanteita. Sitten vaan nelivetoa kun tarvii. Mutta huono ratkaisu maantielle.
Maastossa sillä kyllä pärjäsi, mutta kyllä kytkettävä malli edessä on ilmanmuuta parempi ratkaisu. Mieluummin sitten ehkä kokonaan ilman etulukkoa. Hyvät joustot etuakselilla korvaa lukon puutetta mukavasti!
Hilux V6 1988
Pajero 2.8 A 1999
mikkohen
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 7:54 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja mikkohen »

Dodiin etittiin sitten tällainen topikki, kun saattaa tulla jopa ajankohtaiseksi! Takaperään olisi tarkoitus laittaa, kun meinas tuossa jo pikku kinokseen jumia tuo lukoton BJ. Pari kysymystäkin olisi!

-Miten tuo sitten oikeasti käyttäytyy tuolla maantieajossa, tilanteessa 80km/h tiekaartaa ja vielä ylämäkeä, pikitiellä!? Entä talvella!?
-Paremmuusero/kestävyys!?
-Onnistuuko tuon asennus jopa tällaiselta noviisilta!?
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Mulla on Kermitissä Lock-Right takana ja on ihan perkuleen hyvä keksintö. Toimii normaaliliikenteessä hyvin, mitä nyt joskus ryskäyttää hiukan.. Ja sit kun pitävällä tekee tiukkaa käännöstä, ei saa epäröidä. Käännös kerralla loppuun saakka. Jos nostaa kaasun kesken kurvia, niin polttoaine vaihtuu siihen aussilöpöön (kenkurupensaa). Kohta ajanu n 10tkm, ilman ongelmia.
Hommaan varmaan pojan Taroonkin vastaavan jossain kohtaa.

Metässä toimii tosi hyvin. Ja täyslukkoon nähden etuna parempi kääntyminen.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Bjhjcgmod
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:34 pm

Viesti Kirjoittaja Bjhjcgmod »

Toivottavasti ei pahasti offtopic mutta tämmönen utelu:
Joutuuks kukaan muu hinaileen noita maastovekottimiaan Hiacella edemmäksi metsään, meinaan onko kukaan asentanut Hiaceen automaattilukkoa sen kitkasen tilalle. Vuosimalli on -99, erillisripustettu perä ja toimiihan toi kitkakin yllättävän hyvin mutta ennenpitkäähän se varmaan alkaa lipsua kun kilsat syö kitkat pois
mikkohen
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 7:54 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja mikkohen »

Nostellaan...

No nyt se ois tarkoitus laittaa tuollainen automaattilukko takaperään... Soittelinkin jo erääseen liikkeeseen, jossa myyjä mainitsi jostain pitoongelmista noissa palalukoissa!? Taisi olla mielessä vain myydä mulle tuollainen tuhottomankallispaineilmalukkohärvelisysteemi. :roll:

Vai miten on onko ollu vielä kenelläkään ongelmia!?

Nuo Aussie Locker, Lock Right tai Quick Lok ei taida erota sitten toisistaan juurikaan!?
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Pito-ongelmia on jos ei ole simmattu oikein (asennusohjeen mukaisiin toleransseihin).

Vai meinasko se että toisella renkaalla on sitte pito-ongelmia?:)
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
mikkohen
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 7:54 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja mikkohen »

Millainen operaatio shimmaaminen oikein on!? Onko tuo jollain metallilimuilla vai!? Ja saako noita erikokoisia limuja esim. Toyotalta.

Nimimerkillä: ikinä en oo perää auki vielä käyttänyt :wink:

Ps. eipä ollu tarkemmin puhetta millai nuita löysänny. Onko saatu hampaattomaksi vai onko ongelma ollu juuri tuossa shimmaamisessa
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Pito-ongelmia ei pitäisi olla, koska kykentä perustuu hammastuksen aikaansaamaan muotolukitukseen ja on siten joko päällä tai poissa päältä, mitään varsinaista luistoa ei näissä tapahdu.

Periaatteen saa kyllä selville jos käy esim. valmistajien sivuilla katselemassa kuvia.

Joissain perissä on tietääkseni täytynyt hankkia paksummat entisten poskirattaiden alle tulevat laakerilevyt, joilla se välys saadaan asettumaan kohdalleen.
mikkohen
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 7:54 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja mikkohen »

Kiitoksia selvennyksistä... Aussie on nyt hommattu, kiitokset siitä tuonne leppävirran suuntaan! Lissää kysymyksiä esittelen sitten kun ja jos tulee ongelmia...
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
27612
Viestit: 58
Liittynyt: Su Tammi 14, 2007 4:20 pm
Paikkakunta: Miehikkälä

Viesti Kirjoittaja 27612 »

Tässä topicissa oli juttua että aussie lockeri saattaa mutkissa rytkäyttää, onko tämä ominaisuus vai pitäisikö sen toimia ilman rytkyttelyjä?
Omassani jyrkemmissä käännöksissä asfatilla tuntuu kans kori heilahtelevan ja meno on kuin kengurulla. Varsinkin jos alkaa vielä jossain risteyksissä kiihdyttelemään ja vaihtamaan vaihdetta.
Kovemmassa vauhdissa lockeri on kyllä huomaamaton.
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

27612 kirjoitti:Tässä topicissa oli juttua että aussie lockeri saattaa mutkissa rytkäyttää, onko tämä ominaisuus vai pitäisikö sen toimia ilman rytkyttelyjä?
Omassani jyrkemmissä käännöksissä asfatilla tuntuu kans kori heilahtelevan ja meno on kuin kengurulla. Varsinkin jos alkaa vielä jossain risteyksissä kiihdyttelemään ja vaihtamaan vaihdetta.
Kovemmassa vauhdissa lockeri on kyllä huomaamaton.
Normaalia. Mun Suzukissa lock right teki samaa.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Vastaa Viestiin