Kuva Kuva

V8 LJ:n pellin alle

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

OKA 66
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 6:23 pm
Paikkakunta: VANTAA

V8 LJ:n pellin alle

Viesti Kirjoittaja OKA 66 »

Onko kukaan saanut laittaa esim: chevyn 5.0L V8 LJ:hin ilman että olisi tarttenut laittaa anomusta akeen?
Mikäs on suurin moottori mitä on käytetty tossa Lj70 sarjassa tehtaalla?
onko se toi 4.2L kutonen?
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Taitaa valitettavasti olla light duty mallinen ainoa vertailukelpoinen moottori ja oliskos siellä toi 1KZ-T 3 litran 125 hp turpodiesel

Ja mallimerkintä KZJ 70

5 litran kasille pitää vähintään anoa muutoslupa. joka tuskin menee ihan noin vain läpi. rangen 3,5 roottori kyllä menee ja onhan siinäkin saundi kohdallaan.

Haje toi 1Kz-t kone ja piristä sitä coolereilla jne. Niin taatusti rapa lentää riittävässä kaaressa LJ:hin. Kytkinkin kestäisi huomattavasti paremmin kuin noi LJ:n omat.

Niin ja selvyyden vuoksi..

Heavy duty 70 series on enemmän rakenteeltaan BJ75 mallia. Lyhempi vain. Ja lehtijousilla.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
-Epeli
Viestit: 39
Liittynyt: La Tammi 27, 2007 11:13 pm
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja -Epeli »

4,2 diiselillä sitä on ainakin saanut, mahtaako olla ahdettuna koskaan tullu tehtaalta?
OKA 66
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 6:23 pm
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja OKA 66 »

-Epeli kirjoitti:4,2 diiselillä sitä on ainakin saanut, mahtaako olla ahdettuna koskaan tullu tehtaalta?
soitin aamulla toyotalle ja sielä sanottiin että vm-88 Lj70 sarjalaista on tehty 3.4L moottorilla mutta ei ole tuotu suomeen.
4.2L moottoria löytyy vm-90 eteä päin lj70 sarjalaista mitä kanssa ei ole tuotu suomeen.
Suomen Toyota ei enään suostu kirjottaa mitään todistuksia noista.
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

taitaa noi kaikki 4,2 koneella olevat olla jotain muuta ku lj:tä,taitaa olla noil lati jousilla!oiskohan noil rätti päillä ainaski v8 koneisii j7koja,näin päättelisin yhdestä lehdestä jossa oli kuva pikapista jonka kyljes oli lätkä efi4500,ei ihan tainnu olla kuutonen!ja eiks tot uutta j7;kaa saa v8 dieselil?ja noist 4,2sista viel taitaa uusimmat olla kierrejousitettuja edestä ja latit takaa!
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Tuolta lukeepi... Siel o koneet...

http://cc.oulu.fi/~thu/LC/tech/history.html

Heavy dutyssa on eri kaliiperin koneet kuin Light dutyssa Ja Light dutyyn ei ole laitelty esim. 4,2 Litran masiinaa.

Toi vähän sekottaa kun J7 Cruiseria saa kahdessa eri kategoriassa ja vieläpä niin että ne on eri autoja muutenkin.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
offroadjouni
Viestit: 14
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 1:42 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja offroadjouni »

Kyllä se EFI4500 on FJZ-71 (tai 78 tai 79) eli bensakutonen - eikä se ole Euroopan mallisarjaa joten ei onnistu lain mukaan ilman poikkeuslupaa.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Tässä Toyotan EPC:stä löytyvät mallisarjat:
Kuva

Ota nuosta sitten selvä. Joka tapauksessa kutosbensakoneista 70-sarjalaista ei ole tyypätty Euroopassa/P-Amerikassa, joten sitä ei voi käyttää vertailuun, mutta HZJ70:stä... ehkä, ehkä ei. Pitäis selvitellä taustoja vielä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin