Sivu 1/1

HJ:n korimuutoksia ja turvakaaria?

Lähetetty: To Touko 22, 2008 8:27 pm
Kirjoittaja Viipo
Eli lopulta päädyttiin laikka-avo malliin, johon väännetään kaaret. Mutta nyt aiheuttaa päänvaivaa, et mimmoset kaaret.

Koska kukaan tuskin on aiemmin 60-sarjalaista nähnyt, niin sen pitäisi näyttää tältä:

Kuva

Helmoihin on liimattu 120x50x4 RHS-palkit, tuulilasista ois meininki ottaa slaissi pois (lievä choppaus) ja jonkinmoiset kaaret pitäs virittää.

Kaarien materiaaliksi valittu 48mm vesijohtoputki 3,2mm seinämällä.

Tuulilasi tuetaan etukaarien väliin, rakenteesta tehdään mahollisimman yhtenäinen. Käytännössä A-pilarit korvataan etutuilla.

entäs pääkaari/kaaret/takatuet?
Takapenkit pitäs jäähä käyttöön.

Ensimmäisessä mallissa pääkaaret tulisivat B- ja C-pilareiden kohdille, takatuessa mutka takalaidassa päätyen lattiaan. Tuommonen 8-piste kehikkohässäkkä:

Kuva

Toinen vaihtoehto ois laittaa pääkaari jotakuinki puoliväliin takaovia, takatuet mutkalleylhäältä, päätyen lattiaan. mahollisesti takatuen takatuki takalaitaan, jotta pressu on helpompi virittää...

Kuva

Ja jos tää viritys osoittautuu toimivaksi, niin mahollisesti lupien hakeminen akesta tulevaisuudessa...

Neuvoja, ideoita, kommentteja... Tuleeko tästäkään muuta kun sanomista? Viedäänkö laput suoraan konttorille ja rusina paaliin?

Lähetetty: To Touko 22, 2008 9:07 pm
Kirjoittaja pulu
vaihat vaan palan kattoa ja laitat jytkyt kaaret koriin sisälle tai ulos!

Lähetetty: To Touko 22, 2008 9:11 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Saa noita rungollisia avoksi tehdä...

Tee kaaret ja laita katto päälle niin meiniki on niinkuin ennenkin.... Ei kannata rönsyillä liikaa kun määräykset on tänäpänä aika kinkulaiset...

Selviät periaatteessa vain vuosikatsastuksella kun hymyilet vain vähän leveämmin kuin nyt katsastuksen aikana....

Hojon hylsyjä pitäisi olla siellä täällä....

Lähetetty: To Touko 22, 2008 9:27 pm
Kirjoittaja tapsa4x4
hakkaat vaan sen katon takaisin sen verran että ovet ja tuuli lasi istuu paikoilleen kurttuuhan sen menee kuitenkin sun ajo tyylillä ja et pääse lähtemään tulevan kesän ja syksyn venäjän koitoksiin. ja turva kaaret niin ei mee uudetaan niin helposti samaan kuosiin ja isonnat pyörän aukkoja reilusti ja noi 15cm alustan madallus :wink: .

Lähetetty: To Touko 22, 2008 9:34 pm
Kirjoittaja Viipo
Melko vittumainen homma on noita pilareita ruveta oikomaan, kun joka ikinen on niistä nyykähtänyt. Juuri sen vuoksi lähtee koko katto mäjelle.
Ja vaikka katto oiskin, niin suunnistukseen kelpaavat kaaret pitää rakentaa kuitenkin...
Lisäksi uusi tuulilasi lähtee aamulla leikattavaksi.

Lähetetty: To Touko 22, 2008 9:39 pm
Kirjoittaja Heikki L
teeppä toi 8-häkki niin takapenkkiläisetkin on turvassa.
6-on siistimmän näköinen mutta takapenkin niska tykkää kyttyrää.

Lähetetty: Pe Touko 23, 2008 5:25 am
Kirjoittaja hj60
Ylemmän kuvan 8-piste näyttää hyvältä, jos tuon alemman mallisen teet niin pitäs ottaa takaovista sivu etuovien jatkeeksi ja siirtää b-pilaria, että sais pitkäovisen 2-ovisen.

Lähetetty: Pe Touko 23, 2008 6:12 am
Kirjoittaja Viipo
Entäs diagonaalit ja vinotuet? Riittääkö kisoissa diagonaali pelkkään taaempaan pääkaareen?

moro

Lähetetty: Pe Touko 23, 2008 2:05 pm
Kirjoittaja mikaylikoski
mä tekisisin ton turvakaaren vähintään seinämäpaksuudeltaan 5 milliä ..
eikun samalla periaatteella kun sitä pj tä oli avomallisena .
yhellä tutulla sellanen ja hyvin vaihtuu ilma ku ottaa katon pois ja ovet ,
oviksi riittäää kun siinä oven kohdassa on kettinki .. että ihmeellisiä on nämä direktiivit ..
tai sitten jos näkee enempi vaivaa niin laittaa rättikatolliseksi et nappia painaa niin tulee katto paikoilleen ja päinvastoin.

Lähetetty: Pe Touko 23, 2008 6:29 pm
Kirjoittaja Viipo
jäi choppausinto, kun joku oli jo terminaalilla onnistunu poleksimaan sen uuden tuulilasin paskaksi, prkl. Kävin taas ostamassa uuden tuulilasin, ja samalla löyty ehjät pilarit kattoonkin!

Lähetetty: Pe Touko 23, 2008 6:35 pm
Kirjoittaja Viipo
Mutta: jos jättää alkuperäismallisen kovan katon, niin minkaslainen kehikko siihen ympärille kannattaa rakentaa? Mihin tehä kiinnityspisteet ja miten väännellä kaaret?

Kuva

Hieman ovia modifioimalla B-pilarin kohtaan sais tehtyä pääkaaren, mut kelpaako tollaset kahesta tai kolmesta kohtaa taivutetut putket takatuiksi?

Lähetetty: Pe Touko 23, 2008 11:39 pm
Kirjoittaja burton
kylmästi teet ulkopuoliset kaaret ja takatuet/diagonaalin vedät katosta LÄPI ohjaamon lattiaan, tai runkoo asti. ja possu massaa useampi tuubi niin ei sada sisälle!!!