Kuva Kuva

HJ61 alusta asiaa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

landruiseri
Viestit: 49
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:43 pm
Paikkakunta: kuopijon lähistö.

HJ61 alusta asiaa

Viesti Kirjoittaja landruiseri »

Elikkäs, täytyisi hommata hoojiiseen kunnollinen alusta, pääasiallinen käyttö on tieajoa, mutta myös tien ulkopuolella, eli mahdollisiman pehmeää ja tielle hyvää alustaa etsitään. hinnat on tiedossa, mutta mikä näistä vaihtoehdoista olisi järkevin:

-dobinssonin sarja 2" korotus
-ome 2" korotus
-trail master 3" korotus

itseä kiinnostaisi tuo trail masterin sarja, mutta jos jollain olisi ollut käytössä niin mukava olis palautetta kuulla. Ja joutuuko tekemään mitään muutoksia kun tuon 3" korotuksen laittais, kardaanin liuku riittää ym ym?
searchia on käytetty mutta esimerkiksi tuosta trailmasterista ei löydy mitään tietoa.
Avatar
P-Pete
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 1:11 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja P-Pete »

Ite mietin tommosta
http://www.parabolicsuspension.com/toyota/lc60.htm

Hintaa en tiedä, mut selviää varmaan kysymällä. 8)
Kaikkihan on köyhälle kallista, mut silti kaikille saman hintasta.

EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
kyläseppä
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2009 7:11 pm
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja kyläseppä »

Itellä on kuusykkösessä OME:n kaks tuumaa korottava satseni paikallaan ja se vaikuttaa ihan kelpo kamppeelle. Ryhtiä löytyy ja on muuten mukava ajella.
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

kyläseppä kirjoitti:Itellä on kuusykkösessä OME:n kaks tuumaa korottava satseni paikallaan ja se vaikuttaa ihan kelpo kamppeelle. Ryhtiä löytyy ja on muuten mukava ajella.
iteltä kanssa löytyy omen kahen tuuman setti ja oon ihan tyytyväinen ollu siihen, sopivan pehmeä mutta kuitenkin ryhdikäs...
HJ61 -87
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

riittää liuku hyvinkin,tehtiin soa ryhdikkäillä pakoilla ja laitettiin muutama sentti täytettä pakan ja akselin väliin jolloin liuku oli niukin naukin joten jatkoimme kardaaneita muutaman sentin.korotus oli kuitenkin 20cm ja melkein riitti silti
maaristeilijä
Avatar
JES
Viestit: 129
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 6:40 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja JES »

Mulla kans tuo omen 2" ollu pari vuotta. Edessä ja takana hd pakat. Taakse riittäis medium, nyt on perä hieman korkeempi. Sit 200 kg kun on tavaraa kontissa niin menee vaaterissa (edessä mekaaninen vinssi ja karjarauta).

Auto ei ole kallellaan kummallekkaan puolelle. Ne pakat pitäis asentaa ohjeiden mukaan oikein päin, ei vaihtaa puolta. Noita original mustia ei vissiin enää valmisteta. Dakaritkin näyttää olevan mustia nykyään omen kotisivujen kuvien perusteella. Dakarit on made in Maleysia tai jotain sinnepäin.
Viimeksi muokannut JES, Ke Maalis 18, 2009 10:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SLCK #364
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
valtatie
Viestit: 32
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2009 12:40 pm
Paikkakunta: Kns

Viesti Kirjoittaja valtatie »

Mulla Omen harmaa hd sarja. Kolmannet alla ja kaikki menneet riipukkeen päästä väärälle päin kaarelle vuodessa. Tämä siis vain etu jousissa. Takana lyssähtänyt n.50 mm. koko pakka. Normaalia kuormaa kyytissä ( alle 200 kg ) Ilmeisesti ääri sisään joustoissa sujuu ja ei palaudu. Auto on myös kallellaan eri suuntaan kuin jousien vaihdon jälkeen. Kiinnostaisi myös että mitkä jouset kannattaa laittaa.
HJ: Arkeen ja juhlaan
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

valtatie kirjoitti:Mulla Omen harmaa hd sarja. Kolmannet alla ja kaikki menneet riipukkeen päästä väärälle päin kaarelle vuodessa. Tämä siis vain etu jousissa. Takana lyssähtänyt n.50 mm. koko pakka. Normaalia kuormaa kyytissä ( alle 200 kg ) Ilmeisesti ääri sisään joustoissa sujuu ja ei palaudu. Auto on myös kallellaan eri suuntaan kuin jousien vaihdon jälkeen. Kiinnostaisi myös että mitkä jouset kannattaa laittaa.
liekköhän vaikutusta kun itellä on mustat omen pakat ja ei ole nyt vuodessa ainakaan huomattavaa laskeutumista tapahtunut...
HJ61 -87
landruiseri
Viestit: 49
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:43 pm
Paikkakunta: kuopijon lähistö.

Viesti Kirjoittaja landruiseri »

jostakin lueskelin muistaakseni että ne harmaat pakat on ns "halpiksia" ja huonompia, tiedä sitten mitä uskoa, kai tässä pitää vaan joku setti hommata ja testata.. kalliita kokeiluja vuan. tahi sitten rueta suunnittelemaan kierrejousitus muutosta autoon, ei olis halukasta tekijää tiedossa?
mixu
Viestit: 32
Liittynyt: La Tammi 29, 2005 10:07 pm
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja mixu »

Onko kellää kokemuksia noista paraboolisista jousista?Mä oon niitä kans katellu semmoisia.
palde
Viestit: 54
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 7:49 pm
Paikkakunta: Kuru

Viesti Kirjoittaja palde »

Mulla oli paraboliset jouset Suzukin alla , ja kappas...nyökkiminen jäi kokonaan pois ...
Muutenkin oli unelma sarja vakioon verrattuna !!!
Tuli oikeesti lisää joustoa , ja herkkyys on aivan pirun hyvä .
Miinusta noissa oli että ainakin kaksi etujousta oli ajettu mutkalle ...
Tosin kaikki saa rikki !!!

MUTTA kuka myy Suomessa , Offipaja ei toimita enään :(
Avatar
P-Pete
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 1:11 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja P-Pete »

Pistin kyselyn parabolisista jousista, ilmoittelen kunhan vastaavat !
Kaikkihan on köyhälle kallista, mut silti kaikille saman hintasta.

EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
Avatar
P-Pete
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 1:11 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja P-Pete »

Suht nopee vastaus, tuli justiinsa !
Sähköpostissa on liite tiedostona pdf pre-order lista missä hinta ja voisin laittaa sen jollekkin sähköpostiin joka osain vaikka linkittää sen tänne palstalle tai jotain 8)
Lisäksi oli vielä tämmönen teksti :

Hi Pete,
Thank you for your e-mail. At this moment I am working with pre-order lists from which I run production batches. As soon as I get the minimal number of pre-orders I start the production. Please find the pre-order offer attached. It's generic for all pre-orders in the EU.
At this moment I have a nearly full list so production can start within a couple of weeks. The production itself takes 4 to 5 weeks.

For the J60 I always advice the system with the 4 leaf rear set-up. If you require less load capacity you can always take off one leaf and turn them into 3 leaf rears. This is the only difference between the level A and B.

If you have any questions please contact me.

Regards,
Paul Heystee

Heystee Automotive BV
Koninginneweg 16
1241 CS Kortenhoef
The Netherlands

tel: +31 (0)6 53 504 557
Skype: paul.heystee
www.heystee-automotive.com
www.parabolicsuspension.com
Kaikkihan on köyhälle kallista, mut silti kaikille saman hintasta.

EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
palde
Viestit: 54
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 7:49 pm
Paikkakunta: Kuru

Viesti Kirjoittaja palde »

Jep .... muakin alko kiinnostaa ....

Jos teette kimppatilausta niin olisin kiinnostunut BJ-75:n pelkistä jousista eteen ja taakse .
Multa kun tuo engelska ei oikeen taivu :oops:
Vastaa Viestiin