Kuva Kuva

Hdj:n turbotus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Hilari
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 10:38 am
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Hilari »

Hipluxracing kirjoitti:Kyllä siellä turbo on alkujaa ollut , ja paukautettu MAN:nin 7l koneesta revityllä turbolla .. ruuvattu ahdot tappiin ja kaikki sitämukaa tohojona..
Sitte 1hz kone tilalle..... tekis mieli kirota ...
no tuota, en mä nyt välttämättä kiroais...
kammiokoneessa on omat etunsa :twisted: huomattavat etunsa, joita monet ei vaan arvosta nykyään, tykätään suuresta väännöstä alakierroksilla suorasuihkareissa, mutta siihenpä se jääkin, kammiokone viritettynä vääntää alhaallakin riittävästi ja rokkaa sitten ylhäällä aivan eritavalla kuin suorasuihkari...
se mannnin 7l padan ahdin voi olla pakopesältään aika pieni, jos oikein muistan niin kooltaan samaa luokkaa hx35 holsetin nro12 kanssa ja ahdisti 1hd-t:n kyljessä aikalailla... ei kummakaan jos kovilla ahdoilla porsii... vika ratin ja penkin välissä kuten aina :D pakopaineet varmaan aika kovat jos ahdot vedetty tappiin... lämpö tappaa hyvänkin padan ja hirveillä ahdoilla ei ole mitään virkaa jos ei pysytä yhtään ahtimen kanssa kartalla... oliko edes ollut cooleria?
se turbotus, jos on vanhempi kuin -92 ja ei ole vähäpäästöinen on kaikki sallittua, kunhan leimalle vie lapun, jossa paukut ei ole kasvaneet 1hd-t moottoriin verrattuna 20% enempää . jarruthan sulla on ok. koska tuossa on alunperin ollut 1hd-t pata. jos on vähäpäästöinen niin sitten kiltisti vain 1hd-t pakosarja ja ct26 ahdistin pellinalle ja maltillista ajoa.
jos ei niin tee pakosarja ja jotakin isoa ahdinta sen kylkeen+ cooleri.
koska sulla on kammiokone :!: ja se herättää ahtimen paljon paremmin kuin suorasuihkari laittaisin suosiolla heti hx40 holsettia nro 17 pakopesällä, toimii varmasti pirun herkästi, koska mulla on vastaava 18 pakopesällä 1hd-t:n kyljessä ja siinäkin se pelaa mainiosti. Tuosta kammiokoneesta saa varmasti voimaa aika lailla, suuttimet ei yleensä ahdista kuten suorasuihkareissa, joten yli 300 heppaa tulee varmaan aika nätisti ja luulen, että tuosta sais kohtuudella sen mitä pumppu riittää eli pyöreästi sen 400 hummaa... ja vielä niin, että kestääkin, kunhan ahtimena on sitten +300 hv koneessa jokin hx40 holsettia isompi... kammiokone saa isommakin hyrrän henkiin aivan yhtä alhaalta kuin vakion ct26 toyotalaisen...
ahtojakaan ei tarvi olla aivan älyttömästi, 1,5 bar saadaan jo mukavia lukemia jotka normi ajossa riittää hyvin... ainakin manuaalissa alkaa kytkin varmasti haisemaan :lol:

pari kuvatusta hx40w:stä
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Hipluxracing
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 11:19 pm
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hipluxracing »

Niin , Olis kiva saada edes normin mukaiset tehot...mutta toteutus on vähän
kateissa.. Harmittaa vain kun tahallaan hajotetaan hyvä auto ja vain siksi , että saadaan asfalttiin 4 metriä palanutta kumia ja kone pilalle....Cooleria ei sinne ole sovitettu. Valoja oli kyllä kaikkiin ilmansuuntiin ja johtoja niinku variksenpesäs risuja....ja "mannisen liitoksilla" ilman teippiä...saakeli!

