ootteko tehnyt 2-h kone remonttia?
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
ootteko tehnyt 2-h kone remonttia?
ohipuhallus on aika kovaa ja ajatuksena olisi vaihtaa ainakin männän renkaat ja kiertokangen laakerit. onko putket ollut minkämoisessa kunnossa yleensä? että selviääkö pelkällä hoonauksella, saako mäntiä helposti? hintoja rempalle olisi mukava tietää? pääsi toi kone keittään yks talvi ja eikö näissä ole ollut sitä vikaa että renkaat katkeilis samalla kertaa? `
minkähänmoiset puristus paineet pitäis olla jos ne mittais nyt ekana?
minkähänmoiset puristus paineet pitäis olla jos ne mittais nyt ekana?
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Kakkospytyn alempi puristusrengas oli poikki, mutta pytyssä niin olematon naarmu että hoonasin vaan.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=36 tuolla on siitä jotain, ja offipalstalla samalla otsikolla enemmänki.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=36 tuolla on siitä jotain, ja offipalstalla samalla otsikolla enemmänki.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Hoonaus
Polttoöljyllä olen voidellut.Aineen idea on viedä hiontajätökset pois ettei pyöri kivien välissä.Eli jopa vesi käy.Tosin ruostuttaa tehokkaasti jos unohtaa öljytä.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Öljyrenkaat
Aina renkaissa ei olekkaan top merkintää vaan valmistaja on voinut korvata sen jollakin muulla tekstillä.Joidenkin renkaiden mukana on oikein asennusohjeet josta asiaa voi selvitellä.Ei sen hoonauskiven kovin karkea pidäkkään olla.Ja jos sylinterin yläpäässä on paljon kulumaa on muuten riski et uudet renkaat saattaa katketa helposti.Kannattaa katsoa ettei männänrenkaan urat ole väljät renkaisiin.Onko yksi vai kolmeosaiset öljyrenkaat?
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
yksi osainen on öljyrengas. ja std merkki ylöspäin, näin kehu myyjä kun soitin. muissa renkaissa oli kyllä top merkintä, mutta nää oli kyllä silmämääräisesti saman laiset kumminpäin vaan.
kulumaa ei ollut sylintereissä yhtään kun viime kesänä kannentiivisteen vaihdon yhteydessä silmäilin. olisi silloin pitäny heti pistää myös alakerta osiksi vaan laiskuutta jäi tekemättä.
kulumaa ei ollut sylintereissä yhtään kun viime kesänä kannentiivisteen vaihdon yhteydessä silmäilin. olisi silloin pitäny heti pistää myös alakerta osiksi vaan laiskuutta jäi tekemättä.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
nyt on remmppa edennyt siihen vaiheeseen että on alakerta lyöty nippuun. ei oikeen muuta vikaa näkynyt kuin että oli yhdestä männästä alempi puristus rengas poikki. kiertokangen laakereissa oli pieniä naarmuja. näky männät olevan vahvistetulla rengas uralla ja uuden renkaan kanssa ei meinannu 0,10 liuska mahtua väliin, ja ohjeessa annettiin max 0,20 mitta. männät oli siis vielä hyvässä iskussa.
kovaa karstaa oli rengas uriin muodostunut. sai ihan tosissaan rapsutella pois.
aika silee hoonausjäljestä tuli, mutta kai se auttaa renkaita tilottuun?
ja yritin sillai 45asteen vinouteen saada hoonausjälkee jäämään.
kovaa karstaa oli rengas uriin muodostunut. sai ihan tosissaan rapsutella pois.
aika silee hoonausjäljestä tuli, mutta kai se auttaa renkaita tilottuun?
ja yritin sillai 45asteen vinouteen saada hoonausjälkee jäämään.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
nyt on kone niputettu ja sisäänajo aloitettu! piti ekaa kertaa elämässä nostaa traktorilla kansi takaisin autoon. kun ei sitä käsinkään jaksanut! oli imu ja pakosarja kannessa kyllä kiinni. huohottaa se vieläkin, mutta saattaahan se vähentyä kun männänrenkaat tiloittuu.
kaikissa esikammioissa oli pienoisia halkeemia, mutta oli niitä jo viimekesänäkin. ei se varmaan menoo haittaa jos ei paloja rupee irtoileen?
kaikissa esikammioissa oli pienoisia halkeemia, mutta oli niitä jo viimekesänäkin. ei se varmaan menoo haittaa jos ei paloja rupee irtoileen?