vm kirjoitti:Paljonkohan mahtaa olla hj61:sen puristuspaineet? Nyt kylmästä moottorista mitattuna tasainen 20 kaikissa, tuntuisi äkkiseltään pieneltä? Suuttimet mittasin myös ja ok, tasainen avautumispaine 190 kaikissa.
auto datan mukan 19,6-29,4 bar
Ok, tiedätkö ovatko nuo arvot kylmänä vai kuumana? No mut pitää huomenna vielä kokeilla puhallusta toisinpäin niin näkee että vuotavatko venttiilit kuin pahasti.
vm kirjoitti:Paljonkohan mahtaa olla hj61:sen puristuspaineet? Nyt kylmästä moottorista mitattuna tasainen 20 kaikissa, tuntuisi äkkiseltään pieneltä? Suuttimet mittasin myös ja ok, tasainen avautumispaine 190 kaikissa.
auto datan mukan 19,6-29,4 bar
Ok, tiedätkö ovatko nuo arvot kylmänä vai kuumana?
vm kirjoitti:Ok, tiedätkö ovatko nuo arvot kylmänä vai kuumana? No mut pitää huomenna vielä kokeilla puhallusta toisinpäin niin näkee että vuotavatko venttiilit kuin pahasti.
Ei kerro Toyon alkuperänen kirjakaan onko kylmänä vai kuumana, mutta eikös välykset jne. mittauksetkin tehdä aina käyntilämpöisestä koneesta?
Joo löpö puolella vika on. Voiko olla mitenkään edes mahdollista että eilen kun starttasin autoa suihkuputket irroitettuina, että jostain putkesta olisi tullut noin 1,5 mm halkaisijalla oleva kuula Sellainen löytyi kun puhdistin aamusella kannen päällystää löpö roiskeista.
Vähän ot, mutta millä ihmeen työkalukombinaatiolla ootte avannu nuo syöttöpumpun moottorinpuoleiset pultit? Eräänä päivänä kattelin sopivia jatkoja ja muita systeemejä mut ei niin ei... pitäis varmaan olla japsi-insinöörin kädet ja työkalut!
Se ylempi menee aukaista yläkautta ihan normaali lenkkiavaimella ja räikkälenkki vielä parempi, suodatin jalka pitää ottaa edestä pois.
Alempi taas lähti patentilla hylsy, "nivelpala" ja normaali lyhyt jatkopala ja räikällä vääntäen. Nuita kahta hankaalahan ei kannata kiristää ennen kuin on löytänyt sopivan säädön, pysyy niillä kahdellakin kohdillaan testi lenkin verran.
Eiku, se mun oma motivaatio on pikkasen hukas . Sen takia vein pajalle enkä alannu itte purkimaan. Reilun tonnin verran oon tuumaillu remonttiin menevän.
Päivitystä tilanteeseen: Kansipahvi oli korkannu 2 ja 3-pytyn välistä. Liekkirenkaanpala eksyny pakoventtiilin väliin... No nyt kansi koeponnistukseen ja suutinremonttiin ainakin.
OT: Mistähän kannattaa hakia hyvä kannenetiiviste? Toyotan oma vai joku muu?