Kuva Kuva

Lock Right / Aussie Locker -> BJ40

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
tapanir
Viestit: 39
Liittynyt: To Marras 25, 2004 5:37 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Lock Right / Aussie Locker -> BJ40

Viesti Kirjoittaja tapanir »

Moi,

- Onko kokemuksia ja neuvoja
- Paremmuusero ?
- Voidaan laittaa etuperään ?

t. Tapsa
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Takana minulla on ollut Aussie Locker päivittäisessä ajossa yli puoli vuotta. Aika huomaamaton vekotin, ei kaduta yhtään. Ainoa juttu joka kaarteissa ajaessa täytyy huomioida, on että jos kaasua painaa, kulkee veto vain sisemmän pyörän kautta, jolla on tietysti kaarretta vastustava ominaisuus joka kasvaa sitä mukaa mitä kovempaa kaasuttaa. Eli rauhallisesti vaan mutkissa niin ei pitäisi juuri erota avoimesta tasauspyörästöstä.

Talvella tuo on minusta ollut parempi kuin kitkalukko, joka autossa aiemmin oli. Enemmän vetäviä renkaita. :)

Etuakseliin noita ei suositella muuta kuin pelkkään maastokäyttöön, ja esim. talviajo liikenteessä tuskin onnistuu (paitsi pelkällä takavedolla). Eipä siitä tosin ole kokemuksia.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

sama lukko menee eteen sekä taakse bj40/42 akseleille.
kyllä kannattaa harkita sen laittoa eteen,varsinkin jos käyttö auto millä ajetaan myös talvisin.
sopivien lukkojen numerot:
lock right 1630lr
aussie locker xd-21230
detroid e-z locker det813A011
tommosta lock right/aussie lockeria ei juurikaan paljon toisistaan erota,e-z lokeria en ole nähnyt kuin kuvista.
itsellä tulee rakenteilla olevaan offi peliin(bj40) lr eteen ja aussie taakse,olen kyllä varautunut siihen että jos se ei tunnu hyvältä siellä edessä niin sinne vaihdetaan esim arb paineilma lukko.
molempiin fj 55 mitä mulla on niin niihin on hommatta bj42 taka kitkalukko etulukoiksi,taka lukot puuttuvat tulee mahdollisesti toi detroid e-z loker molempiin ja bj 4.11 välitykset mitkä mulla jo on molempiin fj55.
hiluxissa mulla on lukkoina hiacen kitkat edessä sekä takana,toi sammakonkutu siis lukkoperä öljy mitä noissa kitkoissa käytetään maksaa 14€/litra kun taas noihin muihin lukkoihin menee normaali peräöljy joka lienee halvimmillaa n 2€/litra.
ps.com löytyy lukkojen ja niiden asennus kuvia mun profiilista,olen siellä myös kirjautunut nimikirjaimilla eli jjtp.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

joo toi nyybi oli mä ellei lopusta se jo selvinnykkin :)
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

kirjoitit,että sulla on hiacen kitkat hiluxissa. eikö siinä ole alunperin joku kitka takana?
tiedätkö eroaako LJiin kitka jotenkin hiacen vastaavasta.
nim. ljiin kitka ei ole pitänyt koskaan yhtäänmitään.
t.jp
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

joo toi mun hilu on sitä vanhinta koppamallia vm82, hiluihin kitka tuli tietääkseni joskus 85-86 mitkä ei myöskään pidä yleensä yhtään mitään.
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

juu, ajattelin kans laittaa ton aussi lokkerin molempiin periin...

eikai siitä etuperän lukosta mitään haittaa ole kun takavedolla köröttelee? Pahanpaikan tullen vasta nakkaa nelikon päälle ja olispa oikeesti neljä vetävää pyörää sielä kurakos. Vai onko ihan järjetön ajatus :roll:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Tuppu kirjoitti:juu, ajattelin kans laittaa ton aussi lokkerin molempiin periin...

eikai siitä etuperän lukosta mitään haittaa ole kun takavedolla köröttelee? Pahanpaikan tullen vasta nakkaa nelikon päälle ja olispa oikeesti neljä vetävää pyörää sielä kurakos. Vai onko ihan järjetön ajatus :roll:
Minä en kyllä laittaisi eteen jos aikomuksena kerran maantielläkin pöristellä, kun kumminkin tulee semmonenkin aika kun sitä nelikkoo tarvii tuola tienpäällä niin on kiva sitten ajella "pässillä" :roll: ..
1987 LJ70
Avatar
HiluxMan
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 1:05 pm
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja HiluxMan »

Jos on meininki ajella maantiellä liukkailla neliveto päällä, niin ehdottomasti EI etuperään automaatista lockeria. Kokeiltu on ja todella vaarallisen tuntuista. Jos tiessä uria kuten talvella useimmiten on, riuhtoo niin peijakkaasti sivulta toiselle, siinä on äkkiä ojassa tai mikä pahinta, vastaantulijan keulassa.
Hilux V6 1988
Pajero 2.8 A 1999
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

HiluxMan kirjoitti:Jos on meininki ajella maantiellä liukkailla neliveto päällä, niin ehdottomasti EI etuperään automaatista lockeria. Kokeiltu on ja todella vaarallisen tuntuista. Jos tiessä uria kuten talvella useimmiten on, riuhtoo niin peijakkaasti sivulta toiselle, siinä on äkkiä ojassa tai mikä pahinta, vastaantulijan keulassa.
Mites, jos meinaa ajella takavedolla mutta aikoo pitää etunavat valmiiksi lukossa, aiheuttaako sillon tilanteita?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
AnttiH
Viestit: 120
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 8:18 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

Kokemusta ei ole, mutta monesta paikasta viisaammilta olen kuullut, että ei missään nimessä automaattilockeria etuperään. Hieman kun säästää lisää viikkorahoja, niin arbbi vaan eteen ja automaatti taakse.
____________________________
#262 & HJ-60
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Eikös tuo automaattilukko edessä vaikeuta maastossa ajoakin aika tehokkaasti kun ei saa vehkeitä kääntymään muuta kuin rullaamalla.
Eli jos veto päällä niin lukko on päällä ja auto kulkee suoraan.

Takana tuollainen automaattilukko voi toimia jopa joissain paikoissa paremmin kuin kytkettävä, koska automaatti vaupauttaa jos ei ole veto päällä.

Itse en eteen laittaisi kuin kytkettävän lukon, kyllä se niin paljon kääntymiseen vaikuttaa.

edit:
Mites, jos meinaa ajella takavedolla mutta aikoo pitää etunavat valmiiksi lukossa, aiheuttaako sillon tilanteita?
Lukon ei pitäisi kytkeytyä jos ei veto tule kardaanilta.
Jyki_BJ40
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 4:43 pm
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja Jyki_BJ40 »

Kenties tyhmä kysymys mut onkos toi aussie lokkeri katuliikenteeseen hyväksytty :?:
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Jyki_BJ40 kirjoitti:Kenties tyhmä kysymys mut onkos toi aussie lokkeri katuliikenteeseen hyväksytty :?:
On hyväksytty kuin myös lockright.
1987 LJ70
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Tuo automaattilukon huolettomuus kiinnostaa! Ei tartte leikkiä letkujen tai vaijereiden kanssa. Täytyy laittaa taka-akselille lukko tilaukseen ja miettiä rahan karttumisen myötä etupään lukkoa lisää :wink:

Voipi olla et sinne ei tuu ikinä mitään....
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Vastaa Viestiin