Kuva Kuva

HJ-60 Turbo kytkin asiaa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
P-Pete
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 1:11 pm
Paikkakunta: Kemi

HJ-60 Turbo kytkin asiaa

Viesti Kirjoittaja P-Pete »

Nonii ny olis sitte turboneitsyys menetetty :D
Tuli pistettyä hj:in mutka CT-26+61 pakosarja rosteri putki ja eiku säätöhommiin... :D
Hyvin lähti käyntii, siis ei koskaan näin hyvin...tyhjäkäynti OK, syöttöjä lisää ja baanalle kokeilee, hyvinhän se kiihtyy aluksi mut ku :twisted: kytkin luistaa esim. nelosella noin 70km/t ja polkasee kaasua kierrokset nousee nopeampaa kuin vauhti ja kaasulla herkuttelemalla saa kiihtymään paremmin. :shock:
Kertokee joku jolla olis ollu vastaavaa ongelmaa et mikä avuksi.
Mistä ootte hommannu jäykemmän asetelman kytkimeen ja ehkä myös uuten levyn tai jotain ?
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

ittellä oli samoja ongelmia kun laitettiin cooleri ja turbosta otettiin "pesiä"lähemmäsk siipiä tai jotaki(en ollu kahtomassa kun seppä sitä sepitti )mut paljon herkemmin se vastailee kaasun painamiseen nyt kun mitä ennen,ja ehkä pikkusen alempaa jopa herää .ahtoja oli sillon 0,9 ja koe ajolla jo huomattiin että kytkin alko luistamaan kun polki kunnolla.mut laitettiin uus kytkin paketti ja vauhtipyörä käytetttiin sorvarilla joka oiko ensin levy pinnan ja hio sen sit silleen ristiin,sillä oli semmonen kone sorviin jossa hiomakivi pyöri toiseen suuntaan ja sorvi toiseen suuntaan sit vielä otti pikkusen asetelman kiinnitys pinnasta pois.näillä systeemillä on ajeltu jo vuosi eikä ole kytkin luistanut ja on vedetty vene kärriä kesäsin ja auto traileria aika usein. niin kysesssä oli kylläkin hj61
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Tähän kytkin asiaan tosiaankin olisi mukava saada hyviä vinkkejä.

Suunnitelmissa kun on ylipaineistaa reilummalti ht-12 mottia.
Coolerin kampesin keulille, siinä ja siinä että ajovalot vielä mahtuivat .
Kokoa 1000mmx200mmx150mm putket 80mm, joku scanian moottoripaketista oleva viritelmä. Ahtimeksi sitten garretin GT37
Pumppu myös käy pajalla laitettavana.

http://smg.photobucket.com/albums/v483/ ... 400040.jpg
Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

vm kirjoitti:Tähän kytkin asiaan tosiaankin olisi mukava saada hyviä vinkkejä.

Suunnitelmissa kun on ylipaineistaa reilummalti ht-12 mottia.
Coolerin kampesin keulille, siinä ja siinä että ajovalot vielä mahtuivat .
Kokoa 1000mmx200mmx150mm putket 80mm, joku scanian moottoripaketista oleva viritelmä. Ahtimeksi sitten garretin GT37
Pumppu myös käy pajalla laitettavana.

http://smg.photobucket.com/albums/v483/ ... 400040.jpg
Aika ison olonen toi GT37 noin niinku äkkiseltään matalakierros Dieseliin, mistä kierroksista meinasit että herää? Jääkö sulla yli periaattees kaikki mitä tarvitaan 60sen turbottamiseen?
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

peLoGo? kirjoitti:
vm kirjoitti:Tähän kytkin asiaan tosiaankin olisi mukava saada hyviä vinkkejä.

Suunnitelmissa kun on ylipaineistaa reilummalti ht-12 mottia.
Coolerin kampesin keulille, siinä ja siinä että ajovalot vielä mahtuivat .
Kokoa 1000mmx200mmx150mm putket 80mm, joku scanian moottoripaketista oleva viritelmä. Ahtimeksi sitten garretin GT37
Pumppu myös käy pajalla laitettavana.

http://smg.photobucket.com/albums/v483/ ... 400040.jpg
Aika ison olonen toi GT37 noin niinku äkkiseltään matalakierros Dieseliin, mistä kierroksista meinasit että herää? Jääkö sulla yli periaattees kaikki mitä tarvitaan 60sen turbottamiseen?
Onhan se tietty aika suurehko, siivet noin mitalla, imu 54 ja pako 61.
Aika lailla samaa kokoa kuin cumminssin 5.9 koneessa käytetään.
Uskoisin että jo 2000rpm kohdilla päästään noin kilon ahtoihin, mutta nämä on teoriittisia lukemia, käytäntö sitten näyttää totuuden :)

Kyllä siitä kaikki muu jää yli paitsi pakosarja, ei nyt ehdi tekemään uutta sarjaa vaan teen välilaipan tuolle garretille jolla saa sen suoraan tuohon vanhaan pakosarjaan.
Avatar
P-Pete
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 1:11 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja P-Pete »

