Ei ihan suora vastaus kysymykseen mutta itellä oli 61:sessä 4kpl lisäpitkiä 100W polttimoilla plus omat valot päälle ja ei ollut mitään ongelmaa. Mutta en kyllä näe mitään ongelmaa miksei kestäis laturi tai ettei antais tarpeeksi virtaa.
Eiköhän kestä, Itellä omien valojen lisäks 2*75W keulilla ja katolla 4*100W kaukovalot, pikkasen himmenee tyhjäkäynnillä mut harvon valot päällä samaan aikaan.
Kuuskympisessä on muistaakseni 25A laturi ja yksi työvalo normaali 70W H3 polttimolla ottaa virtaa n. 3 amppeeria. Eli hyvinhän toi riittää jos sulla ei älyttömästi muuta kulutusta ole. Ja onhan sulla siellä volttimittari mistä näät jaksaako laturi pitää jännitettä yllä. HJ-61:ssä on 40A laturi. Omasta mittasin niin 52A anto ulos.
HJSam kirjoitti:Kuuskympisessä on muistaakseni 25A laturi ja yksi työvalo normaali 70W H3 polttimolla ottaa virtaa n. 3 amppeeria. Eli hyvinhän toi riittää jos sulla ei älyttömästi muuta kulutusta ole. Ja onhan sulla siellä volttimittari mistä näät jaksaako laturi pitää jännitettä yllä. HJ-61:ssä on 40A laturi. Omasta mittasin niin 52A anto ulos.
Muistaakseni 60:ssä on vuoteen 85 asti 25A laturi ja sit 86 vuotisista lähtien 40A...eikö?
mettässä kun ajetaan tunti tolkulla valot päällä tyhjäkäynnillä on minulla ollut ongelmia pitää työ valoja päällä 5*H3 ja omat valot, akku on 100ah
sekä hj60:sen ja rj 70:sen kanssa samat ongelmat. kertokaa ratkaisu ehdotuksia ... isompi laturi 2* laturi oma valoille / autolle..
timppas kirjoitti:mettässä kun ajetaan tunti tolkulla valot päällä tyhjäkäynnillä on minulla ollut ongelmia pitää työ valoja päällä 5*H3 ja omat valot, akku on 100ah
sekä hj60:sen ja rj 70:sen kanssa samat ongelmat. kertokaa ratkaisu ehdotuksia ... isompi laturi 2* laturi oma valoille / autolle..
itelläni on 35W xenoneja 3 paria eikä ole ollut valojen kans virran puute ongelmia
timppas kirjoitti:mettässä kun ajetaan tunti tolkulla valot päällä tyhjäkäynnillä on minulla ollut ongelmia pitää työ valoja päällä 5*H3 ja omat valot, akku on 100ah
sekä hj60:sen ja rj 70:sen kanssa samat ongelmat. kertokaa ratkaisu ehdotuksia ... isompi laturi 2* laturi oma valoille / autolle..
Nimenomaan. Se laturi antaa pikkukierroksilla ihan jotain muuta kuin sen huippuvirtansa.
Se on helppo todeta sillen, että kaikki sähölaitteet päälle ja antaa käydä tyhjäkäynnillä jonku aikaa.
Sitten jännitemittari kiinni ja mitataan jännitys. Kun kierroksia lähtee nostamaan niin jännite nousee ja lataamista tapahtuu enemmän.
En tiä kuinka toimis toyotan säätimeen mutta työkoneisiin on tehty ns. talviasento hämäämällä säädintä diodin läpi syötetyllä tunnistelujännitteellä jotta antaa ees 1,2v lisää tosin ei parane unohtaa katkasiaa väärään asentoon ettei suotta kuumene paikat kovemmilla kierroksilla ajettaessa.