Kuva Kuva

cooleri keulille ja leimaan

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

tappura
Viestit: 45
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 4:56 pm

cooleri keulille ja leimaan

Viesti Kirjoittaja tappura »

Mitenkähän se mahtaa onnistua leimaus lj:hin jos asentais coolerin keulille . Nyt on turbokin vaihtunut tuohon ja menohaluja tuntuu olevan aivan riittävästi.
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Re: cooleri keulille ja leimaan

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

tappura kirjoitti:Mitenkähän se mahtaa onnistua leimaus lj:hin jos asentais coolerin keulille . Nyt on turbokin vaihtunut tuohon ja menohaluja tuntuu olevan aivan riittävästi.
sitä minä en ymmärrä miks se kuuleri pitää leimata itellä ollu jo 2 katsastusta kuuleri keulilla ja nyt viimesessä katsastuksessa jo isompi turbokin niin ei sanoneet mitään.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ei ne niistä sanokkaan, mutta onnettomuus tilantessa niitä voidaan tutkia ja määritellä onko auto ollut lain vaatimassa kunnossa.
Avatar
Panu
Viestit: 507
Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 9:49 am
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

Leimalle tarvitaan tehomittaustodistus, muuten ihan läpihuutojuttu.
Ellei sitten tehorajat uhkaa ylittyä..vaan eipä toi 2L-T semmosta ongelmaa ihan äkkiä aiheuttane :wink:
SLCK #30
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

itsel ainaski ku läjää käytin leimal ei tuntunu toi cooleri kiinnostavan lainkaa vaik oli teho lappu mukana,ei aineskaa merkannu otteeseen vaik pyysin!tosin se teho lappu oli just konttorii varten..!ja panu, miten niin ei aiheuta?terv.lain mukaan liian tehokkaan lj:n omistaja!
Avatar
Panu
Viestit: 507
Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 9:49 am
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

pulu kirjoitti:ja panu, miten niin ei aiheuta?terv.lain mukaan liian tehokkaan lj:n omistaja!
Joku vertailukelponen Z-kone antaa tehoksi ~150hp, mut enhän mä toki tiedä mitä sä oot onnistunu kurittaan ulos siitä myllystä :wink:
SLCK #30
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

no tietysti liian vähän!jos tekis ton konee tos kevään mittaan ja sit piristäs vähä lisää!
Avatar
offroadjouni
Viestit: 14
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 1:42 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja offroadjouni »

Panu kirjoitti:Joku vertailukelponen Z-kone antaa tehoksi ~150hp, mut enhän mä toki tiedä mitä sä oot onnistunu kurittaan ulos siitä myllystä :wink:
Eipä taida olla tuollaista vertailukelpoista konetta - ainakaan vanhemman läjän vakiojarruilla. Jos K(Z)J-70 halutaan käyttää vertailumallina, täytyisi ainakin jarrut päivittää sen mukaiseksi.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Taitaa olla tuokin aika paljon katsastajasta kiinni, tosin minulla vaihtui moottori vaparista turboksi samalla kertaa. Teholappu piti olla välijäähdyttimen takia, koska moottori ei ollut enää mikään tuotantomoottori. Otteeseen tuli merkinnät turbomoottorista, välijäähdyttimestä, tehosta, ahtopaineesta ja vaihdetun moottorin prosenteista. Jarruista, ohjauslaitteista ja jousituksesta piti antaa selvitys joka tapahtui katsastysmiehen kanssa tehtaan korjauskäsikirjaa tutkimalla. Tarkkaa oli ja pykälien mukaan mentiin, kuitenkin ihan asiallisesti ja hyvässä hengessä. Läpihuutojuttuhan tuo periaatteessa on jos pykälät täytyy.

-92 nuoremmissa ei enää riitä näissä tapauksissa käytönaikainen päästömittaus, tulee kalliksi jos meinaa otteeseen. Kannattaa käydä ensin kyselemässä "neuvoja" suoraan katsastusmieheltä siltä asemalta missä aikoo muutoksen katsastaa niin näkee kannattaako jatkaa siellä vai vaihtaa paikkaa.
TP
tappura
Viestit: 45
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 4:56 pm

Viesti Kirjoittaja tappura »

Hyvä huomio , kannattaa todellaki käydä jututtaa asemilla miehiä . tuossa kysäsin eräältä nimeltämainitsemattomalta asemalta jolla oli kerrattain tutkimustenkin valossa suurimpia hylkäämisprosentteja , hän sanoi jo turbon vaihdosta että turhaa vaivaa ellet käy mittauttamassa vtt:llä savukaasuja noin 3000 eken hintaan . Ei voinut muuta kuin sanoa että turbo vaihtuu samalla kuin asemakin , missä kyseinen himmeli katsastetaan .
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Vaihdoin ahtimen ja lisäsin coolerin, penkitin (dyno paperissa pitää olla merkittynä ahdin ja cooleri), pyysin Toyotalta vertailu paperin jossa näkyy alkuperäiset tehot, vm.90 autossa riittää käytönaikainen savutusmittaus eli konttorilla savut.
(käytönaikainen savutusmittaus riittää muistaakseni vm -93 saakka, kannattaa toki tarkastaa etukäteen!)

Kannattaa toki selvittää ne alkuperäiset tehot etukäteen, ettei nouse tehot liikaa dynotusvaiheessa.

Nimenomaan halusin muutoskatsasta nuo omaan autoon, ei oo kellää nokkaan koputtamista jälkikäteen.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Tässois meikäläisen suunnitelma:
Kuva

Syyläriksi on hommattu Fiat Cinquecenton syyläri, kiertovesipumppu on Sprintteristä, paisuntasäiliö Polosta ja ahtoputket ebaystä (ei uskos että kannattaa tilata jenkeistä, mut niin se vaan on).

Ja päästöihin paperi VTT:ltä. Ei tarttenu, eikä ois voinukkaan testata autoo ku on jatkuvalla nelivedolla. Perusteluna lausuntoon päästöjen hyväksyttävyydestä välijäähyllä mm. se että kone täyttää uudemmanki päästönormin ku mikä on ilmotettu tyyppihyväksynnässä. Makso 200 € +alv. :? Mut se on halpa hinta verrattuna testiin 1800 € +alv. :shock:

Täs ois käppyröitä mitä tavotella: http://www.adonistechnology.free.fr/pre ... /page5.jpg 8)

Toi 173 hv tulee teholastulla ja 1 bar ahdoilla, 216 hv muodostuu teholastulla, 1,3 bar ahdoilla ja cuulerilla.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin