Kuva Kuva

hj-60 vaihtaen hj-61 syöttöpumpun? penkitetty 205hp

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

hj-60 vaihtaen hj-61 syöttöpumpun? penkitetty 205hp

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

niin jos vaihtais ton pumpun ja kirrais suuttimien avautumis paineen 300bar ja kovaa ajoa. vai meneekö jotain vituiks?

olen kuullut että jollain oli noi kammiokoneen suutinkärjet suoraruiskukoneessa ja hyvin pelasi 200tkm.

vai voisiko ton pumpun päädyn vaihtaa vain?
päällepäin ovat ainakin saman näköisiä kapistuksia.
numerosarjoja en ole verrannut.

ps löytyiskö keltää edullista 61 pumppua että pääsisi suunnittelemaan?
Viimeksi muokannut pemaripoju, La Heinä 02, 2011 9:56 pm. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: hj-60 vaihtaen hj-61 syöttöpumpun? mielipitetitä?

Viesti Kirjoittaja Hessu »

pemaripoju kirjoitti:ps löytyiskö keltää edullista 61 pumppua että pääsisi suunnittelemaan?
Yks pumppu olis varalla, mutta edullisuudesta en tiedä. Mitä olisit valmis maksamaan?
#428
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

50€
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

pemaripoju kirjoitti:50€
Taitaa jäädä kyl itelle vielä.
#428
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

onko toi hj-61 suuttimien avautumispaine ton 300bar vai mitä lie?
onko siinä samanlaiset yksi reikäset suuttimet kuin hj-60?
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

pemaripoju kirjoitti:onko toi hj-61 suuttimien avautumispaine ton 300bar vai mitä lie?
Näyttäis tuo säätöarvokortti 180-210 12H-T:lle ja 2H:lle 105-125.
1987 LJ70
tjl
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 5:46 pm
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja tjl »

juu aika kovilta painelta kuulostaa. ittellä suorasuihku(hdj) ja kaks vaiheiset suuttimet paineet jotai 130/180
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

eikö kukaan pelle peloton ole tällästä kokeillut? vai onko joku valtion salaisuus? vai pitääkö ihan itte kokeilla! onko se jakopäässä oleva ratas samanlainen kummassakin ja onko siinä joku ennakon säätö?
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

pemaripoju kirjoitti:eikö kukaan pelle peloton ole tällästä kokeillut? vai onko joku valtion salaisuus? vai pitääkö ihan itte kokeilla! onko se jakopäässä oleva ratas samanlainen kummassakin ja onko siinä joku ennakon säätö?
Ainakin monessa muussa koneessa on ennakonsäätö siinä jakopään rattaassa.Noita koneita en ole kumpaakaan purkanut.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Ihan puhtaan huhupuheen mukaan 60 ja 61 pumput ei passaisi helposti keskenään.

Kerroppa vielä tyhmällekin siis oot laittamassa 61:n pumppua 60:n koneeseen....?? Miksi?
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

komk kirjoitti:Ihan puhtaan huhupuheen mukaan 60 ja 61 pumput ei passaisi helposti keskenään.

Kerroppa vielä tyhmällekin siis oot laittamassa 61:n pumppua 60:n koneeseen....?? Miksi?
näin minäkii olen kuullut mut mikä siel olis erilaista kun 12ht:ssa.kaverilla on uudemman mallinen 2h motti ja siin on ainakin lohko ulkopuolisin saman näkönen kun 12ht:ssa
niin vm81 ja 86 2h lohkot on ainakin ihan er näkösiä päältä päin
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

pp dieselin ukko meinas että kävis heittämällä paikallensa!

ja toi pumpun vaihto siksi että en ole saanut sitä 60 pumppua pelaan mieleisesti turbon kanssa. ei toimi kierros rajoitin jos saa muuten tehoja ulos, ja ei ole sitä ahdonalaista syötönsäätöä. ja kulutus jossain 16L tuntumassa, ja jos säätää pumpun pienelle niin tehoja ei ole yhtää vakioo enempää vaikka ahtoja 1bar ja cooleri.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

2H esikammio ja 12H-T suoraruisku, kuten jo tuo tyyppimerkinnän 1 kertoo. Eli pumpun jälkeen on erilaiset suuttimet, ja avautumispaineetki on ihan eri kuten tuolla yllä jo mainittu, se niihin pumppuihinkin kait eroa aiheuttaa, mutta minä en tiedä minkälaisia. Jos diisselifirman kaveri sanoo, että passaa, niin kai se sillon passaa.

Kyllä kai se pitäs fyysisesti sinne jakopäähän sopia.

Mersumiehet ainaki vaihtelee noihin pumppuihin päätyjä, että saa ahdonalaisia syöttöjä yms.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

sitä ei tienny pp ukko kertoo toimiiko se tolla pumpulla, mutta paikallensa kuulemma käy!

kattelin räjäytyskuvia ja sen mukaan on erimoiset rattaat pumpun päässä!
mutta käykö ne pariin siltikin?

viittiskö joku kattoo 12h-t syöttöpumpun kyljestä numerosarjoja? jos noista sais jonku sekotuksen tehtyä!
HJ-61
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja HJ-61 »

vm.-90 12h-t pumpussa tollane numerosarja ND-PES6A90B312RND146 tämä pumppu vaihtui HP-dieselin bossilaisee ilman ahdonalaisia säätö systeemejä eli savuja tiedossa.
Vastaa Viestiin