Kuva Kuva

3,0TD

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

3,0TD

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Käy tyhjäkäynnillä epätasaisesti. Tuntuu niinkuin kävis satunnaisesti kolmella pytyllä. Sama vika jos on lämmin moottori ja vähän aikaa parkissa. Savuttaa myös käynnistäessä runsaasti. Myös lämpimällä moottorilla. Kun on ajanut pari km niin tyhjäjäynti on normaali. En tiedä liittyykö asiaan mytta parin tuhannen ajon jälkeen on joutunut jäähytysvettä lisäämään. Onko ideoita? Kannessa halkeama?
hj
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 5:37 pm
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja hj »

ja kyseessä on zetor merkkinen traktori vai mersun moottorilla oleva vene?
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

hj kirjoitti:ja kyseessä on zetor merkkinen traktori vai mersun moottorilla oleva vene?
Oliko tämä zetorin foorumi ja sinä zetori humoristi? Jos mulla olisi asiaa rattorista niin luultavasti kirjoittasin www.suomenzetorit.fi-sivustolle. Kyseessä on Land Cruiser.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Joo toi tsetorikyssäri ei ehkä ole niin kaukaa hajettu kun tolla 3.0 TD merkinnällä voi olla

1Kz-T
1Kz-Te
D4d... en tiä malli merkintää
Ja sitten vielä toi B motti jälkiturpotettuna.

Epäilisin kyllä kyseessä olevan 1Kz-T motti.

Saksan palstalta kertoilivat ton motin olevan suht kuumatoiminen. Kannen tiiviste voi olla palanut. Suuttimet tukossa, naftalinja tukossa, Suodattimessa vettä jos siinä suodatin on, kansi halki, pumppu rikki, jnejne...
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Anteeksi maalaisuuteni. Kone on 1KZ-TE. Kävi polttoainelinja ittelläki mielessä. Veden kulutusta se ei selitä. Soitin pajalle ja meinasivat että 90% ei selviä kannentiivisteellä. Kansi maksaa mansikoita. Puhtia koneessa kuitenkin oli ku viimeksi uskaltauduin ajamaan. Vedet ja öljyt ovat pysyneet omilla puolillaan.

Ootteko tilannu isompaa rojua Englannista? Jos kansi on halki niin kannattaa varmaan tilata kerralla koko moottori. Säästyy mekaanikko venttiilinhionnalta ym aikaavievältä ja saa kai tuosta vanhastaki moottorista vielä jonku euron. Ehkä.

http://cgi.ebay.co.uk/TOYOTA-COLORADO-P ... 2ea7613f72
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Haisis aika vahvasti siltä että kannessa on hiushaökeema palotilaan.
Onko savu valkoista vai sinistä?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Valkosta/harmaata. Vesipumppu vaihdettiin viime kesänä. Huomasin että auto alkoi tiputtaa vettä. En kyllä silloin huomannu että olisi ottanut lämpöjä. Toisaalta eipä tuota lämpöviisaria ole tullut kokoajan seurattua.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Ennenkuin ottaa kantta pois niin kantsuu kokeilla wonder weldillä.
Se on todella stuffia kamaa,kestää jopa kilpamoottorissa.
http://www.motoral.fi/tuotteet/kemikaal ... alit/holts
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Käyttäjä kirjoitti:Ennenkuin ottaa kantta pois niin kantsuu kokeilla wonder weldillä.
Yleensä en ole haksahtanut ihmeaineisiin mutta pikaisen googletuksen perusteella aine tosiaan näyttäisi olevan kilpa-harrastelijoitten käytössä. Pistää vakavasti harkitsemaan. Tuskin tuosta haittaakaan on. On se vaan kumma että kun tavaraa tulee Suomeen vaikkakin eu:n sisältä niin hinta pompsahtaa kaksinkertaiseksi.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

En minäkään mutta olen nähny mitä se tekee ja kestää.
Ton kisakoneen imukanavat oli vedetty liian ohueksi ja kun koneen laitto käyntiin niin vettä tuli kuin suihkusuuttimesta imukanavan seinämästä.
Se on fixattu tolla Holtsin aineella sen jälkeen ajettu kaksi kautta samalla koneella/kannella.
Tulpasta huomaa että vettä tulee ihan vähän kyseiseen sylinteriin.
Tossa on sellanen juttu että vesitilassa täytyy olla paine,muuten se ei paikkaa.....

