Kuva Kuva

hj-60 vaihtaen hj-61 syöttöpumpun? penkitetty 205hp

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

nyt on tullu ajeltua testiajoo jonkin verran ja kulutus tippu 15-16L>12-13L että aika kannattava muutos.
tyhjäkäynti väännössä on iso ero 700r/min ja 800r/min nopeudella. käsikaasua ku vetää yhden napsun niin on helppo ajella esim suolla.

ja sellanen asia tuli mieleen ku autossa on turbolta taakse asti 2,5" pakoputki mutta välillä ennen taka-akselia yksi vaimennin joka on reili 2" jostain turbo saapista se on peräisin. kuristaakohan semmonen liikaa?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tuli sitten hitasiltua 3" putki rosterista yhdellä itsetehdyllä vaimentimella, ja yllätyin että meteli pieneni. johtuen varmaan siitä että uusi putki ei hankaa/kolise koriin eikä runkoon kiinni. ja kone jaksaa kiertää huomattavsti korkeemmille kierroksille.

ja tänään kokeilin lisätä pumppuun hieman ennakkoa,mutta ennakon lisäys nosti tyhjäkäynti kierroksia 1200r/min ja ei pysty säätään tyhjäkäyntiä pienemmälle. säädin vivusta ja siitä isosta mollukasta pumpun perästä...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

piti mennä penkittää autoo ens viikolla, mutta kytkin lipee 1,3bar ahdoilla
heti 2000r/min jälkeen. ihme sinänsä ku paripäivää sitte kokeiltuna vie piti!

voiko ulkona oleva pakkanen lisätä vääntöö niin paljon että kytkimen raja tulee vastaan? ekallakertaa oli ulkolämpötila +10 ja nyt -2astetta
mosku
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Heinä 27, 2009 10:59 pm
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja mosku »

pemaripoju kirjoitti:piti mennä penkittää autoo ens viikolla, mutta kytkin lipee 1,3bar ahdoilla
heti 2000r/min jälkeen. ihme sinänsä ku paripäivää sitte kokeiltuna vie piti!

voiko ulkona oleva pakkanen lisätä vääntöö niin paljon että kytkimen raja tulee vastaan? ekallakertaa oli ulkolämpötila +10 ja nyt -2astetta
Kokista ;)
All things are difficult before they are easy
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kokista mietin ittekki.

pitäisköhän sie lipposen myymä safarikytkin?
muita ehdotuksia?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

nyt sen vasta keksin mikä aiheutti kytkimeen lipsumista vasta tänään. laitoin bleedin paineiden säätöa varten ja sillä ei saanut ilman esikuristinta tarpeeksi ohivirtausta (max 1bar ahtoja vaikka mittari näytti 1,3). no laitoin tänään sen kuristimen ja uuden ahtopaine mittarin. vanhamittari näytti vikaan 0,3bar joka oli ratkaisevalla rajalla.

1bar paineella kytkin pitää juuri.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tuli tossa katsastettua auto. ahtoja oli katsastaessa max 0,2bar ja savumiitauksessa tuli toisella sarjalla arvoksi 1,66.
ja pumpun ruuveja en pidelly ollenkaa.
kuinkas hyvin noilla itte ruuvatuilla pumpuilla menee pakokaasutestistä läpitte?
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

pemaripoju kirjoitti:tuli tossa katsastettua auto. ahtoja oli katsastaessa max 0,2bar ja savumiitauksessa tuli toisella sarjalla arvoksi 1,66.
ja pumpun ruuveja en pidelly ollenkaa.
kuinkas hyvin noilla itte ruuvatuilla pumpuilla menee pakokaasutestistä läpitte?
Eilen hain 61:seen leiman, viiden polkasun keskiarvo 2,93 eli jäi vielä varaakin. :) Otin kyllä syöttöjä pois, samoin kuin ilmanputsarinkin mutta silti meni tiukoille. Vakiona tulokset oli aina 1,6-1,8 välillä kertapolkasulla.
1987 LJ70
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tänään vähän lämmitin konetta 1,5 ahdoilla, niin kolmosella vie pitää kytkin jotenki, 4 ja 5 vaihteella ei yhtää yli 1800kierroksella! säikähdin ku kunnon vedossa posahti ahtoputki irti ja meno hyyty ja turbo ujelti niin pirusti! pitäis vissiinki ostaa kunnon klemmareita.

siiten toinen asia! kone käy aika kylmänä (ulkona-7) ja kokeilin niin syyläri pysyy kylmänä, ainoastaan yläpääty lämpiää! niin voiko olla termarissa vikaa vai eikö lämpöö vaan kehity tarpeeksi kevyessä ajossa.
auttaisko kiertovesipumppu?
kun tuolta koneesta on nyt hukattu kaasuläppä ja siellä on isohko cooleri niin voiko koneen läpi mennä ilmaa niin paljon kylmää ilmaa että lämpö hukkuu pakoputken kautta ulos?
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Nii se syylärihän pysyy kylmänä varsinkin sieltä alapäästä mistä se jäähtyny neste palaa koneeseen,ja yläpuolelta tulee kuuma litku sinne syyläriin.

No mitä se lämpö mittari kertoo??? Ja onko termari ehjä eli uusi...?Tarkeneeko kopissa?

Ja kyllähän nuo muutokset vaikuttanee siihen käyntilämpöön,koska a.hyötysuhde parani b. ks.kohta a.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

no kylmähän siellä kopissa on! ja mittari roikkuu alle puolenvälin pakkaskelillä!
ei lämmennyt kesähelteilläkään niin paljoo ku aijemmin!
termari on jonku 2vuotta vanha!
ja syylärissä on kenno kylmä ylös asti, ainoastaan pääty lämpiää!
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Eli uusi termari noin alkajaisiksi. Vaikka joku 92 asteinen näin talven kunniaksi.

Noiden nyky termareiden kesto on ihan yhtä randomia kuin akkujenkin eli toinen kestää ja toinen ei.

Ja tosiaankin kun siinä ei enää ole sitä kaasuläppää niin varsinkin tyhjäkäynnillä se läpi virtaava ilma kyllä jäähdyttää sitä konetta aika tehokkaasti.
Kuorma-autoissahan homma hoidetaan siten että pakokaasujarrun saa tyhjäkäynnillä päälle jolloin se kone pysyy lämpimämpänä/lämpiää nopeammin,ja oli muuten jossain oldsin dieselissäkin ko.synsteemi.

Mutta ensin se termari...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kokeilin tossa sitä että "huijasin" pumpun ahdonalaista säädintä valmiksi 1,5bar paineella! tulee nummee putken täydeltä kun painaa kaasua :D
ei se silti alakierroksilla paljookaa paremmin vetänyt tai turbo herännyt ennemmin, vaikka ympäristö peitty mustan pilven sisälle!
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

sain lopultakin uuden termarin 88asteisen, vanha oli 82.
nyt näyttää mittari puoltaväliä ja tulee sinne sisällekkin paremin lämmintä, mutta ei voi kyllä kovin lämpöseksi sanoa.
HJ-61
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja HJ-61 »

-järjestelmän pesu sisältä
-sisä kennosta puhaltaa pölyt ym. roskat pois
-flektin visko voi jumittaa, itelle vaihdoin "hunaja siirappien" tilalle
automaattiöljyt eipähä jumita enää
-pahvia syylärin eteen
-sähkönen kiertovesipumppu ni rupee se vesikii liikkumaa
-itellä on vielä toi eberi lisänä jos oikee tulee vilu
-tekee väliseinän jos on ilman takapenkkejä niin lämmitettävä tila
pienenee huomattavasti
-syöttöjä lisää
-turkishaalarit

-siinähän niitä konsteja
Vastaa Viestiin