HJ: akut ja käynnistys?
Valvoja: Käyttäjä
HJ: akut ja käynnistys?
Ostin tuollaisen "helmen" ja vekotin ollut kesällä käynnissä viimeksi.Nyt pitäisi takuuvarmasti sada käyntiin,kun joutuu siirtokilvet hankkimaan.Millaiset akut siihen kannattaa hankkia ampeeri määrältään ja sitten kannattaako varoiksi suihkia jotain helpottaakseen räjähdystä vai normaali konstein.Ei viitsisi montaa kertaa ajaa noin 100km suunta.SL
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Omassa hoijjakassa on akkuina 95Ah vartat, hyvinhän noi on jaksanut pyöritellä konetta. En kyllä itse suihkuttelisi mitään "starttipilottia" pitkään seisoneeseen koneeseen, eli yritä ainakin aluksi ilman "suihkeita".
Ota mukaan jos mahdollista uudet hehkut jos ei tieto paikallaan olevien kunnosta. Noin 20l tuoretta polttoainetta ja mahdol. pa-suodatin.
Ja jos mahdollista että on sähköä tarjolla niin pistä auto lämmitykseen, edellyttää tietenkin että on koneessa jäähdytysnesteet sisällä.
Mutta uskoisin että kun viet mukanasi täyteen varatut akut ja ainakin parit hehkutukset kun annat niin käyntiin hörähtää, jos auto on käyntikuntoisena jätetty seisomaan eihä tuosta viimekesästä nyt niin kauhiasti aikaa ole......
Ota mukaan jos mahdollista uudet hehkut jos ei tieto paikallaan olevien kunnosta. Noin 20l tuoretta polttoainetta ja mahdol. pa-suodatin.
Ja jos mahdollista että on sähköä tarjolla niin pistä auto lämmitykseen, edellyttää tietenkin että on koneessa jäähdytysnesteet sisällä.
Mutta uskoisin että kun viet mukanasi täyteen varatut akut ja ainakin parit hehkutukset kun annat niin käyntiin hörähtää, jos auto on käyntikuntoisena jätetty seisomaan eihä tuosta viimekesästä nyt niin kauhiasti aikaa ole......
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
HJ60 -82
hj käyntiinlähtö
Onko 60 vai 61 ;jos 60 anna hehkua ninkauan että jossain siellä apukuskin jalkatilasa kuuluu releen napsahdus (ei riitä että hehkuvalo sammuu) kaasu pohjan ja tarttaa sitten ,jos helmi, käy heti ja helläät heti kaasun ninpaljon että juur käy vasta kun vähän lämmenny lisäät kaasua ja eikun liikenteeseen.Tietysti vaihroit sen pa suorattimen ja ilmasit ,ilmaus käy helpommin kun täytät sen suorattimen pa:lla ennen paikoilleenasennusta!
Ostin helmeen uudet akut ja sitten suodatin ohjeiden mukaan ja muut nesteet kohdalleen ja komiasti hörähti käymään ja hyvin liikkui koko noin 100km.Nyt sitten olisi helman kunnostus ,johon sainkin täältä vinkkejä ja takarungon korjausta ja sitten sen petken uusinta ,johon takana iskarit tulee kiinni.Hyviä vinkkejä aineen vahvuuksista ym otetaan mielellään vastaan,muuten vekotin onkin aika helmi.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Onkos toi samanlainen kuin vanhoissa bertoissa eli avaimesta takasinpäin?????hj60 kirjoitti:Vastaisen varalle, jos vanha HJ60 jossa manuaalihehku avaimella, hehkuu niin kauan ku avaimesta hehkuttaa, ei tuu mitään naksahdusta.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Minulla oli joskus pitkään Vm 81 ja siinä hehkuvalo paloi noin 20 sek ja sitten sammui ja käynnistys mutta tässä vm 84 helmessä valo paloi vain noin 5 sek ja annoin vinkkien mukaan hehkutusta kunnes kuuluu hanttimiehen puolelta naksaus ja käyntiin.sieltä tosiaan kuului mutta aika vaimea naksaus.Ensin alkuunhan tuli reilumpi naksaus jostain päin.SL
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Oisko se eka napsaus edicin rele tjsp, jolloin edic meni pois päältä?
Itellä ainakin kun rupee hehkuttamaan, niin edic on jonkunaikaa sammutustilassa, naksahtaa sitten pois päältä ja voi startata.
Auto siis -81
Ja mitään kuuluisaa automaattista jälkihehkua ei todellakaan tuossa ole, vaan ite pitää avaimesta antaa jälkihehkukin.
Itellä ainakin kun rupee hehkuttamaan, niin edic on jonkunaikaa sammutustilassa, naksahtaa sitten pois päältä ja voi startata.
Auto siis -81
Ja mitään kuuluisaa automaattista jälkihehkua ei todellakaan tuossa ole, vaan ite pitää avaimesta antaa jälkihehkukin.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
Näissähän taitaa olla varsin kirjavat hehkutukset! Eikö siis voi startata lämmintäkään ilman hehkutusta? Ittellä kans HooJii -81, ja ei tartte EDICcejä odotella.Viipo kirjoitti:Itellä ainakin kun rupee hehkuttamaan, niin edic on jonkunaikaa sammutustilassa, naksahtaa sitten pois päältä ja voi startata.
Auto siis -81
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Ei siellä kyllä EDIC:in pitäs naksahella, ei kytkentäkaavioissakaan liity mitenkään hehkuihin.
Virrat päälle, öljynpainetta ei ole, pysyy sammutusasennossa. Starttaus, saa kans virtaa strattiasennossa, vetää pakkosyötön päälle. Käynnisty, starttivirta pois, virrat päällä, menee käyntiasentoon, öljynpainetta on, jää siihen.
Virrat päälle, öljynpainetta ei ole, pysyy sammutusasennossa. Starttaus, saa kans virtaa strattiasennossa, vetää pakkosyötön päälle. Käynnisty, starttivirta pois, virrat päällä, menee käyntiasentoon, öljynpainetta on, jää siihen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.