Kuva Kuva

HJ-60 Turbo kytkin asiaa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

ventora kirjoitti:ennenmin tekee kahdella vakiolevyllä ja turbon asetelmalla.

Miten se rakennetaan?
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

2kytkin levyä,sit leikataan välilevy missä on asetelman pulttien kohdalla kolot,asetelman alle tulee välilevyn+lisä kytkinlevyn paksuidet palikat,pyöreät on ihan jees ja se välilevy kolotaan niin et se liukuu niitä korokkeita pitkin ja ne pitää välilevyn ettei se pyöri. onko tarpeeksi sekavaa? :lol: ihan vastaan näköinen systeemi kuin noi pienetkin,vauhtipyörän pinnan sorvaa kartioksi et reunoilla on aavistus enenmän kamaa ni puree ulkolaidalta kiinni,ja välilevyn pinta hiotaan esim ristiin.asetelman pultit niin kovina kuin löytyy ja sit kytkin haarukalle muokkaus jollei mahdu säätämään liikevaraa,vai onkos siellä nestekytkin? no sama homma siinäkin.täälläkin mainostava turbo pajan jannu varmasti osaa tehdä tuollaiset muutokset jollei itse osaa.
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

No samaan tyyliin tietenkin kuin tuo pienempikin, ei taas järki luistanut :D
Tuollahan saadaan tuplattua väännön kesto, joka jo riittänee useimmille.
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

en muista millainen hj vauhtipyörä on,jos paksuus riittää niin sen lisä kytkin levyn ja välilevyn voi myös upottaa vauhtipyörään niin ei tarvitse niitä välipalikoita,tulee tukevampi viellä.tuskin kovin kalliiksi tulisi teettää edes sellainen vauhtipyörä kokonaan uusi.ja käyttäisi hdj asetelmaa siinä ni pitäis väännönkesto riittää aika pitkälle ja ajettavuus pysyisi sellaisena kuin sen kuuluukin olla.mikä mahtaa olla vauhtipyörän paksuus kitkapinnan kohdalta?
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Tuo vauhtipyörään upottaminen voisi olla hyvä vaihtoehto, vaihteistoakselissa ei ole booritusta kuin noin 50mm, joten siihen ei suuren suuria pysty rakentamaan.

Muistaakseni vauhtipyörä ei ole kovin paksu ja lisäksi levyn halkaisija ei ole kovinkaan paljon pienempi kuin hammaskehän. Asetelman pultit kuitenkin ovat hammaskehän kohdilla. Joten voi olla että vauhtipyörä menee ohkaiseksi ulkokehältä niiltä kohdin mihin kytkin ja välilevyn upottaa.

Mutta pitää mittailla tarkemmin ajan kanssa niin näkee mitä mahdollisuuksia olisi käytettävissä.
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Onkos täällä kellään tietoa, että mikähän mahtaa olla HJ:n vakiokytkimen levyn halkaisija ? Eipä motonetin sivulla enään näy muutako hdj:n mitat..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Lumimies
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:43 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Lumimies »

61:seen sopii dynan kytkin. On hiukan järee.
Cruiseri talossa on vaurauden merkki
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

Lumimies kirjoitti:61:seen sopii dynan kytkin. On hiukan järee.
kerroppa tarkemmin minkä mallin dynastä on kyse
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

jos joku haluu voin valmetin asetelman duunaa ja shimmata kytkin voiman massa tai kuparilevyllä,rupee kytkin pitämään :lol: ,vakio asetelman shimmauksellakin saa pienen hyödyn. :wink:
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

ventora kirjoitti:jos joku haluu voin valmetin asetelman duunaa ja shimmata kytkin voiman massa tai kuparilevyllä,rupee kytkin pitämään :lol: ,vakio asetelman shimmauksellakin saa pienen hyödyn. :wink:
kyllä olis tarvis parempaan kytkimeen paas heittäen privalla mitä kustantas ,jos vaan on mahollista että kestäs sen rapiat 600 nm väännöt luistamatta
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

Juha_ kirjoitti:Onkos täällä kellään tietoa, että mikähän mahtaa olla HJ:n vakiokytkimen levyn halkaisija ? .
275mm se vissiin on
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

Lumimies kirjoitti:61:seen sopii dynan kytkin. On hiukan järee.
kytkin paloi vaikka oli tojotan tuote mallia turbo,ei olis pitänyt ehkä hinata naapurin valmettia ja kärryä mutta jäi niin keskelle tietä ettei ohi päässyt kukaan.se siitä mutta toi dynan kytkin kuulostaa hyvältä,tietääkö kukaan aiheesta enempää kun lumimies ei ole valitettavasti jatkanut aiheen tiimoilta.
maaristeilijä
HJ-61
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja HJ-61 »

Pulttasin tollasen paketin 61:seen http://www.sunburybrakes.com.au/prod957.htm en sitten tiedä toimivuudesta kun on pakosarja vielä rakentamatta ja kaikki muut jutut vielä siihen päälle.
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Kytkimestä senverran että onhan 61:ösen asetelma jonkunverran tukevampi kun 60in mutta kannattanee samalla laittaa kytkin tehostin.
SLCK#419
- MMC -
-MAC-
Kuva
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Täällä on myös kaikenlaista ihmeellistä:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40709
Vastaa Viestiin