HJ61 käyntihäiriötä...
Valvoja: Käyttäjä
HJ61 käyntihäiriötä...
Nyt tuo hojotin kieltäytyy käymästä kaikilla pytyillä Eli joku pytty on pelistä poissa. Mitään kolinoita / kilinöitä ei kuulunut ennen eikä kuulu nytkään kun "vika" on päällä. Täydestä laulusta vain alkoi käydä vajaalla. Öljyt ja vesi ei oo sekaisin ja käyntiin lähtee kuin palmun alta muttei vain halua käydä kaikilla
Mistähän helpoiten alkaisi vikaa ettimään?
Vettä toki voi olla naftajärjestelmässä, mutta onhan tässä ollut lämmintäkin +5 astetta, että eikähän se voisi olla pois laskuista. Mites jos joku naftasuutin on tullut tiensä päähän? Alipaine vikojakin on ollut välillä, voisko aiheuttaa tälläsen vian?
Tohtiiskahan sen vain ajaa näin kaverin pajalle (n25km.)? Trailerin saaminen vähä hankalaa... Kivoja autoja nämä Toijotat
Mistähän helpoiten alkaisi vikaa ettimään?
Vettä toki voi olla naftajärjestelmässä, mutta onhan tässä ollut lämmintäkin +5 astetta, että eikähän se voisi olla pois laskuista. Mites jos joku naftasuutin on tullut tiensä päähän? Alipaine vikojakin on ollut välillä, voisko aiheuttaa tälläsen vian?
Tohtiiskahan sen vain ajaa näin kaverin pajalle (n25km.)? Trailerin saaminen vähä hankalaa... Kivoja autoja nämä Toijotat
J120 -07
- hakoteilla
- Viestit: 250
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am
Mulla oli joskus 60:ssä samanlaiset oireet, vika oli pumpulta lähtevissä naftaputkissa. Ne on lukittu aina pareittain, viimeinen lukitus oli löystynyt jotenkin ja sen seurauksena takimmainen naftaputki oli löystynyt pumpun päältä. Eli vuoti naftaa ja painetta pumpun päälle, ei suihkunnut kuitenkaan paineella vaan kostutti vaan pumpun ulkopuolelta. Pieni vuoto aiheutti sen, että kävi vajaapyttyisesti. Korjaantui kiristämällä liitokset ja lukitukset.
Eikö sitä autoa voisi hinata sinne kaverin pajalle? Itse en ajaisi ennen kuin on varmaa, että kyse ei ole mistään vakavasta.
Eikö sitä autoa voisi hinata sinne kaverin pajalle? Itse en ajaisi ennen kuin on varmaa, että kyse ei ole mistään vakavasta.
Täytyypä vielä sanoa, että tarkista ihan ekana suodatin + vedenerotin + polttoainelinja tankilta suuttimille asti.
Tuossa marraskuussa putsasin vedenerottimen (erillinen lasikupillinen Valmetin vedenerotin), ja nyt 3000km myöhemmin vedenerottimen lasikupin pohjalla oli SENTTI hiekkavesiliejua. Eli tuo vedenerotin toimii myös hyvänä esisuodattimena ennen polttoainesuodatinta.
Koskaan aikaisemmin ei noin paljoa ole töhnää ollut siellä, ja tankki on kyllä ihan ehjä päällisin puolin.
Tuossa marraskuussa putsasin vedenerottimen (erillinen lasikupillinen Valmetin vedenerotin), ja nyt 3000km myöhemmin vedenerottimen lasikupin pohjalla oli SENTTI hiekkavesiliejua. Eli tuo vedenerotin toimii myös hyvänä esisuodattimena ennen polttoainesuodatinta.
Koskaan aikaisemmin ei noin paljoa ole töhnää ollut siellä, ja tankki on kyllä ihan ehjä päällisin puolin.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Joo se hinaaminen voi olla aika hauskaa tuon ohjaustehostimen takia, voi tulla hiki käännellessä rattia... Eikä ne jarrutkaa niin loistavat oo ilman tehostinta
Toi naftaputki vuodos voi olla kyseessä, 6 pytyn kohdalta on kyllä hieman liian märkä... Täytyy tutkia.
