Sivu 1/2

LJ-70 Etuakselisto??

Lähetetty: Ti Syys 23, 2008 7:36 pm
Kirjoittaja juha k
Kasasin juuri vetoakselin ja ei meinaa pyöriä akseli. Jostakin kantaa.? Olen asentanut TML paineilmalukon ja TML vahvistetut murrokset. Maljat avarsin niin suureksi että murros menee saman lailla kuin alkuperäinen. Mikähän siellä voisi olla kun ei pyöri. Uutta on myös olkatapinlaakerit ja pronssiholkit tiivisteet.Harmittaa Pe....leesti jos joutuu alkaa purkamaan uudestaan kun tuota vaseliiniakin on joka paikassa.Jarrulevy pyörii mutta kun laittaa napalukon päälle jumittaa. Toinen puoli on vielä aiki taidan vielä tutkia onko tuo murros varmasti sopiva. Kiitokset jos joku voisi valistaa tässä ongelmassa.

Lähetetty: Ti Syys 23, 2008 7:47 pm
Kirjoittaja J-T
Epäilisin että napalukko on väärin kasattu

Lähetetty: Ti Syys 23, 2008 8:15 pm
Kirjoittaja pemaripoju
mulla otti kääntövarren tappi murrokseen hd nivelen asennuksenjälkeen! siis se joka tulee olkalaakerin sisälle!

Hankaluuksia!

Lähetetty: Ti Syys 23, 2008 8:28 pm
Kirjoittaja MKLa
Lieneekö sitä napalukkoa saa väärin paikoilleen laitettua... Tuntuisi äkkiä että hieman "syvemmältä" löytyy stoppipaikka. Testasitko perän pyörimisen?

Lähetetty: Ti Syys 23, 2008 8:28 pm
Kirjoittaja juha k
Pitäisiköhän hieman lyhentää olkatapin tappia.? Ei kai siitä haittaakaan ole jos millin pari ottaa pois.?? Napalukko on mielestäni oikein kasattu. Pitää huomenna tutkia. Kaikki vinkit on tervetulleita.

Lähetetty: Ti Syys 23, 2008 8:48 pm
Kirjoittaja juha k
Eka kerta kun purin etuakseliston. Sitten kun asentaa noita osia jotka ei sovi heittämällä niin tuntuu vastustavan kun joutuu joka puolelta viilaa.

Lähetetty: Ke Syys 24, 2008 5:38 am
Kirjoittaja joker
Mulla vastaava tilanne on johtunut bronssihelan ja murroksen liian tiukasta sovitteesta.Vinkua pikkasen helalle niin on tullut hyväksi.

Lähetetty: Ke Syys 24, 2008 7:57 pm
Kirjoittaja juha k
Purettu on napa uudelleen. Olkatapinlaakerit rikki oli puristunut murrosta vasten ja kuulia sateli!! Nythän on asia niin että tuon avarruksen ei pitäis vaikuttaa tuohon millään lailla. Mikähän nyt mättää. Olen hionut olkatapeista pois mutta nehän ei edes tule laakerin tasalle kun mittailee. Murroksen reunastakin hioin olakkeen pois noin 2mm siltikin kantaa useamman millin. Mitkähän nivelet ne mulle lähetti. Tilaus lapussa lukee bj-75 offroadtarvikken sivulla lukee että sopii kaikkiin lj bj hilux vempeleisiin.

Lähetetty: Ke Syys 24, 2008 8:43 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Kuva olis kiva :shock:

Lähetetty: Ke Syys 24, 2008 9:24 pm
Kirjoittaja burton
muistithan laittaa ne olkavarren shimmi levyt takaisin kasatessa? oisko hajonnu laakeri siihen että menny liian tiukkaan? onko olkavarren laakerin koolit ehjät, kulumia, uria vai vaihdoitko sinnekin uutta osaa?

Lähetetty: Ke Syys 24, 2008 9:38 pm
Kirjoittaja juha k
Eli kiristin olkatapin mutterit kireälle ja kokeilin napalukon toimintaa niin huomasin että jumittaa akseli. nuo neljä pulttia kun kiristää niin laakeri kyllä hajoaa jos ei pääse kunnolla paikoilleen. shimmit oli paikoillaan. Murroksessa on aika syvät lovet kun laakeri siihen paino. mitenkähän joku on laittanut nuo murrokset paikoilleen jos ei ole olaketta hionut pois kantaa vieläkin enemmän.En mielestäni ole kasannut mitään väärin, harmittaa vain kun en pääse testailee uutta lukkoa

Lähetetty: To Syys 25, 2008 7:53 am
Kirjoittaja PETEBJ75
juha k kirjoitti:Murroksessa on aika syvät lovet kun laakeri siihen paino.
Vaikea saada kuvaa miten laakeri voisi ottaa kiinni murrokseen, kun laakeri pitaisi olla ns. ulkopuolella ja murros sisapuolella..
Vai onko pesaa avarrettu niin paljon etta laakerin ulkokeha tulee siita olkatapin kohdalta pesaan? Jos on niin silloinhan sielta on ajettu se pykala pois minka kuuluisi pitaa laakeri paikoillaan?

Lähetetty: To Syys 25, 2008 8:41 am
Kirjoittaja mikjus
Niin jos ton pykälän alta olis veistetty liikaa niin että kiristäessä laakeri alkas menee läpi tosta niin tommosta vois tapahtuu mut muuten en kyl ymmärrä. Tosin sittenkin shimmit pitäs puuttuu et sais laakerin ylikireyteen et se alkas menee tost läpi. Ei kyl kuulosta ihan todennäköseltä kun toi pykälä mikä pitää koolia paikallaan pitäs kyl sit olla vedetty melkeen kokonaan pois et niin kävis. Kuvassa tosin hj-61 tai bjn pallo mut varmaan samanlainen kun läjässä ja muissakin.

Kuva

Lähetetty: To Syys 25, 2008 10:15 am
Kirjoittaja maaristeilijä
mulla kävi niin että avarruksen jälkeen jouduin laittamaan olkatappien laakereiden alle 0,5mm simmilevyt kun nivel kävi laakerin alapintaan kiinni.sitten joutuu tietysti vastaavat levyt asentamaan siihen yläpäähän jolla koko paketti kiristetään,niitä saa toyotalta mutta hintaa en uskalla arvailla.toisen puolen pesä oli jo tehtaalaisena avarampi sillä sen vingutus kesti tunnin eikä mitään tarvinnut lisätä eikä poistaa.ei edes toyota osaa tehdä näköjään kahta samanlaista osaa.kaverilla taas oli yllättäen ei nähtävästi kovinkaan harvinainen vika juuri sen pronssiholkin kanssa,ei pyörinyt ja kun napa purettiin niin holkki jäi niveleen kiinni eikä napaan.kyseessä hj mutta muuten sama rakenne.

Lähetetty: To Syys 25, 2008 10:40 am
Kirjoittaja mikjus
Ne pronssiholkithan on aina käsittääkseni hoonattava tai sorvattava sopivaan välykseen asennuksen jälkeen. Ne kun tahtoo paikalleen asennettaessa ilmeisesti hieman mennä kuitenkin kasaan vaikka vanhalla murroksella ne painais kii. Mullakin leikkas holkki kerran kii kun olin jättänyt välyksen liian pieneksi.