Kuva Kuva

12H-T sammuu vaihdetta vaihtaessa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

PikkuF kirjoitti:Oman 12HT pumppuni penkitys maksoi muuten 800e,josta suurimman osan muodosti pumpun irroitus ja takaisinlaitto...

Kulutus tippui tuollaiset 3,5L sadalla....eli homma on "maksettu" vajaan 20T ajelun jälkeen tämänpäivän hinnalla mitattuna....
Tuliko lisää voemoo??????? :shock:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Kyllä tuli
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
hinuri
Viestit: 75
Liittynyt: To Syys 22, 2005 8:11 pm
Paikkakunta: Itäraja

Viesti Kirjoittaja hinuri »

Mitä kaikkea tuo penkitys sisältää??
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

Ostamisesta asti ollu tuo vika mulla jo ja nyt sitten vihdoin ja viimein hermostuin siihen samuiluun. Pumppua säädettiin tuon ensimmäisen sivun ohjeen mukaisesti, mutta...

Nyt kyllä ei sammu läheskään niin useasti, mutta pakittalla käännettäessä sammuu lähes aina, vaikkei kierroksia olekaan ollut kuin se reilu 1200 ja konekaan ei ole joutunut silloin kovalle rasitukselle. Sitten tein semmoisen huomion säädön jälkeen, että pikku puolella n.1200-1800rpm:n paikkeilla 2vaihteella auto nykii tai rytkyttää melko lailla. Saman tekee toisinaan myös isolla puolen 1 ja 2 vaihteella , mutta kun polkaisee enemmän lappusta lattiaa kohti, niin lähtee ihan iloisesti tai normaalisti kiihtymään kuin ennenkin. Muutenkin kulut tuntuu olevan ennallaan.

Niiin joo...
Emme saaneet kierroksia pysymään säädön jälkeen koskaan siinä mihin asetettiin kys operaation jälkeen esim 750rpm. Vaan aina polkimesta ryntäyttämisen jälkeen tyhjäkäynti kierrokset kohosi n.50-100rpm jääden maksimissaan 1050 kierrokseen.
Toisinaan kierrokset jää niinkin alas, kuin 450-550rpm ja toisinaan taas se huutaa sitä jopa 1050rpm tyhjäkäynnillä... Vaijeri, vivusto ei jumita ja palautus jousetkin on paikallaan..

Onkohan tuolla sitten ajettu rakkaan itänaapurin kuivilla aineilla ja nyt pumppu on sanomassa itteään irti.

Eräs tojota mekaanikko, jolle on nämäkin houjeit tulleet oman kokemuksenkin kautta kovinkin tutuksi meinasi, että siinä pumpun kyljessä kaasuvivustossa on alipaine kalvo joka jarruttaa sitä kierrosten notkahdusta/vivuston liian nopeaa palautumista "0" asentoon..

Minäkun en näistä mitään tiiä :roll:

Taidan viedä suosiolla rovaniemelle pr dieselille tutkittavaksi, kun tässä vain hituisen rahoittuu joulun jälkeen :lol:

Vai oisko lähiympäristössä joku foorumilainen joka tietää tuntee hj:n pumpun paremmin kuin minä
Vastaa Viestiin