Hienoa että topikki kehittä keskustelua, mutta jos ny kuitenki pysyttäs aiheessa hj:n kytkin ongelma ja nimenomaan sen pitävyys :D
Ei kellään olis vinkkejä....vai mitä ne oli, tippejä...vai oliko ne, tai etes jotain apuja... :?:
Onko normi kytkimestä uutenakaan pitämään, käykö 61 kytkin ns. heittämällä 60:n tilalle vai onko ainoat vaihtoehdot HD tai safari kytkin.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mulla on kans hj-60 ct-26 ahdin ja noin 80x30cm cooleri ahdot 0,9 ja syöttöö räplätty sen verta kun tarvii. aluksi ilman cooleria 0,4 ahdoilla rupes kans vanha kytkin luistaan ja laitoin uuden aisinin kytkinsarjan ja se on kyllä pitänyt joka normi tilanteessa! silloin jos on auto paikallansa ja painaa esim jarrua ja kaasua tarpeeks samalla kun nostaa kytkintä niin luistaa silloin, mutta ei kyllä muuten.
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

P-Pete kirjoitti:Hienoa että topikki kehittä keskustelua, mutta jos ny kuitenki pysyttäs aiheessa hj:n kytkin ongelma ja nimenomaan sen pitävyys :D
Ei kellään olis vinkkejä....vai mitä ne oli, tippejä...vai oliko ne, tai etes jotain apuja... :?:
Onko normi kytkimestä uutenakaan pitämään, käykö 61 kytkin ns. heittämällä 60:n tilalle vai onko ainoat vaihtoehdot HD tai safari kytkin.
Nähtävästi 61:sen kytkin käy. Tai ainakin vauhtipyörä on just samanlainen. Mutta onko niissä mitään eroa?
Mikä tuo safari kytkin on ja tuo HD?

Edellinen kytkin mulla oli sachin paketti, sitä ei ainakaan pääse kehumaan pitävyydeltään luisti nimittäin aika herkästi. Nyt vaihdoin tuon aisinin paketin että saas nähdä miten se pitää.

Ratkaisuhan ongelmaan on kyllä olemassa. Mutta mieluummin siellä pitäisi jousitetun massakytkimen.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

niin sintterikytkimen kanssa vois olla vaihteiston pääakseli kireellä jos on hätänen kuski ja kierroksilla nostelee kytkintä.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

pemaripoju kirjoitti:niin sintterikytkimen kanssa vois olla vaihteiston pääakseli kireellä jos on hätänen kuski ja kierroksilla nostelee kytkintä.
Pumppujalat on erikseen :shock:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
P-Pete
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 1:11 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja P-Pete »

No kytkimestä en muuta tiedä ku että tutkiessani tuota ruisereitten luvattua maataa eli Australia iibäytä (mistä olen tilannunna ennenki tavaraa), niin pisti silmään tälläset kytkin paketit.
http://cgi.ebay.com.au/HJ60-4-0LTR-2H-D ... m153.l1262
http://cgi.ebay.com.au/HJ60-4-0LTR-2H-D ... dZViewItem
http://cgi.ebay.com.au/HJ60-4-0LTR-2H-D ... dZViewItem
Sori tais tulla noista linkeistä aika sekavia, mut kokeilkaa toimiiko.
En siis tiedä saako kotimaasta mistään vastaavia tai olisko jollain kokemusta vastaavista tuotteista.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

P-Pete kirjoitti:Australia iibäytä (mistä olen tilannunna ennenki tavaraa)
Olen myös katsellut, että tuolta saisi vaikka mitä... Onko tilaamiesi osien laatu ollut hyvä? Paljonko on ollut rahdit tuolta asti?
#428
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

pemaripoju kirjoitti:niin sintterikytkimen kanssa vois olla vaihteiston pääakseli kireellä jos on hätänen kuski ja kierroksilla nostelee kytkintä.

Joo tai sitten teettää tuollaisen paketin sinne.
Tuo on kahdella levyllä ja pitää n. 900nm ja kolmen levyn paketilla sitten n.1300nm :D Hauskuus ajamisesta tosiaan voi olla hukassa, varsinkin kun mennään metsän puolelle.

Ojennuksen Pasi nuita tekee tilauksesta, jos jota kuta kiinnostaa kokeilla.

http://smg.photobucket.com/albums/v483/ ... auhtis.jpg

Mitä nuille safari ja HD paketeille luvataan väännön kestoa? Kun en minä ainakaan löytänyt tuolta mitään mainintaa? Ilmeisesti jonkin verran jäykemmät asetelmat nuissa?
Avatar
P-Pete
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 1:11 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja P-Pete »

Hessu kirjoitti:
P-Pete kirjoitti:Australia iibäytä (mistä olen tilannunna ennenki tavaraa)
Olen myös katsellut, että tuolta saisi vaikka mitä... Onko tilaamiesi osien laatu ollut hyvä? Paljonko on ollut rahdit tuolta asti?
Viimeksi tilasin etuakseliin kaikki laakerit, tefat, tiivisteet ja murrokset.
Kaikki laakerit olivat sarjoina Toyon orggiskamaa johon sisälty samat tefat ku orggikset ja toimituskulut tais olla naurettavat 25 egee.
Plus että alvinhan joutu maksaan ku osat jäi tulliin, silti kannatti.
Niin ja murrukset oli orggiksia hieman vahvemmat mutta meni paikalleen ilman avarruksia ja oli laadultaan hyvät (ei ollu jäysteitä eikä ylimääräisiä työstö jälkiä).
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

ei noilla pienillä sintteri monilevyillä tee mitään offiautossa,palavat välittömästi,ennenmin tekee kahdella vakiolevyllä ja turbon asetelmalla.
Vastaa Viestiin