Kuva Kuva

BJ:n jarrujen ja tehostimen muutoskatsastus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

mikkohen
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 7:54 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

BJ:n jarrujen ja tehostimen muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja mikkohen »

Alkaa pikkuhiljaa olla tuo tehostin valmiina ja jarrutkin tuli vaihettua levyihin tuossa aiemmin...

Nyt oisin vailla tietoa, että tartteeko muutoskatsastusta varten varautua hankkimalla jostain tarvittavia dokumentteja!? Ja mitä papruja mahdollisesti tartten....?

Eli tuohon nyt tuli LJ70:sen levyt eteen kääntöpäineen ja HJ61:sen tehostin ratille asti!

Kiitokset jo näin etukäteen, vastaamaan vaivautuneille!
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Jarza
Viestit: 46
Liittynyt: To Elo 03, 2006 8:08 am
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jarza »

Mulla eivät ainakaan tehostimesta olleet mitään dokumentteja vailla,
mutta jarruista tarttet tekniset tiedot (levyjen halkaisija yms)
Ainakin mulle riitti kopio Koivusen varaosaluettelon dokumenteista
jotka sain paikallisesta varaosaliikkeestä.
--------------------------------
JiiBee
www.kamkry.fi
--------------------------------
mikkohen
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 7:54 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja mikkohen »

Samaan hengenvetoon kysäistäänkin, notta sattuuko kenelläkään olemaan jo sähköisessä muodossa noita LJ/RJ70:sen jarrujen teknisiä tietoja!? Lähinnä vuosimalli 86-90? ( jäähdyttämättömät 12mm levyt) :wink:
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Tämäkin taas riippuu katsurista. "Niinhän saa tehdä" oli katsurin kommentti kun bertta leimattiin hj tehostimella ja jarruilla. Ei kyselly mitään papereita eikä kattellu asennuksia sen kummemmin.
1987 LJ70
pikkujussi
Viestit: 206
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi »

Mä leimasin aikoinaan 40:n jossa HJ:n levyt, mutta alkuperäinen pääsylkky. Otteeseen tuli merkintä etulevyistä, muttei muutosprosenttia, kun "se on niin mitätön prosenttiluku".

Oli muuten pirun takapainoiset jarrut... :lol: Oikeammasta kepistä sai kyl tasattua kummasti jarruvoimaa etu ja takapään suhteen.
Project Kekkonen
Jarza
Viestit: 46
Liittynyt: To Elo 03, 2006 8:08 am
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jarza »

mikkohen kirjoitti:Samaan hengenvetoon kysäistäänkin, notta sattuuko kenelläkään olemaan jo sähköisessä muodossa noita LJ/RJ70:sen jarrujen teknisiä tietoja!? Lähinnä vuosimalli 86-90? ( jäähdyttämättömät 12mm levyt) :wink:
Mulla ei ole sähköisenä, mutta jos Kajjjaanin kautta joskus kuleksit niin kopsut saadaan.
--------------------------------
JiiBee
www.kamkry.fi
--------------------------------
Avatar
HemmoBJ40
Viestit: 47
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 7:44 pm
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja HemmoBJ40 »

Jarrujen muuttaminen tehokkaamiksi ei kai enää ole prosenttien alaista hommaa. Itse kun katsastusasemalta kyselin niin sanoivat, että riittää kun ovat raskaammasta autosta. Mulla oli HJ:iin rekisteri ote mukana mistä näkyi kokonaismassat.
Toyota Land Cruiser. Arjen yläpuolella.
Jarza
Viestit: 46
Liittynyt: To Elo 03, 2006 8:08 am
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jarza »

HemmoBJ40 kirjoitti:Jarrujen muuttaminen tehokkaamiksi ei kai enää ole prosenttien alaista hommaa. Itse kun katsastusasemalta kyselin niin sanoivat, että riittää kun ovat raskaammasta autosta. Mulla oli HJ:iin rekisteri ote mukana mistä näkyi kokonaismassat.
Juu, ei pitäis mennä prosentteja koska on turvallisuutta lisäävä hässäkkä
--------------------------------
JiiBee
www.kamkry.fi
--------------------------------
mikkohen
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 7:54 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja mikkohen »

Kiusataan vielä...nostolla!

Toyota infoon soittelin ja kysäisin jarru yms. dokumenttien perään, että jos kopioita laittaisivat, niin aika tylykommentti sieltä; "EMME TOIMITA MITÄÄN DOKUMENTTEJA ENÄÄ, EI SIIS MITÄÄN..."!? Sen verran katsurit tuolla meijän kylällä nipoja :roll: , että ilman papereita yms. tuskin läpi päästävät!

Eli edelleen hakusessa ainakin noita LJ70;sen vm87 ( jäähdyttämättömät levyt ) teknistä tietoa, jonkinlaisen dokumentin muodossa! Nuo tehot ja akselimassat LJ:stä, kuten myös HJ61:stä, löytyy varmaan konttorilta!? Voinhan käypäsistä kopsuista yms. hiukan vaivanpalkkaa maksaa!
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Avatar
hakoteilla
Viestit: 250
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am

Viesti Kirjoittaja hakoteilla »

Käy varaosaliikkeessä, niillä on kirjat autojen jarrupaloista ja -levyistä. Niistä saat mitat (ota kopiot ko.sivuista). Ja sitten jonkun kaverin auton rek.tunnus, katsastusasemalla ne saa tarkastettua akselimassat AKE:n tietokannasta.

Tehostimesta en tarvinnut aikoinaan, vuosituhannen alussa, mitään dokumentteja, ei myöskään jarruista, rummut vaihtui 75-sarjan levyihin silloin.
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

aja joskus kuopioon ja käytä siellä leimalla, pitäs onnistua ihan jäkevästi. ja tehostajaa ja levyjä ei edes aina merkata otteeseen vaikka pyytäisi. näitähän on ollut uudemmissa bertoissa jo tehtaalta tullessa. millon sulla on seuraava vuosikatsastus, sen yhteydessä mainitset että on tällainen modernisointi tehty. ja yksi tapa on olla silloinkin hiljaa, sit jos kysyvät niin kerrot että mitä on tehty. ja kun sulla noi muutokset on tehty niin että kestää "päivän valoa" niin eihän asiassa ole mitään hätää. toista on sellaiset juosten virtsaamalla tehdyt viritykset joita ei alun alkaenkaan olisi pitänyt tehdä, valitettavasti niitäkin maastureista löytyy....
mikkohen
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 7:54 pm
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja mikkohen »

Kiitokset vinkeistä... Täytyy tuolla jossain varaosapuljussa piipahtaa...varmuuden vuoksi! Eihän tuohon katastuksella todellakaan kiire oo ja ajattelin vasta sitten leimata nuo, jos tarvista ja välttämätöntä. Ajattelin vain hommata kaikken tarpeellisen jo hyvissä ajoin, jotta homma ois konttorilla sitten läpihuutojuttu. Huomattavasti auttoi asiaa ainakin silloin, ko renkaita ja turboa katastelin.
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Vastaa Viestiin