Kuva Kuva

B-moottorin syötöt kohdillaan? Säätöruuvi?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

B-moottorin syötöt kohdillaan? Säätöruuvi?

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Taas tuli kysyttävää.

Mistäköhän noin suurinpiirtein tietää, että syötöt on oikein? Mä oon kattonu, kun joka ikisestä diesel koneesta tulee mustaa savua ees vähäsen. Mutta BJ:stä ei tule edes kovassa rasituksessa mustaa, vaan aina siniharmaata ja sitäki vähän. Onko säädöt OK vai saako liika vähä soppaa?

Hävettää isojen poikien kans offatessa kun ei tuu woimasavua :oops: :lol:
Viimeksi muokannut 4x4_88, Su Heinä 12, 2009 3:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Löysin ruuvin, mutt mutta... sitä ei pääse kääntämään ei millään laitteella. EDICkin romu on edessä :evil: Ois saanu kääntää max vartin isommalle.

Kuva

Mitäs kannattaa tehdä? Sitä ei varmaan pysty kääntämään ilman, että ottas EDICin pois.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

19 mm avaimella mutteri löysälle,ja jollain kiertäen sitä ruuvia auki päin.
Joku vartti - puoli kierrosta.

Ja tuota se ediccihän ei ole romu. :shock: :shock: :shock:

Edittinä vielä että oikea ruuvi on se mihin se vipu,jota edicci käyttää,rajoittuu.

Se säätökalvo hässäkän alapuolella oleva ruuvi on maksimikierrosrajoittimen säätö,ja siihen ei tarvi puuttua.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Antsa kirjoitti:19 mm avaimella mutteri löysälle,ja jollain kiertäen sitä ruuvia auki päin.
Joku vartti - puoli kierrosta.
OK!
Antsa kirjoitti:Ja tuota se ediccihän ei ole romu. :shock: :shock: :shock:
On se mulla kun ei ole edes käytössä. Puuttuu joku tangonpätkäkin siitä. :lol:
Antsa kirjoitti:Edittinä vielä että oikea ruuvi on se mihin se vipu,jota edicci käyttää,rajoittuu.
Se säätökalvo hässäkän alapuolella oleva ruuvi on maksimikierrosrajoittimen säätö,ja siihen ei tarvi puuttua.

Eli...ööö... voisiko joku oisoittaa allaolevasta kuvasta, missä se oikee ruuvi on? :wink: Kiitos!
Kuva
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Onkos kellään ehdotuksia? :D
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Mihin nuo muut sätökset liittyy tuossa?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Antsa kirjoitti:Mihin nuo muut sätökset liittyy tuossa?
Nyt en hoksaa mitä tarkoitat. Voitko tarkentaa :D
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Elikkä nuo muut ei alkuperäset raudat.

Ootko kokeillut löysätä/jatkaa tuota sammutinvaijeria.?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Antsa kirjoitti:Elikkä nuo muut ei alkuperäset raudat.
Jaaa..enpä osaa sanoa mikä on alkuperäistä ja mikä ei. B-moottoreissa on ilmeisesti jotain eroa, toi on niitä ihan ensimmäisiä. Oon nähny kuvia 70-luvun lopun moottoreita ja jotkin osat näyttää vähän eriltä. Ensin ne valmisti Hino ja sitten Daihatsu.
Antsa kirjoitti:Ootko kokeillut löysätä/jatkaa tuota sammutinvaijeria?
Mitä sillä operaatiolla saavutetaan? Anteeksi tyhmät kysymykset, mutta en ole oikeen perillä näistä asioista.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

nostetaas vanhaa ylöspäin!

elikkäs itsellä olis vastaava B-kone (vanhemmalla edicillä) kuten kuvissa ja sama ihmetys et mistä lisää ruokaa???? tuolta ruuvista joka on kuvissa??? edic toiminnassa edellee ja se vipu johon tulee sammuttimen vaijeri sekä edicin vipu, niin siinä EI OLE mitää säätöpulttia.

hävettää myöntää mut nyt tarttee apua...
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

joo... tuol pumpun alla se säätö ruuvi on tossa vanhemmassa pumppu mallissa. eikä mahu sitte millää työkalulla sinne välii.
ja edic-moottoria ei saa irti koska startti on yhen pultin edessä, ei mahu aukeamaa :(

tosin ruokaa sai lisättyä saatämällä tankoa lyhemmäksi, joka tulee ediciltä pumpussa olevaan vipuun josta kone sammuu. KOSKA se EI ole se oikea tapa säätää syöttöä, niin nyt kone ei sammu avaimesta ku se tangon liike jää liian lyhyeks, no mut onhan siin vaijeri olemas lisäks.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Syötön lisääminen on kyllä vapaastihengittävässä B-koneessa lähes turhaa, ellei nyt säädöt ole sitten ihan päin p**settä. Savuttaa vaan, mutta kulkupuoleen ei kyllä vaikuta oikeestaan yhtään mitään.
Eri asia jos turbotettu.
Vastaa Viestiin