Kuva Kuva

riittääkö hj60 lataus työvaloille?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

hj6084
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Marras 24, 2008 10:05 am
Paikkakunta: itä-suomi

riittääkö hj60 lataus työvaloille?

Viesti Kirjoittaja hj6084 »

Suunnitelmissa laittaa hj60 cruiseriin pari työvaloa, miten olette kytkeneet ja riittääkö laturissa jenku pitää valoja vielä päällä?
Joona
Viestit: 45
Liittynyt: La Marras 03, 2007 11:17 am
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Joona »

Ei ihan suora vastaus kysymykseen mutta itellä oli 61:sessä 4kpl lisäpitkiä 100W polttimoilla plus omat valot päälle ja ei ollut mitään ongelmaa. Mutta en kyllä näe mitään ongelmaa miksei kestäis laturi tai ettei antais tarpeeksi virtaa.
Mistä napista?
Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

Eiköhän kestä, Itellä omien valojen lisäks 2*75W keulilla ja katolla 4*100W kaukovalot, pikkasen himmenee tyhjäkäynnillä mut harvon valot päällä samaan aikaan.
mixu
Viestit: 32
Liittynyt: La Tammi 29, 2005 10:07 pm
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja mixu »

Nykyään hän saa työvaloja miss on valodiodeja eikä tarvii paljo sähköö...On vaan turhan kalliit vielä.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Eihän se hojon lataaja mikään ydinvoimala ole eli maltti pitää säilyttää silläkin puolella ja akut kunnossa.

Suosittelen Xenon valoja.
Ne on noin 35 wattisia eli yhden halogeenin virralla palaa 2 Xenonia ja valoteho iso.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
HJSam
Viestit: 58
Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 2:01 pm

Viesti Kirjoittaja HJSam »

Kuuskympisessä on muistaakseni 25A laturi ja yksi työvalo normaali 70W H3 polttimolla ottaa virtaa n. 3 amppeeria. Eli hyvinhän toi riittää jos sulla ei älyttömästi muuta kulutusta ole. Ja onhan sulla siellä volttimittari mistä näät jaksaako laturi pitää jännitettä yllä. HJ-61:ssä on 40A laturi. Omasta mittasin niin 52A anto ulos.
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

HJSam kirjoitti:Kuuskympisessä on muistaakseni 25A laturi ja yksi työvalo normaali 70W H3 polttimolla ottaa virtaa n. 3 amppeeria. Eli hyvinhän toi riittää jos sulla ei älyttömästi muuta kulutusta ole. Ja onhan sulla siellä volttimittari mistä näät jaksaako laturi pitää jännitettä yllä. HJ-61:ssä on 40A laturi. Omasta mittasin niin 52A anto ulos.
Muistaakseni 60:ssä on vuoteen 85 asti 25A laturi ja sit 86 vuotisista lähtien 40A...eikö?
railai at surffi.net
Avatar
timppas
Viestit: 113
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2007 7:52 am
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja timppas »

mettässä kun ajetaan tunti tolkulla valot päällä tyhjäkäynnillä on minulla ollut ongelmia pitää työ valoja päällä 5*H3 ja omat valot, akku on 100ah
sekä hj60:sen ja rj 70:sen kanssa samat ongelmat. kertokaa ratkaisu ehdotuksia ... isompi laturi 2* laturi oma valoille / autolle..
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

timppas kirjoitti:mettässä kun ajetaan tunti tolkulla valot päällä tyhjäkäynnillä on minulla ollut ongelmia pitää työ valoja päällä 5*H3 ja omat valot, akku on 100ah
sekä hj60:sen ja rj 70:sen kanssa samat ongelmat. kertokaa ratkaisu ehdotuksia ... isompi laturi 2* laturi oma valoille / autolle..
itelläni on 35W xenoneja 3 paria eikä ole ollut valojen kans virran puute ongelmia
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

timppas kirjoitti:mettässä kun ajetaan tunti tolkulla valot päällä tyhjäkäynnillä on minulla ollut ongelmia pitää työ valoja päällä 5*H3 ja omat valot, akku on 100ah
sekä hj60:sen ja rj 70:sen kanssa samat ongelmat. kertokaa ratkaisu ehdotuksia ... isompi laturi 2* laturi oma valoille / autolle..
Nimenomaan. Se laturi antaa pikkukierroksilla ihan jotain muuta kuin sen huippuvirtansa.

Se on helppo todeta sillen, että kaikki sähölaitteet päälle ja antaa käydä tyhjäkäynnillä jonku aikaa.

Sitten jännitemittari kiinni ja mitataan jännitys. Kun kierroksia lähtee nostamaan niin jännite nousee ja lataamista tapahtuu enemmän.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
HJSam
Viestit: 58
Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 2:01 pm

Viesti Kirjoittaja HJSam »

Oma latas 52A 1500rpm. Pitääkin ens viikolla huvikseen mitata mitä lataa tyhjäkäynnillä.
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

En tiä kuinka toimis toyotan säätimeen mutta työkoneisiin on tehty ns. talviasento hämäämällä säädintä diodin läpi syötetyllä tunnistelujännitteellä jotta antaa ees 1,2v lisää tosin ei parane unohtaa katkasiaa väärään asentoon ettei suotta kuumene paikat kovemmilla kierroksilla ajettaessa.
HJSam
Viestit: 58
Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 2:01 pm

Viesti Kirjoittaja HJSam »

35 amppeeria tyhjäkäynnillä. Et kyllähän tolla aika montaa työvaloo polttelee.
Vastaa Viestiin