Kuva Kuva

HDJ80 viralliset ja epäviralliset huollot

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

bullseye
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Oulu

HDJ80 viralliset ja epäviralliset huollot

Viesti Kirjoittaja bullseye »

Terve kaikille! Olen HDJ80:n iloinen uusi omistaja. Se on myös ensimmäinen maasturini. Eli olen näissä asioissa ihan untuvikko. Haluaisinkin nyt kokeneemmilta vähän tietoa.

Mitä Cruiserista kannattaa heti tarkistaa? Mitä siitä kannattaa vaihtaa ja huoltaa säännöllisesti ja kuinka usein? Mitä paikkoja kannattaa pitää erityisesti silmällä?

Oma autonihan on automaatti, vm -91 ja mittarissa 360 tkm. Onko jotain erityisiä huomioita juuri automaattiin liittyen? Auto on tällä hetkellä ymmärtääkseni hyvässä kunnossa ja haluaisin asian niin pysyvänkin.

Kaikki muutkin kokemuksen tuomat vinkit otetaan mielellään vastaan.
Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Onneksi olkoon!

Viesti Kirjoittaja maraani »

Onneksi olkoon loistavasta valinnasta!

Itsellä on vuosimallin 1990 HDJ, jossa täällä hetkellä mittarissa on 611 tkm. Auto on ollut mulla neljä ja puoli vuotta.
Huolto- ja pito-ohjeita julkaiskoon ne, jotka asiasta jotain tietävät.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kiertokangen laakerit vaihtoon välittömasti, jos ei ole satavarma että ne on vaihdettu.

Haulla löytyy lisää:
mm.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=3079&highlight=hdj
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4961&highlight=hdj
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4313&highlight=hdj
jne
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
bullseye
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja bullseye »

Kiitoksia linkeistä. Osan noista olinkin jo lukenut. KK-laakerit on vaihdettu 50 tkm sitten koneremontin yhteydessä, joten niitten pitäis olla kunnossa. Miten usein noihin pitäis vaihdella mitäkin öljyjä? Huoltokirja on saksaksi ja se ei oikein taivu multa. Entä muita kuluvia osia, että säästyttäis isommilta murheilta?
Hartsa
Viestit: 11
Liittynyt: Su Joulu 16, 2007 1:56 pm
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

Sama tilanne, ensimmäinen Cruiseri kohta viikon ollut. Munkin on automaatti, nytkähtää ykköseltä kakkoselle rauhallisessakin kiihdytyksessä. Vaihtaako sulla pehmeästi?
bullseye
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja bullseye »

kyllä se pehmeästi vaihtaa, jos kiihdyttää maltillisesti. Roimemmalla kaasulla sitten kyllä kolahtaa.
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Mulla -94:nen, pieni nypäisy joskus muttei millään tavalla häiritsevä.
Mutta sellaisen ilmiön huomasin, että kun hommasin 285/75-16 talvirenkaat eli isommat, niin vaihdot tapahtuu paremmin/"loogisemmin". Samoin tuntui 305/70-16 mutiaisilla. Eli mun alkuperäiskoko 275/70-16 tuntuu perstuntumalla jotenkin epäsopivalta kokonaisvälitykselle :?
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Vastaa Viestiin