Kuva Kuva

Hj60/61 laturi->bj40

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
killerwo
Viestit: 349
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Hj60/61 laturi->bj40

Viesti Kirjoittaja killerwo »

Mulla loppu hiilet tosta laturista vähän aikaa sitten ja nyt vaihdoin uudet . en oo kerennyt kokeileen toimiiko mutta luulis toimivan mut asiaan.
Käykö hj60/61 laturi suoraan bj40 laturin tilalle. Niin että hihnapyörä on samalla etäisyydellä ja larurin kiinnike on samanlainen. Ja jos se kiinnike ei ole samanlainen niin käykä hj:n kiinnikkeen pulttijako 3b mottiin. Ymmärsikö kukaan.

Tuo bj40 laturi taitaa olla 15A ja hjissa heavy duty malli eli 25A. Pitääkö paikkaansa? Laskeskelin että pelkät lisäpitkät vie sen 8,5A ja stereot sen 4,5A plus auton omat valot 8A ainakin niin pelkästään tuo tekee jo 21A plus jos sataa yms niin pyyhkiät vie omansa ja jos kärry perässä niin sekin vie jne......Tuntuu et toi 15A laturi on aika köykänen.......jos laskin nopeesti jotain päin prinkkalaa niin älkää hirttäkö.
Blue skies and headdown
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Et varmaankaan laskenu kovin kauas, mutta unohit vakiovarusteista ajovalojen kans toisen suuren virtasyöpön, lämppärin puhaltimen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
juhasy
Viestit: 14
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:26 am
Paikkakunta: Ylivieska

BJ 40 laturi

Viesti Kirjoittaja juhasy »

Sama vika rahikaisella BJ 40:ssä valot, lämppärin puhallin, takatilan lämppäri ja tuulilasin pyyhkijät päällä ajelee jonkin aikaa niin ompas virrat karaneet akuista. Olen miettinyt hiilien vaihtoa mutta tekemättä vielä.
BJ 40
Juha S
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Tää on nyt vähän niiitä "emmänyttiiä" vastauksia mutta ittellä jököttää hyllyssä HJ:n laturi ja joskus sitä olen tutkiskellut.
Näytti silloin katsottuna samalta kuin Bertollin lataaja. Mitannut en muulla kuin silmällä niin saattaa muutaman satasen heittää 8)

offtopic: Ostin toyotalta tehdasuuden vaihtolaturin (150€) 1.5 vuotta sitten ja siihen loppui sähköongelmat :D

- jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Käsittääkseni laturin tehokkuus riippuu vähän vuosimallista, ja niitä on ainakin viimeisimmissä J6:ssa ollut jopa 40-ampeerisina. Ilmeisesti vielä sisäisellä jännitteensäätimellä.

Itse mietin sellaista että voisi järjestää jarrujen tehostuksen jotenkin muuten kuin tuolla kaksoisveljeslaturilla, eli joko erillisellä alipainepumpulla (Peugeot - yök) tai vaihtamalla jarrupääsylinteri hydro-boostiin (GM - tuplayök).

Saisipa kertaheitolla laitettua oikean laturin autoon, esim. mallia Scania. Etenkin sitten kun pääsee virittelemään niitä lisävaloja, voi laturin ampeereita tulla ikävä.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Äkkiseltään kun muistelen niin eihän tuota alipainetta muualle mee ku jarrutehostimelle? Mitäs mieltä katsastussetä on jos alipainepumpun vaihtaa sähköiseksi. Sitte sais kylillä kehua että mulla on sähköllä tehostetut jarrut! :lol:
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Miten onnistuu vaihtaa se sähköiseksi? En usko että itse tehdyt osat kelpaa jarruissa?

Olen kyllä joskus kuullut jotain huhuja sähköisestä alipainepumpusta jarrujen yhteydessä, mutta en sen koommin mitään. Kiinnostaisi kyllä kovasti.
Vieras

laturi

Viesti Kirjoittaja Vieras »

laita Toyota Dynan laturi käy heittämälla.
samat kiinikkeet /korvakkeet löytyy ilman pumppua ja pumpun kanssa. ite sain 50€ romikselta ja toimii loistavasti.
Vieras

Re: BJ 40 laturi

Viesti Kirjoittaja Vieras »

juhasy kirjoitti:Sama vika rahikaisella BJ 40:ssä valot, lämppärin puhallin, takatilan lämppäri ja tuulilasin pyyhkijät päällä ajelee jonkin aikaa niin ompas virrat karaneet akuista. Olen miettinyt hiilien vaihtoa mutta tekemättä vielä.
Vastaa Viestiin