Kuva Kuva

3VZ-E V6 esim LJ:hin bolt on

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

3VZ-E V6 esim LJ:hin bolt on

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Joo

Nyt on opiskeltu noita koneita, laatikoita ja kytkimiä sen verran että hirvittää jo :evil:

Enivei. Osta manuaali 4Runner. Pulttaa siitä irti kone ja kytkinkoppa sekä sähkösarja tietsikoineen.

Mene LJ:n luo ja työnnä siihen kone kytkinkoppineen ja 4Runnerin sähkösarja niin avot sullon V6 koneella oleva Läjä.......

Sama onnistuu esim KJ95:seen kans. Mutta mein pointti koko jutuissa on se että kytkinkoppa V6 koneesta istuu myös KJ.n laatikkoon sekä Läjän lootaan.

Kiinnostiko nyt tää ketään... En tiä mutta myös turpon virittämällä 3VZ-E koneen kylkeen kuulema kyyti maistuu ja matka taittuu ihan kivasti....

Kytkinkoppien korkeuksissa on eroja mutta kytkinkopathan käyvät vain tiettyyn KONEESEEN kun taas laatikon pään kiinnitys on edellä mainituissa sama. Sekä tärkeä havainto on se että KYTKINAKSELI on Runnerissa, KJ95 sekä LJ70 SAMANPITUINEN. Jos herää siis epäilyksiä.

Ei käy niin kuin käy esim. HJ6X loota vrt BJ4X loota. Net ei naitu vaikka kytkinkopan kiinnitys laatikkoon on samat ristiin. Kytkin akselit on liian eripituiset toimiakseen esim. kompinaatiossa BJ:n laatikko Hoojiihin.


EDIT: Todettakoon tähän samaan syssyyn että Runneriin ei välttämättä kannata haaveilla LJ:n lootaa koska laatikko on läjässä tosi lyhyt joka johtaa siihen että etukardaani ei sovi olemaan älyllisesti paikoillaan. Toki sen saa siihen ehkä naitettua jos pitää sen risukeulan mutta yleensä noiden swappien tekijät haluaa kans vähän jäykkää etuakselia jne...

Tämän läjän loota runneriin swapin etukardaanin pituuden voin mitata seuraavalla kerralla kun käyn hallilla niin varmistuu kuin kinttana siitä jordaanista loppujen lopuksi tulisi....
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
HiluxMan
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 1:05 pm
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja HiluxMan »

Joo kyllä tämä on kiinnostavaa tietoa. Tiedä mitä tässä tulee vielä viriteltyä... :P
Hilux V6 1988
Pajero 2.8 A 1999
Avatar
timppas
Viestit: 113
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2007 7:52 am
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja timppas »

Toimiiko homma RJ (2,4 l bensa koneen) kanssa ja saako muutokset leimattua vai pitääkö esim takajarruja muutta (on nyt rumpu malliset)vai oliko kysymys vain diiseli runnerista.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

RJ:n vaihteisto jos on R150F tai R151F niin onnistuu. Mutta jos se on W56 vai mikä se oli niin ei onnistu. En tiedä mikä loota on bensa räjissä..?

Eli diisseliläjiin onnistuu mutkitta laittaa toi konepaketti lootaan kiinni. Ja ilmeisesti muutoskatsastuksetkin onnistuu viheltelemällä konttorilla kahvimuki kourassa.... Tehot on runnerissa n.147 heppaa ja litrat 3 kpl eli pitäisi saada katsastettua.

Mutta hätähän ei ole tämän näköinen.... meillon myytävänä LJ:n täydellinen vaihteisto jos sitä tarvii.... vaihdossa kelpaa 4Runnerin tai Hiluxin nelivetolootaisto mallit LN 46 - 110

Eix räjän jakis ole kuitenkin sama kuin on HJ61 tai LJ70 tai BJ75

HUOM! Diisseli runnereiden loota ei passaa V6 koneelle. Noissa W, N , R jne alumiinilootissa joita on hiluissa, runnereissa ja läjissä esimerkiksi on kahta pulttijakoa kytkinkopan kiinnitykselle laatikkoon lista pulttijaoista tulee kohta...


Kytkinkopan pulttijaot eri laatikoille

84' - 03' Toyota 5 vaihteiset vaihteistot käyttää kahta erikokoista pulttijakoa kytkinkopan kiinnityksessä vaihteistoon.