Joo suodatin voi tehdä kiusaa, myönnetään ettei sitä oo vaihdettu ainakaa 1,5 vuoteen . Polttoainelinja on kunnos (korjattu vuoto n.6kk sitten).
Vajaa käyntisyyden kyllä huomaa heti: täristää hieman, vastaa kaasuun heikommin, veto hukassa ym. koneen ponnettomuus.
Se koneen käyntiääni on niin selvä merkki ettei voi olla huomaamatta
Voisko joku keinuvipu olla rikki? Vai voiko se hajota niin nätisti ettei kuulu mitää ylimääräisiä rutinoita?
Toi naftaputki vuodos voi olla kyseessä, 6 pytyn kohdalta on kyllä hieman liian märkä... Täytyy tutkia.
Joo suodatin voi tehdä kiusaa, myönnetään ettei sitä oo vaihdettu ainakaa 1,5 vuoteen . Polttoainelinja on kunnos (korjattu vuoto n.6kk sitten).
Vajaa käyntisyyden kyllä huomaa heti: täristää hieman, vastaa kaasuun heikommin, veto hukassa ym. koneen ponnettomuus.
Se koneen käyntiääni on niin selvä merkki ettei voi olla huomaamatta
Voisko joku keinuvipu olla rikki? Vai voiko se hajota niin nätisti ettei kuulu mitää ylimääräisiä rutinoita?
J120 -07
Maalaisjärjellä ajatellen luulisi, että tuossa tapauksessa irtonaiset osat venakopassa pitäisivät melkoista kilinää.JuMin kirjoitti:Voisko joku keinuvipu olla rikki? Vai voiko se hajota niin nätisti ettei kuulu mitää ylimääräisiä rutinoita?
Toyotan manuaali antaa huonolle käynnille muutamia eri tarkistuskohteita. Kannattaa ladata se koko manuaali tuolta toisessa topicissa mainitusta paikasta. Siellä on puhuttu mm. venavälyksistä, suodattimista, polttoainelinjoista, tyhjäkäyntisäädöistä, pumpun ajoituksista jne.
#428
Jep jep. Siksi kysyin noita pöljiä kun itselleni kävi viime syksynä aika pöljästi. Melkein tyhjällä tankilla kiikutin jyrkkiä rinteitä viime syksynä ja kappas, ilmaa imas polttoaine puolelle. Nou hätä. Käsipumpulla reipas ilmaustoimenpide ja meno jatkui....melkein kaks viikkoa ajelin iman onkelmia, kun yhtäkkiä keskellä korpea syys pimeässä rupee kone rykiin. Ei muuta pelti auki ja taskulampun valokeilaan ensimmäisenä sattui käsipumpun vipu, joka oli jäänyt lukitsematta kiinni. Ja niinhän se oli ruikkinut sieltä naftaa koneen kylkeä pitkin ja ilmeisesti hörsinyt ilmaa koneeseen. Jälleen ilmaus ja nyt lukitsin pumpun vivun ja ei ole sen jälkeen ollut onkelmia tämän suhteen. Nafta/ilma vuoto tuon käsipumpun vivun kautta on onneksi mitättömän pientä, mutta näköjään riittää saamaan 12ht:n hyytymään...että oppia ikä kaikki
auto datan mukaan 19,6-29,4 bar. 2h moottorissa sit 20-28barvm kirjoitti:Paljonkohan mahtaa olla hj61:sen puristuspaineet? Nyt kylmästä moottorista mitattuna tasainen 20 kaikissa, tuntuisi äkkiseltään pieneltä? Suuttimet mittasin myös ja ok, tasainen avautumispaine 190 kaikissa.
Viimeksi muokannut metsäsika, Ke Maalis 19, 2008 11:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.