Kuva Kuva

HJ: akut ja käynnistys?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

HJ: akut ja käynnistys?

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Ostin tuollaisen "helmen" ja vekotin ollut kesällä käynnissä viimeksi.Nyt pitäisi takuuvarmasti sada käyntiin,kun joutuu siirtokilvet hankkimaan.Millaiset akut siihen kannattaa hankkia ampeeri määrältään ja sitten kannattaako varoiksi suihkia jotain helpottaakseen räjähdystä vai normaali konstein.Ei viitsisi montaa kertaa ajaa noin 100km suunta.SL
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Avatar
juriihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 6:23 am
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja juriihi »

Omassa hoijjakassa on akkuina 95Ah vartat, hyvinhän noi on jaksanut pyöritellä konetta. En kyllä itse suihkuttelisi mitään "starttipilottia" pitkään seisoneeseen koneeseen, eli yritä ainakin aluksi ilman "suihkeita".

Ota mukaan jos mahdollista uudet hehkut jos ei tieto paikallaan olevien kunnosta. Noin 20l tuoretta polttoainetta ja mahdol. pa-suodatin.
Ja jos mahdollista että on sähköä tarjolla niin pistä auto lämmitykseen, edellyttää tietenkin että on koneessa jäähdytysnesteet sisällä.

Mutta uskoisin että kun viet mukanasi täyteen varatut akut ja ainakin parit hehkutukset kun annat niin käyntiin hörähtää, jos auto on käyntikuntoisena jätetty seisomaan eihä tuosta viimekesästä nyt niin kauhiasti aikaa ole...... :wink: :wink: :wink:
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

mulla on akkuina bannerin unibullit, vaan 84 ampeeria mutta hyvin potkii paukkupakkasillakin!
railai at surffi.net
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

hj käyntiinlähtö

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Onko 60 vai 61 ;jos 60 anna hehkua ninkauan että jossain siellä apukuskin jalkatilasa kuuluu releen napsahdus (ei riitä että hehkuvalo sammuu) kaasu pohjan ja tarttaa sitten ,jos helmi, käy heti ja helläät heti kaasun ninpaljon että juur käy vasta kun vähän lämmenny lisäät kaasua ja eikun liikenteeseen.Tietysti vaihroit sen pa suorattimen ja ilmasit ,ilmaus käy helpommin kun täytät sen suorattimen pa:lla ennen paikoilleenasennusta!
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Ostin helmeen uudet akut ja sitten suodatin ohjeiden mukaan ja muut nesteet kohdalleen ja komiasti hörähti käymään ja hyvin liikkui koko noin 100km.Nyt sitten olisi helman kunnostus ,johon sainkin täältä vinkkejä ja takarungon korjausta ja sitten sen petken uusinta ,johon takana iskarit tulee kiinni.Hyviä vinkkejä aineen vahvuuksista ym otetaan mielellään vastaan,muuten vekotin onkin aika helmi.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Vastaisen varalle, jos vanha HJ60 jossa manuaalihehku avaimella, hehkuu niin kauan ku avaimesta hehkuttaa, ei tuu mitään naksahdusta.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

hj60 kirjoitti:Vastaisen varalle, jos vanha HJ60 jossa manuaalihehku avaimella, hehkuu niin kauan ku avaimesta hehkuttaa, ei tuu mitään naksahdusta.
Onkos toi samanlainen kuin vanhoissa bertoissa eli avaimesta takasinpäin?????
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ei, ku se on siinä käyntiasennon ja starttauksen välissä, eli käännetään avainta, hehkurele napsahtaa ja valo syttyy, valo aikanaan sammuu niin hehkut jatkaa hehkumistaan kunnes kääntää vähän lisää niin starttaa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Minulla oli joskus pitkään Vm 81 ja siinä hehkuvalo paloi noin 20 sek ja sitten sammui ja käynnistys mutta tässä vm 84 helmessä valo paloi vain noin 5 sek ja annoin vinkkien mukaan hehkutusta kunnes kuuluu hanttimiehen puolelta naksaus ja käyntiin.sieltä tosiaan kuului mutta aika vaimea naksaus.Ensin alkuunhan tuli reilumpi naksaus jostain päin.SL
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Oisko se eka napsaus edicin rele tjsp, jolloin edic meni pois päältä?

Itellä ainakin kun rupee hehkuttamaan, niin edic on jonkunaikaa sammutustilassa, naksahtaa sitten pois päältä ja voi startata.
Auto siis -81
Ja mitään kuuluisaa automaattista jälkihehkua ei todellakaan tuossa ole, vaan ite pitää avaimesta antaa jälkihehkukin.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Viipo kirjoitti:Itellä ainakin kun rupee hehkuttamaan, niin edic on jonkunaikaa sammutustilassa, naksahtaa sitten pois päältä ja voi startata.
Auto siis -81
Näissähän taitaa olla varsin kirjavat hehkutukset! Eikö siis voi startata lämmintäkään ilman hehkutusta? Ittellä kans HooJii -81, ja ei tartte EDICcejä odotella.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ei siellä kyllä EDIC:in pitäs naksahella, ei kytkentäkaavioissakaan liity mitenkään hehkuihin.

Virrat päälle, öljynpainetta ei ole, pysyy sammutusasennossa. Starttaus, saa kans virtaa strattiasennossa, vetää pakkosyötön päälle. Käynnisty, starttivirta pois, virrat päällä, menee käyntiasentoon, öljynpainetta on, jää siihen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin