Sivu 1/2

Edic temppuilee again

Lähetetty: To Tammi 22, 2009 6:18 pm
Kirjoittaja wannabee
Edellisen kerran temppuilu loppui, kun vaihdoin uudet akut. Nyt sama touhu jatkuu, eli antaa käynnistää ja sammuu saman tein. Suunnilleen samoihin aikoihin pitkät alkaa toimia, vähintäänkin, epämääräisesti. Vaikkakin olen putsannut viiksen pintojakin yms. Liittyykö toisiinsa, en tiedä... No liikkeellehän pääsee ku tempasee edicin kangen irti, mut olishan se kiva ku se toimis... Onko arvon viisailla ideoita mikä mättää???

Niin siis autona HJ45


P.S. sähköstä tiedän tosiaan et se on sinistä ja se sattuu jos osuu...

Lähetetty: To Tammi 22, 2009 9:15 pm
Kirjoittaja Antsa
Eli ilmeisesti se edic ei temppuile vaan toimii niinkuin pitääkin,eli siellä lienee jotain muuta sähkövikaa.

Jos ne pitkät kerran toimii itsestään,niin kannattaa varmaan aloittaa vian etsiminen sieltä. :shock: :shock: :shock:

Lähetetty: Su Tammi 25, 2009 9:42 am
Kirjoittaja Stenax
Aika pienestä EDIC:in toiminta on joskus kiinni. BJ:ssä samantapaisen oireilun syy löytyi pitkän etsinnän jälkeen lopulta sulakerasiasta. Päältäpäin ehjän näköisen sulakkeen langan pää oli irronnut siten että se välillä antoi kosketusta ja välillä ei.

Lähetetty: Ti Touko 26, 2009 6:50 pm
Kirjoittaja jep
Lainataanpa valmista topikkia. Elikkäs klassista edic releen räpsimisongelmaa on täälläkin tarjolla. Liittimiä on putsailtu ja tuli semmostakin testattua, että irrotin releen liittimestä sen "sammutuspiuhan" ja silti räpsi ajon aikana, vaikka ei muuten ollu mitään eloa sammuttaessa. Ja öp-anturin piuhaakin on irroteltu, ettei ainakaan ole anturissa vika. Mahtaako olla rele särki, vai joku piuha poikki? Itse edicin sisään en ole vielä kurkannut.

Semmonenkin visio tuli, että jos vetäis edicistä piuhat napeille ja sitte nappia painamalla sais sammutettua ja pakkosyötettyä. Toimisikos semmonen muuta kun visiona?

edittiä ennen kun joku tätä ehdottaa: mekaaninen öljynpainemittari on ja paineet on kohdallaan.

Lähetetty: Ti Touko 26, 2009 7:04 pm
Kirjoittaja Blis
jep kirjoitti:Lainataanpa valmista topikkia. Elikkäs klassista edic releen räpsimisongelmaa on täälläkin tarjolla. Liittimiä on putsailtu ja tuli semmostakin testattua, että irrotin releen liittimestä sen "sammutuspiuhan" ja silti räpsi ajon aikana, vaikka ei muuten ollu mitään eloa sammuttaessa. Ja öp-anturin piuhaakin on irroteltu, ettei ainakaan ole anturissa vika. Mahtaako olla rele särki, vai joku piuha poikki? Itse edicin sisään en ole vielä kurkannut.

Semmonenkin visio tuli, että jos vetäis edicistä piuhat napeille ja sitte nappia painamalla sais sammutettua ja pakkosyötettyä. Toimisikos semmonen muuta kun visiona?

edittiä ennen kun joku tätä ehdottaa: mekaaninen öljynpainemittari on ja paineet on kohdallaan.
kabiiniin vaan vaijerilla pakkosyöttö jos haluaa, kaikkein helpoint toteuttaa sillain...

Lähetetty: Ke Touko 27, 2009 3:06 pm
Kirjoittaja jep
Tutkin ja putsasin sen edicin moottorin, mutta ei se mitään auttanut. Semmonen jutun huomasin, että 80kmh vauhdissa suoralla tiellä se pätkii paljon useammin kuin 60kmh mutkatiellä ajaessa. Oisko ideoita tarjolla?

