6mm kuula BJ42 laatikossa, MISSÄ?
Valvoja: Käyttäjä
6mm kuula BJ42 laatikossa, MISSÄ?
Apuja tarvitaan toyotan laatikkoja purkaneilta.
Jakolaatikon purkamisen yhteydessä ilmestyi öljykipon pohjalle 6mm halkaisijaltaan oleva kuula? Kuula on tullut joko päälaatikon öljyjen mukana tyhjennys propusta tai jakolaatikon halkaisussa tippunut öljykippoon.
Mutta mistä se on peräisin? Jakolaatikon vaihteen siirtäjien "rytmi"kuulat on isompia ja tallessa.
Netistä löytyi tuollainen kuva (sorry vähän iso)
Vas. reunassa on neliön sisällä 36213A kuula ja 36213 holkki. Voisiko olla tuo ja mihin kohtaan nuo sijoittuvat? Ovatko tuosta "refer to fig. 33-05" kohdasta?
Kiitos jo etukäteen!
Jakolaatikon purkamisen yhteydessä ilmestyi öljykipon pohjalle 6mm halkaisijaltaan oleva kuula? Kuula on tullut joko päälaatikon öljyjen mukana tyhjennys propusta tai jakolaatikon halkaisussa tippunut öljykippoon.
Mutta mistä se on peräisin? Jakolaatikon vaihteen siirtäjien "rytmi"kuulat on isompia ja tallessa.
Netistä löytyi tuollainen kuva (sorry vähän iso)
Vas. reunassa on neliön sisällä 36213A kuula ja 36213 holkki. Voisiko olla tuo ja mihin kohtaan nuo sijoittuvat? Ovatko tuosta "refer to fig. 33-05" kohdasta?
Kiitos jo etukäteen!
Itse itselleni vastaten, 6mm kuula on just toi 36213A kuula ja se tulee 36213 holkin JA akselin väliin lukitsemaan tuon holkin pyörimistä. Eli akselissa on reikä ja holkin sisäpuolella on pitkittäinen ura.
MUTTA mutta, sitten tulee ihmekysymys osa 2: Jakolaatikon pääakselilla eli kolmannella akselilla josta lähtee kardaanit, on merkitty molempien kartiorullalaakereiden numeroksi sama (36231C) mutta ko. bertan laatikossahan oli etukardaanin puolella eri laakeri. Sisäreikä sama eli akselille käy mutta erillisen alumiinisen laakeripukin sisälle tuleva ulkokoolinki oli reilusti isompi. Saas nähdä mitä tojotan tiskillä keksivät selitykseksi. Voihan toki olla että tuonne on joku mennyt joskus vaihtamaan osia kun kardaanien lähtöjen stefatkin oli laakerikauppatavaraa ilman kura huullosta.
MUTTA mutta, sitten tulee ihmekysymys osa 2: Jakolaatikon pääakselilla eli kolmannella akselilla josta lähtee kardaanit, on merkitty molempien kartiorullalaakereiden numeroksi sama (36231C) mutta ko. bertan laatikossahan oli etukardaanin puolella eri laakeri. Sisäreikä sama eli akselille käy mutta erillisen alumiinisen laakeripukin sisälle tuleva ulkokoolinki oli reilusti isompi. Saas nähdä mitä tojotan tiskillä keksivät selitykseksi. Voihan toki olla että tuonne on joku mennyt joskus vaihtamaan osia kun kardaanien lähtöjen stefatkin oli laakerikauppatavaraa ilman kura huullosta.
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Tarkemmin kun öögailee niin näkyy tossa kuvan holkin sisäpuolen yläpäässä kolo kuulalle (tummennettu alue) pisti jo eilen silmään, mutta vieläkään ei hoksota mille akselille tai mihin väliin toi holkki/kuula oikein tulee?LaaLaa kirjoitti:Itse itselleni vastaten, 6mm kuula on just toi 36213A kuula ja se tulee 36213 holkin JA akselin väliin lukitsemaan tuon holkin pyörimistä. Eli akselissa on reikä ja holkin sisäpuolella on pitkittäinen ura.
Ainakin HJ:n jakolaatikossa se etummainen kartiorullalaakeri on pakko olla "reiältään" isompi kun takimmainen, muuten siitä ei mene kytkentäkappale 36237 läpi. Jos ei sitten takimmaistakin ole jossain vaiheessa tuotantoa vaihdettu samanlaiseksi. Joskus mallailin siihen jotain muuta kun alkuperäistä laakeria, ei silloin 15 vuotta sitten löytynyt. Se on niitä Toyotan erikoismittoja.
TP