3VZ-E V6 esim LJ:hin bolt on
Valvoja: Käyttäjä
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
3VZ-E V6 esim LJ:hin bolt on
Joo
Nyt on opiskeltu noita koneita, laatikoita ja kytkimiä sen verran että hirvittää jo
Enivei. Osta manuaali 4Runner. Pulttaa siitä irti kone ja kytkinkoppa sekä sähkösarja tietsikoineen.
Mene LJ:n luo ja työnnä siihen kone kytkinkoppineen ja 4Runnerin sähkösarja niin avot sullon V6 koneella oleva Läjä.......
Sama onnistuu esim KJ95:seen kans. Mutta mein pointti koko jutuissa on se että kytkinkoppa V6 koneesta istuu myös KJ.n laatikkoon sekä Läjän lootaan.
Kiinnostiko nyt tää ketään... En tiä mutta myös turpon virittämällä 3VZ-E koneen kylkeen kuulema kyyti maistuu ja matka taittuu ihan kivasti....
Kytkinkoppien korkeuksissa on eroja mutta kytkinkopathan käyvät vain tiettyyn KONEESEEN kun taas laatikon pään kiinnitys on edellä mainituissa sama. Sekä tärkeä havainto on se että KYTKINAKSELI on Runnerissa, KJ95 sekä LJ70 SAMANPITUINEN. Jos herää siis epäilyksiä.
Ei käy niin kuin käy esim. HJ6X loota vrt BJ4X loota. Net ei naitu vaikka kytkinkopan kiinnitys laatikkoon on samat ristiin. Kytkin akselit on liian eripituiset toimiakseen esim. kompinaatiossa BJ:n laatikko Hoojiihin.
EDIT: Todettakoon tähän samaan syssyyn että Runneriin ei välttämättä kannata haaveilla LJ:n lootaa koska laatikko on läjässä tosi lyhyt joka johtaa siihen että etukardaani ei sovi olemaan älyllisesti paikoillaan. Toki sen saa siihen ehkä naitettua jos pitää sen risukeulan mutta yleensä noiden swappien tekijät haluaa kans vähän jäykkää etuakselia jne...
Tämän läjän loota runneriin swapin etukardaanin pituuden voin mitata seuraavalla kerralla kun käyn hallilla niin varmistuu kuin kinttana siitä jordaanista loppujen lopuksi tulisi....
Nyt on opiskeltu noita koneita, laatikoita ja kytkimiä sen verran että hirvittää jo
Enivei. Osta manuaali 4Runner. Pulttaa siitä irti kone ja kytkinkoppa sekä sähkösarja tietsikoineen.
Mene LJ:n luo ja työnnä siihen kone kytkinkoppineen ja 4Runnerin sähkösarja niin avot sullon V6 koneella oleva Läjä.......
Sama onnistuu esim KJ95:seen kans. Mutta mein pointti koko jutuissa on se että kytkinkoppa V6 koneesta istuu myös KJ.n laatikkoon sekä Läjän lootaan.
Kiinnostiko nyt tää ketään... En tiä mutta myös turpon virittämällä 3VZ-E koneen kylkeen kuulema kyyti maistuu ja matka taittuu ihan kivasti....
Kytkinkoppien korkeuksissa on eroja mutta kytkinkopathan käyvät vain tiettyyn KONEESEEN kun taas laatikon pään kiinnitys on edellä mainituissa sama. Sekä tärkeä havainto on se että KYTKINAKSELI on Runnerissa, KJ95 sekä LJ70 SAMANPITUINEN. Jos herää siis epäilyksiä.
Ei käy niin kuin käy esim. HJ6X loota vrt BJ4X loota. Net ei naitu vaikka kytkinkopan kiinnitys laatikkoon on samat ristiin. Kytkin akselit on liian eripituiset toimiakseen esim. kompinaatiossa BJ:n laatikko Hoojiihin.
EDIT: Todettakoon tähän samaan syssyyn että Runneriin ei välttämättä kannata haaveilla LJ:n lootaa koska laatikko on läjässä tosi lyhyt joka johtaa siihen että etukardaani ei sovi olemaan älyllisesti paikoillaan. Toki sen saa siihen ehkä naitettua jos pitää sen risukeulan mutta yleensä noiden swappien tekijät haluaa kans vähän jäykkää etuakselia jne...
Tämän läjän loota runneriin swapin etukardaanin pituuden voin mitata seuraavalla kerralla kun käyn hallilla niin varmistuu kuin kinttana siitä jordaanista loppujen lopuksi tulisi....
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
RJ:n vaihteisto jos on R150F tai R151F niin onnistuu. Mutta jos se on W56 vai mikä se oli niin ei onnistu. En tiedä mikä loota on bensa räjissä..?
Eli diisseliläjiin onnistuu mutkitta laittaa toi konepaketti lootaan kiinni. Ja ilmeisesti muutoskatsastuksetkin onnistuu viheltelemällä konttorilla kahvimuki kourassa.... Tehot on runnerissa n.147 heppaa ja litrat 3 kpl eli pitäisi saada katsastettua.
Mutta hätähän ei ole tämän näköinen.... meillon myytävänä LJ:n täydellinen vaihteisto jos sitä tarvii.... vaihdossa kelpaa 4Runnerin tai Hiluxin nelivetolootaisto mallit LN 46 - 110
Eix räjän jakis ole kuitenkin sama kuin on HJ61 tai LJ70 tai BJ75
HUOM! Diisseli runnereiden loota ei passaa V6 koneelle. Noissa W, N , R jne alumiinilootissa joita on hiluissa, runnereissa ja läjissä esimerkiksi on kahta pulttijakoa kytkinkopan kiinnitykselle laatikkoon lista pulttijaoista tulee kohta...
Kytkinkopan pulttijaot eri laatikoille
84' - 03' Toyota 5 vaihteiset vaihteistot käyttää kahta erikokoista pulttijakoa kytkinkopan kiinnityksessä vaihteistoon.
Pieni 9 pultin jako
84-88' G52,54 carb 22R
89-95' G58 EFI 22R
85-88' W56 early EFI 22R
89-95' W56 late EFI 22R
96-03' W59 EFI 2.7
Sekä kaikki 2L koneiden laatikot ja osa 2LT koneiden laatikoista lukuun ottamatta LJ70 mallistoa.
BZJ:stä tai muista 70 heavyduty sarjalaisista en tiedä
jeepin AX-5 lootassa on sama pikkupulttijako kuin on tojotan pikkuset
Iso 9 pultin jako
86-87' R151F EFI Turbo 22R
88-95' R150F EFI 3.0V6
96-03' R150F EFI 3.4V6
LJ 70 Turbo diesel R150F 2LT
Isoa ja samaa jakoa on esim. Jeepin AX-15 lootassa ja parissa muussakin
Lisää tietoa jos haluaa kaivaa niin lähteenäni käyttämä sivu löytyy täältä
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=459180
Eli diisseliläjiin onnistuu mutkitta laittaa toi konepaketti lootaan kiinni. Ja ilmeisesti muutoskatsastuksetkin onnistuu viheltelemällä konttorilla kahvimuki kourassa.... Tehot on runnerissa n.147 heppaa ja litrat 3 kpl eli pitäisi saada katsastettua.
Mutta hätähän ei ole tämän näköinen.... meillon myytävänä LJ:n täydellinen vaihteisto jos sitä tarvii.... vaihdossa kelpaa 4Runnerin tai Hiluxin nelivetolootaisto mallit LN 46 - 110
Eix räjän jakis ole kuitenkin sama kuin on HJ61 tai LJ70 tai BJ75
HUOM! Diisseli runnereiden loota ei passaa V6 koneelle. Noissa W, N , R jne alumiinilootissa joita on hiluissa, runnereissa ja läjissä esimerkiksi on kahta pulttijakoa kytkinkopan kiinnitykselle laatikkoon lista pulttijaoista tulee kohta...
Kytkinkopan pulttijaot eri laatikoille
84' - 03' Toyota 5 vaihteiset vaihteistot käyttää kahta erikokoista pulttijakoa kytkinkopan kiinnityksessä vaihteistoon.
Pieni 9 pultin jako
84-88' G52,54 carb 22R
89-95' G58 EFI 22R
85-88' W56 early EFI 22R
89-95' W56 late EFI 22R
96-03' W59 EFI 2.7
Sekä kaikki 2L koneiden laatikot ja osa 2LT koneiden laatikoista lukuun ottamatta LJ70 mallistoa.
BZJ:stä tai muista 70 heavyduty sarjalaisista en tiedä
jeepin AX-5 lootassa on sama pikkupulttijako kuin on tojotan pikkuset
Iso 9 pultin jako
86-87' R151F EFI Turbo 22R
88-95' R150F EFI 3.0V6
96-03' R150F EFI 3.4V6
LJ 70 Turbo diesel R150F 2LT
Isoa ja samaa jakoa on esim. Jeepin AX-15 lootassa ja parissa muussakin
Lisää tietoa jos haluaa kaivaa niin lähteenäni käyttämä sivu löytyy täältä
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=459180
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
On menny taas poronsarviuutetta tamankin tiedon kaivamisessa. Sa et ole vaan oppinu viela peruspohjoisenmiehen tavoille, mika tarkoittaa etta se kella tieto on, se tiedon pimittakoon.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Joo moon tota ite kans miettiny että omille kintuille tässä ankarasti kuseskellaan kun kertoilee havaintojaan muille asti.PETEBJ75 kirjoitti:On menny taas poronsarviuutetta tamankin tiedon kaivamisessa. Sa et ole vaan oppinu viela peruspohjoisenmiehen tavoille, mika tarkoittaa etta se kella tieto on, se tiedon pimittakoon.
Seon kyllä huomattu jo moneen otteeseen kun itse kysyt jotain erittäin viisaita tai erittäin vähän viisaita kysymyksiä niin vaikealta tuntuu vastausten saaminen.
Esim. Ton manuaalivaihteiston kun lykkäsin automaatti 4runneriin niin sepäs ei olekaan ihan yksinkertainen juttu nuin niinku kaikkinensa. tekniikan ja sähköjen osalta. Sen tiedon voisin myydä vaikka satasella jollekki joka sen haluaa tai pari poroa vaihdossa....
Ei ees viittiny täältä kysyä miten sähköjä kytketään ku kukaan kas kummaa ei olis tienny kuitenkaan mitään. Ja nythän tietty joku kilstoilee että "määhän kyllä oisin...hö" et vaa kysyny......
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Maalis 13, 2008 10:34 am
Aihetta liipaten , mutta sivusta:
http://www.lextreme.com/conversion.htm --
http://geocities.com/deonsv8hilux/
http://www.lextreme.com/conversion.htm --
http://geocities.com/deonsv8hilux/
HJ 60 gx -89
http://foorumi.pohojanmaanoffroad.fi/
http://foorumi.pohojanmaanoffroad.fi/
Paljon tommonen vitoskone sais maksaa etta se ois halpa?SuurSyömäri kirjoitti:Nii ja ainii joo
Vielä lisää löylyä... Saman tempun voi tehdä läjälle myös 5VZ-E koneella kuin 3VZ-E:llä mutta taitaa tulla aivan liian kalliiksi jostain saada toi vitosmalli joka on siis 3,4 litrainen V6 ja kaakkeja oli tehtaalta joku 180 kpl....
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu