Kuva Kuva

soa hj ohjaus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

soa hj ohjaus

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kuinka arvon raati on toteuttanu ohjauksen? kun alkuperäisellä paikalla ollessaan raidetanko menee aina mutkalle. vaikka on panssari edessä jousien välissä, aina se johki kantoihin hipoo.

voiko se onnistua noila hysteer varsilla kun tuntuisi olevan joko murikka tai öljypohja tiellä! ja auto on leimakorkuinen 77m korotettu!
lokarin kaaren ja navan väli on edessä 62cm
auton kokonais korkeus oli uusilla 33"tsl renkailla 1910mm. mählikö katsuri mittauksen vai kuuluuko sen olla noin matala? jousitus 77mm+45mm renkaista, pitääkö kokonaiskorkeus paikkansa?
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

No mulla ainakin on saman korkuinen tai vielä matalampi edessä 60cm navasta kaareen ja se on kuulemma maksimi.ja ei sovi raidetanko akselin taakse mitenkään.
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

sen solmuun menevän kepin ympärille on pujotettu toinen putki ja taas kestää,sopivan mittainen pituutensa ja sisähalkaisijan suhteen toki.olen myös huomannut että kerran kun vääntää sen uuksi niin ei juuri kestä sen jälkeen vaikkei edes osuisi mihinkään.
maaristeilijä
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

on mulla jos siinä putki päällä!
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Joo, ite tilasin roadlessgearilta nuo hi-steer -varret, ja ongelmat loppu siihen.
Uudet raidetangot joutuu tekemään, mutta ei paha nakki.
tosin äkkiseltään vähä laihduttaa lompakkoa:

Varret tulleineen rahteineen 280e
26,9mm (sisähalkaisia 22mm) vesijohtoputkea 3m ~15e
Raidepäitä, 2kpl vasen, ~25e/kpl 1kpl oikea, ~35e
Sorvaukset 30e

Eli etutankoon entinen yläpää (21x1,5mm vasenkätinen kierre) jota varten joutuu puristamaan hydrauliletkupuristimessa vesijohtoputkea 2mm toisesta päästään. Muissa nivelissä on 23x1,5mm kierteet, jotka syntyy tuohon putkeen suoraan. Toki nuo vanhat niveletkin käy, mutta samalla on helppo uusia. mulla ainaki hävis voblaus, vaikka entisetkin tuntu tiukoilta.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mulla HJ:n korkeudeksi otteessa mainittu 33" renkailla 1950. Rungon ja korin välissä 50 mm ja 65 mm ylipitkillä riipukkeilla.
Vastaa Viestiin