Kuva Kuva

korkea latausjännite

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

savinen
Viestit: 11
Liittynyt: To Elo 31, 2006 2:38 pm
Paikkakunta: liplijan

korkea latausjännite

Viesti Kirjoittaja savinen »

bj75 keittää akkuja onko muilla ollut kyseisiä huolia, yleensähän ongelma on ettei lataa.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Lataussaadin paskana. Rikkoutuessaa se joko lataa liikaa tai eii ollenkaan. Karjet varmaankin palaneet kiinni.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

itelläni samaa vikaa hj61:ssä vaihdoin toimivasta laturista jo säätimen jossa se varmasti toimi ,mut kun laitoin sen tähän toiseen laturiin niin meinaa vaan ladata lähemmäks 30.5V ja pitemmän matkan kun ajelee niin saattaa sit näyttää 31,jotain Volttia .eikös se ole jo vähän liikaa 24V järjestelmässäkin?
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

En nyt muista mita sen 24v autoissa pitais olla, mutta akkiseltaan 28-30vdc veikkaisin
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
bj40lpr
Viestit: 103
Liittynyt: La Tammi 19, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja bj40lpr »

27-28V
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

mulla pukkaa bertassa 33V
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Liian suureen jännitteeseen voi syynä olla myös palanut diodi,tai osittain irronnut kenttäkäämi. Kannattaa tarkastaa ajoissa.
Eli itelläni on ainakin pari kolme kertaa tärissyt laturi levälleen ja kenttä on päässyt pyörähtämään seurauksella että osa kenttäkäämistä on irronnut diodi sillasta.
Ainakin joskus on selvinnyt sillä että tinaa laturin uudelleen kasaan.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

Antsa kirjoitti:Liian suureen jännitteeseen voi syynä olla myös palanut diodi,tai osittain irronnut kenttäkäämi. Kannattaa tarkastaa ajoissa.
Eli itelläni on ainakin pari kolme kertaa tärissyt laturi levälleen ja kenttä on päässyt pyörähtämään seurauksella että osa kenttäkäämistä on irronnut diodi sillasta.
Ainakin joskus on selvinnyt sillä että tinaa laturin uudelleen kasaan.
joo tuopa pitää alkaa tutkimaan.toi diodi jutska voi olla syy minun tapauksessa
Avatar
mikjus
Viestit: 200
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikjus »

Bertassa 61 laturista oli yksi piuha irronnut liittimestä ja se aiheutti maksimilatauksen. Ihmettelin kun xenonit ei suostuneet syttymään kun auto oli käynniissä mutta muuten kyllä.
savinen
Viestit: 11
Liittynyt: To Elo 31, 2006 2:38 pm
Paikkakunta: liplijan

Viesti Kirjoittaja savinen »

tänään oli säädin auki. eli kärjet ovat kyllä irti käynnistyettäessä vetää toisen kärjen kiinni jolla sitä virtaa sitten tulee sen 34 volttia. kun toisen kärjen sulkee käsin lataus loppuu mutta muuten tätä toista kärkeä ei sitten saakkaan liikkumaan. mittasin säätimen ja ainakin omien mittausten mukaan on sökö. mistä olette noita hankkineet, toyotalta tietysti saa mutta...
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

12 volttisia loytyy ihan tarvikeliikkeesta, mutta noista 24vdc en osaa sanoa. Ei muuta kuin kysymaan

Edit: Motonetista
BJ-Diesel 68--73 Erillinen/irtojohdot/24V. . . . . . . . . 11-3134 19.90 ???
BJ-Diesel 74--80 Erillinen/3-napapistoke/24V. . . . . . . . 11-3135 29.90 ???
BJ-Diesel 74--80 Erillinen/5-napaSUORAKAIDE+lukko/24V. . . 11-3077 39.90 ???
BJ-Diesel 74--80 Erillinen/5-napaSUORAKAIDE/24V. . . . . . 11-3090 25.00 ???
BJ-Diesel 80--88 Erillinen/6-napaSUORAKAIDE/24V. . . . . . 11-3076 39.90 ???
BJ-Diesel 88--92 Laturissa/3-napapyöröliitin/24V. . . . . . 11-3205 59.90 ???
HJ60/61 82--90 Erillinen/6-napaSUORAKAIDE/24V-25A. . . . . 11-3076 39.90 ???
HJ60/61 85--87 Laturissa/24V-40A. . . . . . . . . . . . . . 11-3136 37.00 ???
HJ60/61 87--90 Laturissa/24V-40A. . . . . . . . . . . . . . 11-3137 39.90 ???
LJ70-Diesel 84--90 Erillinen/6-napasuorak/12V/mekaan. . . . 11-3045 27.00 ???
LJ70-Diesel 84--90 Erillinen/6-napasuorak/12V/elektr. . . . 11-3004 22.50 ???
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ja tunnetustihan noita myyvät erinäset autosähkö liikkeet.

Joskin niissä on semmoinen huono puoli että,ennenkuin ne myyvät säätimen niin ne haluavat tarkistaa että laturi on muuten ehjä :shock: :shock: :shock: ,ettei asiakas tule kohta uuden palaneen säätimen kanssa tivaamaan uutta takuuseen,ja kun ei sitä saa niin menee läheiselle essolle haukkumaan ko. liikkeen. :roll: :roll: :roll:
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

täytynee munkin vaihtaa. Onneksi on yksi uusi ja yksi käytetty varalla... ja jos ei tokene kokeilen toista laturia.
Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maraani »

Jatketaans tähän, kun alkuperäinen otsikko sopii. Eli korkea latausjännite.

Muoks. laitetaans ny tähänkin sentään, että kyseessä on HJ60, vm. 1983! :oops:

Ajoneuvon edellinen omistaja kertoi, että latausjännite on/ollut korkea ja taisi mainita säätimenkin vaihdetun. No onhan se korkea juu, kun kylmällä koneella paikaltaan lähtee. Lamput loistaa kirkaana, mittari näyttää yli 30 V, kierroksilla jopa tapissa. 24-12 V muunnin -jossa ylijännitesuojaus - lakkaa antamasta 12 V jne.

MUTTA tilanne normalisoituu noin 10 km ajon jälkeen. Ja samassa yhteydessä, kun jännite putoaa 28 V viivan tuntumaan, napsahtaa joku rele kuskin jalkatilassa. Ja sit toimii vaikka koko päivän ok. Mikäköhän tuokin lienee? Laturikin voi olla rikki?

No nyt on lämppärin moottori hiljaa, ei toimi mikään nopeus - ennen sentään toimi kaksi nopeinta. *nyyh* :(
Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maraani »

Akkujen vaihdon jälkeen parin lenkin kokemuksella vois olla toiveikas, että tuo latausjännite pysyisi rajoissa ja säädin toimisi oikein. Edellinen omistaja jotain toisesta akusta sanoi, että olis huonompi...radiota ei paikallaan ollut, mutta monenlaisia sähkövirityksiä oli. Samoin oli puhelimen/vhf/la-radion antennia, mutta ei jännitteenalenninta. Ettei vaan olis toinen akku kiusattu pilalle ottamalla 12 V välistä?
maraani kirjoitti:Jatketaans tähän, kun alkuperäinen otsikko sopii. Eli korkea latausjännite.

Muoks. laitetaans ny tähänkin sentään, että kyseessä on HJ60, vm. 1983! :oops:

Ajoneuvon edellinen omistaja kertoi, että latausjännite on/ollut korkea ja taisi mainita säätimenkin vaihdetun. No onhan se korkea juu, kun kylmällä koneella paikaltaan lähtee. Lamput loistaa kirkaana, mittari näyttää yli 30 V, kierroksilla jopa tapissa. 24-12 V muunnin -jossa ylijännitesuojaus - lakkaa antamasta 12 V jne.

MUTTA tilanne normalisoituu noin 10 km ajon jälkeen. Ja samassa yhteydessä, kun jännite putoaa 28 V viivan tuntumaan, napsahtaa joku rele kuskin jalkatilassa. Ja sit toimii vaikka koko päivän ok. Mikäköhän tuokin lienee? Laturikin voi olla rikki?

No nyt on lämppärin moottori hiljaa, ei toimi mikään nopeus - ennen sentään toimi kaksi nopeinta. *nyyh* :(
Vastaa Viestiin