Kuva Kuva

HJ61 käyntihäiriötä...

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

metsäsika kirjoitti:
vm kirjoitti:Paljonkohan mahtaa olla hj61:sen puristuspaineet? Nyt kylmästä moottorista mitattuna tasainen 20 kaikissa, tuntuisi äkkiseltään pieneltä? Suuttimet mittasin myös ja ok, tasainen avautumispaine 190 kaikissa.
auto datan mukan 19,6-29,4 bar

Ok, tiedätkö ovatko nuo arvot kylmänä vai kuumana? No mut pitää huomenna vielä kokeilla puhallusta toisinpäin niin näkee että vuotavatko venttiilit kuin pahasti.
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

vm kirjoitti:
metsäsika kirjoitti:
vm kirjoitti:Paljonkohan mahtaa olla hj61:sen puristuspaineet? Nyt kylmästä moottorista mitattuna tasainen 20 kaikissa, tuntuisi äkkiseltään pieneltä? Suuttimet mittasin myös ja ok, tasainen avautumispaine 190 kaikissa.
auto datan mukan 19,6-29,4 bar

Ok, tiedätkö ovatko nuo arvot kylmänä vai kuumana?
tuotapa en tiiä eikä kerro tuokaan auto data
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

vm kirjoitti:Ok, tiedätkö ovatko nuo arvot kylmänä vai kuumana? No mut pitää huomenna vielä kokeilla puhallusta toisinpäin niin näkee että vuotavatko venttiilit kuin pahasti.
Ei kerro Toyon alkuperänen kirjakaan onko kylmänä vai kuumana, mutta eikös välykset jne. mittauksetkin tehdä aina käyntilämpöisestä koneesta?
#428
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Joo löpö puolella vika on. Voiko olla mitenkään edes mahdollista että eilen kun starttasin autoa suihkuputket irroitettuina, että jostain putkesta olisi tullut noin 1,5 mm halkaisijalla oleva kuula :shock: Sellainen löytyi kun puhdistin aamusella kannen päällystää löpö roiskeista.
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Jeps, neljä milliä lisää ennakkoa, nyt pelaa paremmin kuin koskaan :D
Avatar
Rytö
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 9:36 pm
Paikkakunta: Tohmajärvi

Viesti Kirjoittaja Rytö »

Vähän ot, mutta millä ihmeen työkalukombinaatiolla ootte avannu nuo syöttöpumpun moottorinpuoleiset pultit? Eräänä päivänä kattelin sopivia jatkoja ja muita systeemejä mut ei niin ei... :? pitäis varmaan olla japsi-insinöörin kädet ja työkalut!
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Se ylempi menee aukaista yläkautta ihan normaali lenkkiavaimella ja räikkälenkki vielä parempi, suodatin jalka pitää ottaa edestä pois.

Alempi taas lähti patentilla hylsy, "nivelpala" ja normaali lyhyt jatkopala ja räikällä vääntäen. Nuita kahta hankaalahan ei kannata kiristää ennen kuin on löytänyt sopivan säädön, pysyy niillä kahdellakin kohdillaan testi lenkin verran.
JuMin
Viestit: 46
Liittynyt: To Loka 26, 2006 3:24 pm
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja JuMin »

No niin.... Vika paikallistettu, 2-pytyn pakoventtiili sökö :cry: . Ohivuoto meleko raaka. Motivaatio remonttiin -4000.... Täytyy raijata se jonkun pajalle laitettavaksi, tuloo aiva näppyihin ku ajattelookin remonttia :oops:
J120 -07
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Siis pelkkä kansi remonttiko 4000 euroa? Jos näin niin vaihda pajaa, totuus lienee lähempänä 1500 vaikka kallis sekin.
JuMin
Viestit: 46
Liittynyt: To Loka 26, 2006 3:24 pm
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja JuMin »

Eiku, se mun oma motivaatio on pikkasen hukas :oops: . Sen takia vein pajalle enkä alannu itte purkimaan. Reilun tonnin verran oon tuumaillu remonttiin menevän.
J120 -07
JuMin
Viestit: 46
Liittynyt: To Loka 26, 2006 3:24 pm
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja JuMin »

Päivitystä tilanteeseen: Kansipahvi oli korkannu 2 ja 3-pytyn välistä. Liekkirenkaanpala eksyny pakoventtiilin väliin... No nyt kansi koeponnistukseen ja suutinremonttiin ainakin.

OT: Mistähän kannattaa hakia hyvä kannenetiiviste? Toyotan oma vai joku muu?
J120 -07
Vastaa Viestiin