Kuva Kuva Kuva Kuva

HJ:n korimuutoksia ja turvakaaria?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

HJ:n korimuutoksia ja turvakaaria?

Viesti Kirjoittaja Viipo » To Touko 22, 2008 8:27 pm

Eli lopulta päädyttiin laikka-avo malliin, johon väännetään kaaret. Mutta nyt aiheuttaa päänvaivaa, et mimmoset kaaret.

Koska kukaan tuskin on aiemmin 60-sarjalaista nähnyt, niin sen pitäisi näyttää tältä:

Kuva

Helmoihin on liimattu 120x50x4 RHS-palkit, tuulilasista ois meininki ottaa slaissi pois (lievä choppaus) ja jonkinmoiset kaaret pitäs virittää.

Kaarien materiaaliksi valittu 48mm vesijohtoputki 3,2mm seinämällä.

Tuulilasi tuetaan etukaarien väliin, rakenteesta tehdään mahollisimman yhtenäinen. Käytännössä A-pilarit korvataan etutuilla.

entäs pääkaari/kaaret/takatuet?
Takapenkit pitäs jäähä käyttöön.

Ensimmäisessä mallissa pääkaaret tulisivat B- ja C-pilareiden kohdille, takatuessa mutka takalaidassa päätyen lattiaan. Tuommonen 8-piste kehikkohässäkkä:

Kuva

Toinen vaihtoehto ois laittaa pääkaari jotakuinki puoliväliin takaovia, takatuet mutkalleylhäältä, päätyen lattiaan. mahollisesti takatuen takatuki takalaitaan, jotta pressu on helpompi virittää...

Kuva

Ja jos tää viritys osoittautuu toimivaksi, niin mahollisesti lupien hakeminen akesta tulevaisuudessa...

Neuvoja, ideoita, kommentteja... Tuleeko tästäkään muuta kun sanomista? Viedäänkö laput suoraan konttorille ja rusina paaliin?
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.

pulu
Member
Viestit: 234
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu » To Touko 22, 2008 9:07 pm

vaihat vaan palan kattoa ja laitat jytkyt kaaret koriin sisälle tai ulos!

Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri » To Touko 22, 2008 9:11 pm

Saa noita rungollisia avoksi tehdä...

Tee kaaret ja laita katto päälle niin meiniki on niinkuin ennenkin.... Ei kannata rönsyillä liikaa kun määräykset on tänäpänä aika kinkulaiset...

Selviät periaatteessa vain vuosikatsastuksella kun hymyilet vain vähän leveämmin kuin nyt katsastuksen aikana....

Hojon hylsyjä pitäisi olla siellä täällä....
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28

tapsa4x4
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Loka 17, 2005 11:46 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja tapsa4x4 » To Touko 22, 2008 9:27 pm

hakkaat vaan sen katon takaisin sen verran että ovet ja tuuli lasi istuu paikoilleen kurttuuhan sen menee kuitenkin sun ajo tyylillä ja et pääse lähtemään tulevan kesän ja syksyn venäjän koitoksiin. ja turva kaaret niin ei mee uudetaan niin helposti samaan kuosiin ja isonnat pyörän aukkoja reilusti ja noi 15cm alustan madallus :wink: .

Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo » To Touko 22, 2008 9:34 pm

Melko vittumainen homma on noita pilareita ruveta oikomaan, kun joka ikinen on niistä nyykähtänyt. Juuri sen vuoksi lähtee koko katto mäjelle.
Ja vaikka katto oiskin, niin suunnistukseen kelpaavat kaaret pitää rakentaa kuitenkin...
Lisäksi uusi tuulilasi lähtee aamulla leikattavaksi.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.

Heikki L
Member
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L » To Touko 22, 2008 9:39 pm

teeppä toi 8-häkki niin takapenkkiläisetkin on turvassa.
6-on siistimmän näköinen mutta takapenkin niska tykkää kyttyrää.
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti

Avatar
hj60
Member
Viestit: 1402
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 » Pe Touko 23, 2008 5:25 am

Ylemmän kuvan 8-piste näyttää hyvältä, jos tuon alemman mallisen teet niin pitäs ottaa takaovista sivu etuovien jatkeeksi ja siirtää b-pilaria, että sais pitkäovisen 2-ovisen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.

Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo » Pe Touko 23, 2008 6:12 am

Entäs diagonaalit ja vinotuet? Riittääkö kisoissa diagonaali pelkkään taaempaan pääkaareen?
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.

mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

moro

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski » Pe Touko 23, 2008 2:05 pm

mä tekisisin ton turvakaaren vähintään seinämäpaksuudeltaan 5 milliä ..
eikun samalla periaatteella kun sitä pj tä oli avomallisena .
yhellä tutulla sellanen ja hyvin vaihtuu ilma ku ottaa katon pois ja ovet ,
oviksi riittäää kun siinä oven kohdassa on kettinki .. että ihmeellisiä on nämä direktiivit ..
tai sitten jos näkee enempi vaivaa niin laittaa rättikatolliseksi et nappia painaa niin tulee katto paikoilleen ja päinvastoin.
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo

Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo » Pe Touko 23, 2008 6:29 pm

jäi choppausinto, kun joku oli jo terminaalilla onnistunu poleksimaan sen uuden tuulilasin paskaksi, prkl. Kävin taas ostamassa uuden tuulilasin, ja samalla löyty ehjät pilarit kattoonkin!
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.

Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo » Pe Touko 23, 2008 6:35 pm

Mutta: jos jättää alkuperäismallisen kovan katon, niin minkaslainen kehikko siihen ympärille kannattaa rakentaa? Mihin tehä kiinnityspisteet ja miten väännellä kaaret?

Kuva

Hieman ovia modifioimalla B-pilarin kohtaan sais tehtyä pääkaaren, mut kelpaako tollaset kahesta tai kolmesta kohtaa taivutetut putket takatuiksi?
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.

burton
Member
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton » Pe Touko 23, 2008 11:39 pm

kylmästi teet ulkopuoliset kaaret ja takatuet/diagonaalin vedät katosta LÄPI ohjaamon lattiaan, tai runkoo asti. ja possu massaa useampi tuubi niin ei sada sisälle!!!
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex

Vastaa Viestiin