Kuva Kuva

mikä logiikka BJ:n lämppärissä?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

mikä logiikka BJ:n lämppärissä?

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

muistelen aiemmassakin olleen saman jutun eli suoraan kabiiniin puhaltavasta suuttimesta tulee vain kylmää ilmaa, joko lujaa tai tosi lujaa. Jos ei ritilää teippaa umpeen jäätyy polvet..

kuumaa tulee siis lasille ja jalkotilaan, mutta siitä välistä ei millään.. onko tuo ihan normaalia, vai räjäytänkö levilleen kennoston? Toistaiseksi ainakin teippaan umpeen.

t. Marko
bj40lpr
Viestit: 103
Liittynyt: La Tammi 19, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja bj40lpr »

kylmää tulee täälläkin siitä
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Siitä kuuluukin tulla kylmää ilmaa mutta saahan sen sillä vipstaakilla suljettua.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Bertassa kun tuo lämppärin kenno ompi vaaka-asennossa niin sen päälle kertyypi vuosiensaatossa semmoinen "villasukka"....
Senkunpoistaa esim paineilmalla niin...wot...rupeehaamaamaan lämpöä pukkaamaan ihan kabiiniinkin asti...

joo

:oops:
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Minä kun en saa siitä suuttimesta tulemaan mitään :lol:

Mulla ei enää ole edes mitään vipua siinä lämppärissä. Joku tynkä on siellä melko takana josta voi kipata joko tuulilasille(hyvä että edes tulee mitään) tai sitten "jalkatilaan." Käytännössä vain toinen sääri lämpenee.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

joo ei häävi tuo lämppäri. Mulla tikku on tallella ja läpät tuntuis liikkuvan. Siitä ritilältä tulee vaan joka asennossa sitä kylmää. Niimpäs laitoin alumiiniteipillä sen tukkoon. Tiijä sitten onkon uskoasia, kun tuntuu puhaltavan lujempaa nyt lasille ja jaloille.

Täytynee putsata kennokin, muistelen sen tehneeni parivuotta sitten, mutten ole varma..

Eli siitä suuttimesta siis tulee vain kylmää, lämmintä ei missään asennossa, silloinhan soon kunnossa.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Toi kenno kannattaa todellakin putsata ja hyvin sillä siellä kennin päällä on vallan hemmetista sellasta mustaa nukkaa
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
patevee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 1:36 pm
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja patevee »

tietetään tietetään!!!! homma joka munkin olis pitäny tehä jo 4vuotta sitte. no, parempi myöhään ko ei milloinkaan. kyllä nyt on mukava ajella lämpösellä bertalla. :D

#287
Avatar
killerwo
Viestit: 349
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo »

Eli silloin kun se vipu on työnnettynä aivan eteen ja lämppäristä kuuluu sellainen klonks ääni ja samalla lentää lippalakki takakonttiin, niin silloin lämppärin kenno on ohitettu. Eli suomeksi sieltä puhaltaa raaka ilma kennon ohi suoraa kabiiniin. Sitten taas kun vetää vipua taaksepäin ja kuuluu uudelleen se klonks, silloin avautuu reitti lämmityskennostolle. Siinä on sitten kaksi eri asentoa, joiden rajaalue on vaikea havaita. Kuitenki toisessa asennossa puhaltaa lämmintä ikkunoille( bj40 etuikkunalle, delux bj42 myös sivuikkunoille), ja kun pikkaisen viel kiskoo vivusta saa lämpö tennareille ja ikkunalle. Näin se toimii. Sitten kun vielä tosiaan paineilmalla putsaa tai ahkerin kaveri ottaa koko hässäkän irti ja putsaa kennoston kunnolla lämpö alkaa löytymään. Paineilma puhdistukseen menee aikaa noin 5 min, josta 3min menee puhallussuuttimeen etsintään tallista. Sitten kun tekee vimosen päälle kunnolla aikaa tuhraantuu jopa 2h.
Lämpö alkaa tulemaan ihan mukavasti kun tekee nuo edellä mainitut jutut.
Blue skies and headdown
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Tässä kuva mun lämppäristä. Siitä puuttuu kaikki maholliset vivut! :lol:
Ainut mitä voin säätää on kevyt lämmin henkäys tuulilasille, tai oikealle säärelle. Sinisellä ympyröity.

KUVA
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

4x4_88 kirjoitti:Tässä kuva mun lämppäristä. Siitä puuttuu kaikki maholliset vivut! :lol:
Ainut mitä voin säätää on kevyt lämmin henkäys tuulilasille, tai oikealle säärelle. Sinisellä ympyröity.

KUVA
Heh...lämmin henkäys,ei kun osiksi ja putsiin.

Tosta puuttuu koko vipuhässäkkä
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
patevee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 1:36 pm
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja patevee »

ohoh. kukahan on tosta vipuja tarvinnu? mulla saattaa olla joutilas vivusto. tarkistelen huomena noista elintenluovuttajista. jos niinku kaipailet. kyllä se hönkäys siitä sit paranee kun putsailee kennoston. mut ei siitä ihan sellasta tuu ku joskus oli tuulilasissa nivan testi nin siinä kerrottiin että lämppärin moottorissa on kaks voimakkuutta, kova ja raivokas... :mrgreen:


#287
Avatar
wannabee
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 2:30 pm
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja wannabee »

4x4_88 kirjoitti:Tässä kuva mun lämppäristä. Siitä puuttuu kaikki maholliset vivut! :lol:
Ainut mitä voin säätää on kevyt lämmin henkäys tuulilasille, tai oikealle säärelle. Sinisellä ympyröity.

KUVA
Mullakin puuttuu molemmista ko. vivut. Tosin kerran kun sen säätää ni se on jämpti :lol:
Olishan se vipu kyll oikeasti ihan hyvä olla... Eli jos jollain on "ylimääräisiä" ni vaihdossa tarjotaan rahaa...
Talli tyhjänä, ehkä vielä joskus...
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Nostetaanpa topiccia sillä nyt jos koskaan on oikea aika putsata berttojen lämppärien kennot.
Tässäpä kuva oman bertan kennosta ennen putsausta.
Arvatkaapa kuika hyvin tosta tulee ilma läpi????
Kuva
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Käyttäjä kirjoitti:Nostetaanpa topiccia sillä nyt jos koskaan on oikea aika putsata berttojen lämppärien kennot.
Tässäpä kuva oman bertan kennosta ennen putsausta.
Arvatkaapa kuika hyvin tosta tulee ilma läpi????
Kuva
Ihan hyvin kun laittaa ilman sisään ylemmästä reiästä ja ulos alemmasta :lol:
Vastaa Viestiin