Lähetetty: To Touko 28, 2009 3:51 am
Kirjoittaja Antsa
No maadoitukset ym.

Loppuuko pätkiminen esim kun painaa kevyesti kytkintä? :shock:

Lähetetty: To Touko 28, 2009 5:20 am
Kirjoittaja hj60
Mulla oli EDIC:in johtosarjasta kuoria rikki, asentotunnistimen maadoittavat piuhat maadoitteli väärästä kohtaa jolloin rele luuli moottorin olevan väärässä asennossa.

Lähetetty: To Touko 28, 2009 6:14 pm
Kirjoittaja jep
Antsa kirjoitti:No maadoitukset ym.

Loppuuko pätkiminen esim kun painaa kevyesti kytkintä? :shock:
Vetäsin releeltä uuden maapiuhan koriin. Vaikutti sen verran että hiukan harvemmin naksuttaa. Tuo pätkiminen ei ole semmoist jatkuvaa, vaan lähinnä satunnainen töksähdys releen naksahtaessa. Jos naksahtaa tyhjäkäynnillä niin se ei edes sammuta autoa. Pitää vielä kokeilla vetää jollain pikavirityksellä uudet piuhat ediciltä releelle, niin selviää ainakin onko piuhoissa vika.

Lähetetty: To Touko 28, 2009 9:21 pm
Kirjoittaja hj60
Muistaakseni tuossa on samanlainen tuo piuhoitus ku hj60:ssä, eli moottorille menee yks virta, jota rele kytkee ja katkoo. Moottorilta releelle menee kolme maajohtoa, joista aina yks irtoaa maasta ku moottori on tietyssä asennossa. Jos niistä joku on poikki = satunnaisesti irtoaa maasta, tai kuori rikki = satunnaisesti maadottaa, niin siitä tulee vaihtelevia häiriöitä, joihin ajoalusta ja -nopeus voi vaikuttaa. Releelle tulee myös starttaussignaali virtalukolta, käyntisignaali laturilta ja öljynpainesignaali, sekä muistaakseni jatkuva virta.

Lähetetty: Pe Touko 29, 2009 3:20 pm
Kirjoittaja komk
Itellä kerran temppuili edic kun oli siitä sammutinmoottorin vierestä maattojohto jäänyt irti.
Samojen pulttien alla, jolla sammutinmoottori on kiinni muistaakseni.

Lähetetty: Ma Kesä 01, 2009 2:01 pm
Kirjoittaja jep
Nyt on jo muutama päivä menny ilman naksumista. Mitään en ole tehnyt sen jälkeen kun laitoin uuden maapiuhan releelle, ja sen jälkeen naksui vielä. Nyt se naksuminen sitten loppui itsestään... Kai se oli vain uutuuden jäykkä 8) ...

Lähetetty: Ti Kesä 02, 2009 9:01 pm
Kirjoittaja Antsa
Ja nyt tuli juuri mieleen että itellä oli joskus vika siinä että moottorin kiinnitys pultit oli löysällä.Ja paljastui siten että juuri silloin ei oireillut kun painoi kytkintä.

Ja tosiaan männä talvella oireili naksumalla silloin tällöin,mutta vain kun oli aura keulilla.

Aika spoogia :shock: :shock:

Lähetetty: Su Kesä 14, 2009 7:13 pm
Kirjoittaja jep
Ja kas vain. Perjantaina motoparkkiin körötellessä alkoi ah-niin-ihana naksuminen uudestaan. Tosin nyt naksuu huomattavasti harvemmin kuin ennen. Pitänee varmaa pistää johdot uusiksi, jos vaikka helpottais...

Lähetetty: Su Kesä 14, 2009 8:41 pm
Kirjoittaja Antsa
Nii ja tarkista kaikki öljynpaine,laturin ym.johdot.

Koska ite laite kaiketi toimii,mutta saa jostain "tietoa" minkä mukaan kone pitää sammuttaa.