kytkimen ilmaus
Valvoja: Käyttäjä
kytkimen ilmaus
onko kytkimen ilmauksessa otettava jotain erikoista huomioon, vai onko se ilmattavissa kuten jarrujärjestelmä? eli kytkin pohjaan, ilmaruuvi auki työsylinteristä ja sit ruuvi kiinni ja poljin ylös ja toistetaan niin pitkään kun tulee ilmaa!!!
hj60-83
Re: kytkimen ilmaus
Ilmataan ihan samalla tavalla kuin jarrujärjestelmä.kossu323i kirjoitti:onko kytkimen ilmauksessa otettava jotain erikoista huomioon, vai onko se ilmattavissa kuten jarrujärjestelmä?
Re: kytkimen ilmaus
Tai sit annat valua läpi vaan aikansa, jos ei oo kaveria polkemassa. Letku tietysti ilmaruuvista pulloo, ettei ota sisään sieltä.H&K kirjoitti:Ilmataan ihan samalla tavalla kuin jarrujärjestelmä.kossu323i kirjoitti:onko kytkimen ilmauksessa otettava jotain erikoista huomioon, vai onko se ilmattavissa kuten jarrujärjestelmä?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Täytyy sanoa, että ainakin hj60 kytkimen ilmaus on usein tuskallisen vaikeaa.
Uusi kytkin, uusi sylinteri alapäässä, yläpää rempattu ja ei jumalauta millään ilmaudu. Kokeilin kaksilla sylintereillä ja ei millään. Viimeksikin taistelin pitkään, purin molemmat sylinterit kahteen kertaan ja uudet jarrurasvat väliin.
Nyt vaan rupeaa jo loppumaan konstit kesken… Ekalla polkaisulla uppoaa aina pohjaan, tokalla pitää ja kolmannella jo toimii hyvin. Kunnes taas 10 sek päästä sama juttu, taas ilmaa.
Mielestäni ei pitäisi horiakaan mistään, ei ainakaan vuoda ulos. Kyllä tuosta litra laskettiin läpi ja ei toimi.
Täytyy kokeilla tuota läpilaskemista tai joskus neuvottua ”tippakannulla alhaalta ylös”
Uusi kytkin, uusi sylinteri alapäässä, yläpää rempattu ja ei jumalauta millään ilmaudu. Kokeilin kaksilla sylintereillä ja ei millään. Viimeksikin taistelin pitkään, purin molemmat sylinterit kahteen kertaan ja uudet jarrurasvat väliin.
Nyt vaan rupeaa jo loppumaan konstit kesken… Ekalla polkaisulla uppoaa aina pohjaan, tokalla pitää ja kolmannella jo toimii hyvin. Kunnes taas 10 sek päästä sama juttu, taas ilmaa.
Mielestäni ei pitäisi horiakaan mistään, ei ainakaan vuoda ulos. Kyllä tuosta litra laskettiin läpi ja ei toimi.
Täytyy kokeilla tuota läpilaskemista tai joskus neuvottua ”tippakannulla alhaalta ylös”
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Käytä jarruvoimaa apuna. Täytä kirkas letku jarrunesteellä. Liitä toinen pää jarrusatulan ilmausruuviin ja toinen pää kytkimen ilmausruuviin. Varmista liitokset nippusiteillä tai klemmareilla. Avaa molemmat ilmausruuvit. Paina jarrupoljinta muutaman kerran. Lisää jarrunestettä jarrupääsylinterin säiliöön ja ime apteekin ruutalla kytkimen pääsylinteri säiliöstä ylimääräistä pois. Toista polkeminen, lisäys ja tyhjennys tarpeeksi monta kertaa. Lopuksi ruuvit kiinni ja taas pelittää. Tällä tavalla pystyy yksinkin ilmaamaan kytkimen ja kaikki ilma tulee varmasti pois.
Itsellä samoja ongelmia 61:sen kytkimen irroituksen kanssa. Paras tulos tähänasti saavutettu jarrunesteidenvaihto kannulla ilmaamalla, eli vedetty alipaineella nestettä läpi. Ei toi kytkin mielestäni vieläkään toimi virheettömästi, mutta kyllä sen kanssa jo pärjää. Hyviä keinoja/ohjeita kaivataan vielä täälläkin.
Nyt sain suurin piirtein ilmattua. Toimii riittävän hyvin.
Ensin letkulla oikeasta jarrusatulasta kytkimelle ja yläkautta liika neste pois. Tämän jälkeen taas perinteistä ilmausta. Yhtäkkiä rupesikin toimimaan.
On ne japanian pojat onnistunut tekemään vaikean ilmattavan…
Ensin letkulla oikeasta jarrusatulasta kytkimelle ja yläkautta liika neste pois. Tämän jälkeen taas perinteistä ilmausta. Yhtäkkiä rupesikin toimimaan.
On ne japanian pojat onnistunut tekemään vaikean ilmattavan…
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999