Pieni 9 pultin jako

84-88' G52,54 carb 22R
89-95' G58 EFI 22R
85-88' W56 early EFI 22R
89-95' W56 late EFI 22R
96-03' W59 EFI 2.7
Sekä kaikki 2L koneiden laatikot ja osa 2LT koneiden laatikoista lukuun ottamatta LJ70 mallistoa.
BZJ:stä tai muista 70 heavyduty sarjalaisista en tiedä

jeepin AX-5 lootassa on sama pikkupulttijako kuin on tojotan pikkuset


Iso 9 pultin jako

86-87' R151F EFI Turbo 22R
88-95' R150F EFI 3.0V6
96-03' R150F EFI 3.4V6
LJ 70 Turbo diesel R150F 2LT

Isoa ja samaa jakoa on esim. Jeepin AX-15 lootassa ja parissa muussakin

Lisää tietoa jos haluaa kaivaa niin lähteenäni käyttämä sivu löytyy täältä
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=459180
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Hienoa salapoliisityötä, vaikkei sille just nyt oo käyttöä, kiitos.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
timppas
Viestit: 113
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2007 7:52 am
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja timppas »

Kiitos mielenkiintoista tietoa .Täytyy mennä auton alle etsimään vaihdelaatikon tunnistetta.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

On menny taas poronsarviuutetta tamankin tiedon kaivamisessa. Sa et ole vaan oppinu viela peruspohjoisenmiehen tavoille, mika tarkoittaa etta se kella tieto on, se tiedon pimittakoon. :wink:
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

PETEBJ75 kirjoitti:On menny taas poronsarviuutetta tamankin tiedon kaivamisessa. Sa et ole vaan oppinu viela peruspohjoisenmiehen tavoille, mika tarkoittaa etta se kella tieto on, se tiedon pimittakoon. :wink:
Joo moon tota ite kans miettiny että omille kintuille tässä ankarasti kuseskellaan kun kertoilee havaintojaan muille asti.

Seon kyllä huomattu jo moneen otteeseen kun itse kysyt jotain erittäin viisaita tai erittäin vähän viisaita kysymyksiä niin vaikealta tuntuu vastausten saaminen.

Esim. Ton manuaalivaihteiston kun lykkäsin automaatti 4runneriin niin sepäs ei olekaan ihan yksinkertainen juttu nuin niinku kaikkinensa. tekniikan ja sähköjen osalta. Sen tiedon voisin myydä vaikka satasella jollekki joka sen haluaa :lol: :lol: :lol: tai pari poroa vaihdossa.... :idea:

Ei ees viittiny täältä kysyä miten sähköjä kytketään ku kukaan kas kummaa ei olis tienny kuitenkaan mitään. Ja nythän tietty joku kilstoilee että "määhän kyllä oisin...hö" et vaa kysyny......
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Nii ja ainii joo

Vielä lisää löylyä... Saman tempun voi tehdä läjälle myös 5VZ-E koneella kuin 3VZ-E:llä mutta taitaa tulla aivan liian kalliiksi jostain saada toi vitosmalli joka on siis 3,4 litrainen V6 ja kaakkeja oli tehtaalta joku 180 kpl....
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

timppas kirjoitti:Kiitos mielenkiintoista tietoa .Täytyy mennä auton alle etsimään vaihdelaatikon tunnistetta.
Helpoin on katsoa tyyppikilvestä. Se tieto lepää konehuoneessa ja siinä kilven oikeassa alareunassa on vaihteiston numerot.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
HunttaJussi
Viestit: 5
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 10:34 am

Viesti Kirjoittaja HunttaJussi »

Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

SuurSyömäri kirjoitti:Nii ja ainii joo

Vielä lisää löylyä... Saman tempun voi tehdä läjälle myös 5VZ-E koneella kuin 3VZ-E:llä mutta taitaa tulla aivan liian kalliiksi jostain saada toi vitosmalli joka on siis 3,4 litrainen V6 ja kaakkeja oli tehtaalta joku 180 kpl....
Paljon tommonen vitoskone sais maksaa etta se ois halpa?
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Halvimmaksi täältä päin maailmaa saattas olla lähteä esim. saksaan tai johonkin hakemaan lievän kolarivaurioisen kaaran josta ottaa kaiken tarpeellisen 5Vz-e tarvikkeen. Se vois olla halvin vaihtoehto.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Tai Pete leikkaa koko keulan ja laittaa postiin, tullia varten se "lahja, leluja" siihen paketin päälle. Meniskö läpi?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Tai pete survoo sen keulan siihen FJ55:sen, vai mikä se oli,peräkonttiin ku se on niin tilava ja tuo sen mulle tänne paskakaupunkiin 13 eurolla....

Edit: nonnii hiekkasia masiinoita että skiditkin saa dyynihiekkalaatikon samalla.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Vastaa Viestiin