http://kayttaja.1g.fi/FS+Racing/Kemora- ... loput.html


Tässä helpompi korjaus samaan kattilan....
Viimeksi muokannut Käyttäjä, Ti Loka 20, 2009 3:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Painetta ainaki on. Melko kovana on putket jos käyttää autoa. Jossain foorumilla oli maininta että ainetta ei kannata kaataa syyläriin vaan suoraan mottiin ylemmän letkun kautta. Tottapa käyttöohjeet seuraa mukana.
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

kannattaa tuota viron lääniä harkita koneen ostopaikkana, sieltä on pari tuttua hakenu koneita. tosin sitä 1kz-t mallia.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Parilla kaverilla on nyt kosahtanut 3 litran kansi. Toinen on Matti ja toinen on guppe oulusta. Kannet ne tilas enklannista. Ja molemmissa oli kansi halki.

Oulun gupen oire oli kova paine vesipuolelle ja lämmön raju nousu rasituksessa. Puski vedet pihalle aikas usein.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Tuossa korjausaineessa huolestuttaa se että mitä muuta se mahollisesti tukkii. Tahtoo tässä motissa olla muutenkin lämpöongelmia. Onko jollain kokemusta Wonderweldistä pitemmän päälle eli +100000km?

Kzj vinkkasi kansipaketista Englannista. Ei ole hinnan kirossa jos on täydellinen kansi alle puolen suomalaisen raakakannen hinnasta. Taidan laittaa kannen tilaukseen. Saahan tuon myytyä jollekkin jos ihme tapahtuukin ja auto on korjautunut pihalla seistessä. Tiistaina alkaa purku ja sitte ainakin näkee onko vika kannessa vai tiivisteessä.

Hihnalla olisi vielä 30000 km jäljellä. Kanattanee laittaa hihnaki tilaukseen samalla ja vaihtaa. Mitä muita härpäkkeitä kannattaa tilata? Kiristyspyörä? Mikähän tuokin on englanniksi...
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

onsekone kirjoitti:Tuossa korjausaineessa huolestuttaa se että mitä muuta se mahollisesti tukkii. Tahtoo tässä motissa olla muutenkin lämpöongelmia. Onko jollain kokemusta Wonderweldistä pitemmän päälle eli +100000km?

Kzj vinkkasi kansipaketista Englannista. Ei ole hinnan kirossa jos on täydellinen kansi alle puolen suomalaisen raakakannen hinnasta. Taidan laittaa kannen tilaukseen. Saahan tuon myytyä jollekkin jos ihme tapahtuukin ja auto on korjautunut pihalla seistessä. Tiistaina alkaa purku ja sitte ainakin näkee onko vika kannessa vai tiivisteessä.

Hihnalla olisi vielä 30000 km jäljellä. Kanattanee laittaa hihnaki tilaukseen samalla ja vaihtaa. Mitä muita härpäkkeitä kannattaa tilata? Kiristyspyörä? Mikähän tuokin on englanniksi...
Joo, ikävä kyllä kaikki oireet viittaa kannen halkeamaan. Omassa 200 tkm ajetussa kosahti kesällä kans, rupes hukkaan vettä Venäjän reissua ennen ja sieltä tullessa keitos oli valmis. Vetet männän päälle vähän seistessä ja sauhu sen mukainen.

Englannista tilasin uuden kannen, rahti oli halpa, loppusaldo oli jotain 560€ kansi kotipihassa (en laittanu vanhaa takaisin vaan maksoin £50 pantin), sis. nokka-akseli ja venttiilit kasattuna/säädettynä, yläpään tiivistesarjan, kannenpultit ja nokkahihnan. Täältä tilasin: http://cgi.ebay.co.uk/Toyota-Cylinder-h ... 3ef8c092e6


Suht iisi remppa tehä ite pihassakin, netistä löytyy Toyotan tekemä moottorin purkumanuska pikaisella googletuksellakin: http://etoymag.free.fr/manuels2/1KZ-TE.pdf

Niin, ja se kansi halkeaa aika usein jostain esikammiosta, eli sitä ei näe ennenkun nyppäsee kammiot pois. Kannentiiviste on peltiä, joten se ei pettäne. En oo ees tosta omasta vanhasta kannesta saanu kammioita pois, kun ei oo sopivaa ulosvedintä.

Onnea ja menestystä remonttiin, kyllä se siitä! :)
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin