Kuva Kuva

HJ61 alusta asiaa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

makema
Viestit: 5
Liittynyt: La Maalis 28, 2009 3:01 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja makema »

Etenikö tämä jousihanke? Voisi kiinnostaa myös.
Avatar
P-Pete
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 1:11 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja P-Pete »

Mulla tais tulla semmonen rahareikä pääsiäispyhinä, että itse en kyllä tilaa nyt jousia, mutta voin kyllä auttaa tilauksessa jos joku sellaiset haluaa.
Mulla porsi hoijakasta turbo, ainakin...en vielä oo kantta ottanu pois joten lisä vaurioista en tiedä :oops: :evil:
Kaikkihan on köyhälle kallista, mut silti kaikille saman hintasta.

EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
makema
Viestit: 5
Liittynyt: La Maalis 28, 2009 3:01 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja makema »

Ei ole itelläkään kiire, vanhat ja kuolleet lehdet kiikuttaa vielä hoijakkaa. Kunhan tuon leimankin taas saisi.. Mutta jos tässä kesemmällä/syksymmällä porukka intoutuu niin voisi itsekin osallistua.
landruiseri
Viestit: 49
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:43 pm
Paikkakunta: kuopijon lähistö.

Viesti Kirjoittaja landruiseri »

pete pääsöö halvalla.. ittellä porsi vaihdelaatikko ja osat maksaa sen 1200-1300e + työt.. joten jousien vaihtoon pääsee joskus syksyllä..
landruiseri
Viestit: 49
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:43 pm
Paikkakunta: kuopijon lähistö.

Viesti Kirjoittaja landruiseri »

tai näköjään ei pääsekkään jos konekkin porsinu pahasti :D
Avatar
P-Pete
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 1:11 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja P-Pete »

Menee kyllä offtopicin puolelle :roll:
Onni onnettomuures koneessa ei mitään, ei edes sylinteriputket oo vielä kuluneet niin paljoo että tuntis minkäänlaista pykälää putkien ylälaidassa( koneella ajettu noin 350tkm ja edel.omistaja oli 230tkm vaihtanu männänrenkaat ja hoonauttanu pykälän pois, oli kuulemma pien pykälä ollu). No samalla laitan/huollan kannen 8)
Turbo on sökö ja korjaus maksaa melko maltaita joten ajattelin laittaa kokonaan uuden, mutta en vaan osaa päättää minkä ja millä siipikoolla, vai tilaisko uuden ct26:n :shock:
Mutta jos jollain on käytännön vinkkejä, ei mitää mututuntua, niin kertokaa mikä puhallin toimii hojossa, millä kierros alueella herää ja mitkä paineet :twisted:
Jottei menis tää alusta topic ihan v***ralleen, niin laitan uuden topicin "Turbo vainaa" nimellä.
Nii ja landruiserille terkkuja et mää sain vaihdeloota remontin tossa kuukausi sitte valmiix ja rahaa siihen paloi n.700€ :twisted:
Kaikkihan on köyhälle kallista, mut silti kaikille saman hintasta.

EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
landruiseri
Viestit: 49
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:43 pm
Paikkakunta: kuopijon lähistö.

Viesti Kirjoittaja landruiseri »

todiin, nyt on laatikot kunnossa ja katsastus huollon aika. ja nyt on tilattuna trail masterin 3" sarja.. onko porukalla kokemusta tommosella korotuksella meneekö kaikki bolt on, ja riittääkö kardaanit ym?
Avatar
upper
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Loka 24, 2016 10:25 pm
Paikkakunta: Kemi

Re: HJ61 alusta asiaa

Viesti Kirjoittaja upper »

Itellä alkanut nyppiin oman hoijakan jäykähkö alusta. Tällä hetkellä alla jotkut (orkkis?) lehdet ja lisänä akselien ja rungon välissä kierrejouset. Muistaakseni edessä akselin navasta etukaaren alareunaan on 530-540 mm. Hiljalleen syntynyt ajatus korvata alustakötöstys 2"-3" korottavalla sarjalla. Mitenköhän on, saavutetaanko sama 530-540 mm korkeus jo 2" korotussarjalla ja kuinka pehmeitä/kovia nuo esim. OMEn Trailmasterin, EFS jne sarjat ovat. Onko noissa sarjoissa korotus tehty riiputtimien pituudella, jousipakkojen kaarevuudella vai kombinaatiolla noista molemmista.
HJ61 vm 1987
Avatar
upper
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Loka 24, 2016 10:25 pm
Paikkakunta: Kemi

Re: HJ61 alusta asiaa

Viesti Kirjoittaja upper »

Olen päätymässä OME lehtiin ja valinta on etuosassa joko CS004F+60009 tai CS005F+60009|60063. Onko käytännön kokemusta edellä mainituista? Auton keulalla puskuri ja karjarauta, mutta ei vinssiä. Jousituksen tulisi olla mielellään pehmeähkö, mutta ryhdissä vielä vuosien päästä.
HJ61 vm 1987
Avatar
upper
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Loka 24, 2016 10:25 pm
Paikkakunta: Kemi

Re: HJ61 alusta asiaa

Viesti Kirjoittaja upper »

Viikonloppuna purin keulasta kierrejouset ja vanhat kuluneet iskarit. Yllätykseksi auton keula säilytti silmämääräisesti korkonsa ja koeajolla tuntuma vanhoilla lehdillä (ilman kierrejousia) oli erittäin hyvä. Sunnuntaina purin vanhat lehdet ja riipukkeet pois ja korvasin ne ARB OME CS004F lehdillä ja 60009 iskareilla. Ajettavuus on nyt huomattavasti siedettävämpi. Jälkikäteen ajateltuna tuo jousien vaihto saattoi olla turha, mutta samapa oli vaihtaa, kun oli jo OMEn hilppeet hankittuna. OME paketissa 0 jousen asensin apparin puolelle ja + jousen kuskin puolelle. Korot navan keskiöstä rengasaukon alapintaan oli vastaavasti tyhjällä autolla apparin puolella ~530 mm ja kuskin puolella ~525 mm.
HJ61 vm 1987
Avatar
upper
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Loka 24, 2016 10:25 pm
Paikkakunta: Kemi

Re: HJ61 alusta asiaa

Viesti Kirjoittaja upper »

Mahtaakohan kukaan tunnistaa noita HJ61:n keulasta poistettuja jousia? Keulan korko noilla ~ +2-3" ja lehtiä 8 kpl per jousi. Kuvat 3 kpl löytyy osoitteesta:

https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8377
HJ61 vm 1987
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Re: HJ61 alusta asiaa

Viesti Kirjoittaja Jussi »

No olisikohan ehdotuksia että mitä laitetaan nykyään alle. Lähetäänkö kierrejousiin vai pysytäänkö lehtijousissa. Millaiset lehdet ois hyvät. Pitäs mielellään olla noin 75 mm korottavat ku näyttään muutamassa kuukaudessa laskeutuvan. Löysin nyt ainakin trailmasterin +75 paketin. Onko niistä kokemuksia? Ja missä hinnoissa ois paraboliset?
koljanteri
Viestit: 2
Liittynyt: La Helmi 17, 2018 10:44 am
Paikkakunta: Paimio

Re: HJ61 alusta asiaa

Viesti Kirjoittaja koljanteri »

Onkos tää aihe edenny jonku kohdalta? Vihjeitä edullisista iskareista korotettuun..?

Maailmalta kaivettua: suspension4x4.fr. Toi franske taipuu hiuka huonosti ja mitenkähä varma homma tuolta tilata..
Koljanteri
Vastaa Viestiin