Jos olis jollakin hyvät eimeet , niin voisin kokeilla kauppaa jos löytyy..
Ainoa hankaluushan tässä on se , että kiirettä pitelee... niinkuin aina..
Turpotetahan vaikka polokupyörä , jos siiton apua...
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Verrataanko noita tehoja yleensä mallisarjan tehokkaimpaan eli bensakoneeseen, vai pelkästään suomeen tuotuihin malleihin?
TP
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

timop kirjoitti:Verrataanko noita tehoja yleensä mallisarjan tehokkaimpaan eli bensakoneeseen, vai pelkästään suomeen tuotuihin malleihin?
Euroopan ja amerikan mallit saman mallisarjan sisällä.Aasian mallit ei kelpaa.
Hilari
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 10:38 am
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Hilari »

Jappi kirjoitti:
timop kirjoitti:Verrataanko noita tehoja yleensä mallisarjan tehokkaimpaan eli bensakoneeseen, vai pelkästään suomeen tuotuihin malleihin?
Euroopan ja amerikan mallit saman mallisarjan sisällä.Aasian mallit ei kelpaa.
no näissä hodareissa joita saa piristää eli -92 ja vanhempia ei vähäpäästöisiä on verrokkina hdj.n alkuperäinen turbomylly eli 1HD-T, koska se on ollut tuolloin mallisarjan tehokkain, bensa mallissa oli jokunen hepo vähemmän tuolloin ja se tyyppiä en nyt yhtäkkiä muista ulkoa, olikohan ekoissa 3F ja -91 ja -92 3FE. se 4,5 litran bensa tuli vasta -93 (1FZ-FE).
1HD-T:ssä on 167 heppaa ja noissa alkupään bensoissa muistaakseni 155 heppaa.
Hipluxracing
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 11:19 pm
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hipluxracing »

Ei teillä sattuisi olemaan pakosarjaa ylimääräisenä missään hyllyssä?
Meinaan hdj80?
Muutamia netistä löytyy,mutta myyjä ei vastaa kyselyihin...Liekö jääny puhelin lasku malksamata....
Turpotetahan vaikka polokupyörä , jos siiton apua...
Avatar
killerwo
Viestit: 349
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo »

Soita Maasturi Ollilalle. Sillä on ainakin yks pakosarja
Blue skies and headdown
Hipluxracing
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 11:19 pm
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hipluxracing »

Ymmärsin että olis vain hzj:n sarjaa...koitanpa vielä , kiitos
Turpotetahan vaikka polokupyörä , jos siiton apua...
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Hilari kirjoitti:kammiokoneessa on omat etunsa :twisted: huomattavat etunsa, joita monet ei vaan arvosta nykyään, tykätään suuresta väännöstä alakierroksilla suorasuihkareissa, mutta siihenpä se jääkin, kammiokone viritettynä vääntää alhaallakin riittävästi ja rokkaa sitten ylhäällä aivan eritavalla kuin suorasuihkari...
Se mitä arvostan suoraruiskussa on käynnnistyminen kylmässä. Ei tartte hangata käyntiin, saati jännittää lähteekö se käyntiin ilman roikkaa.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Ja kyllä saadaan suoraruiskukin toimimaan yläkierroksille asti,ei toki niin helposti mutta kuitenkin.
Hipluxracing
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 11:19 pm
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hipluxracing »

En tierä , mutta tuli laitettua fööni.
Eipä sillä , tarkootus ei ollu rakentaa formulaa ,mutta sellaanen siitä tuli.
Nyt murheena ne iänaikaaset laakerit kiertokangella...
Oli alu-sylttyä ö-pohjas ehkä enemmän kun tarpehiksi...

Muuten toimii komiasti omalla pumpun kannella , ketunhäntä kaunis peräs ja
kilometrit kelepaa... ;)
Vaihran sen kunna kerkiää...
Turpotetahan vaikka polokupyörä , jos siiton apua...
Vastaa Viestiin