Sivu 1/1

LJ:n kone

Lähetetty: Su Loka 25, 2009 8:56 pm
Kirjoittaja markkuh
-87 LJ diesel kone poiki ilmeisesti isomman rempanverran, ei vielä avattu. Katselin eri nettipaikoista käytettyjä, niin varsinaisina LJ koneina ei juuri tarjolla, siksi kysyn käykö joku muu toyon 2.4 kone ( hiace, hilux) ns heittämällä tai esim hj:n vai onko jollain tiedossa kohtuudella korjauskelpoista konetta tai osia.

Re: LJ:n kone

Lähetetty: Su Loka 25, 2009 11:20 pm
Kirjoittaja Hammer__
markkuh kirjoitti:-87 LJ diesel kone poiki ilmeisesti isomman rempanverran, ei vielä avattu. Katselin eri nettipaikoista käytettyjä, niin varsinaisina LJ koneina ei juuri tarjolla, siksi kysyn käykö joku muu toyon 2.4 kone ( hiace, hilux) ns heittämällä tai esim hj:n vai onko jollain tiedossa kohtuudella korjauskelpoista konetta tai osia.
Itsellä kone vielä kunnossa, mutta pohtinut tuota samaa asiaa kun se päivä joskus koittaa, että käykö LJ:n nokalle esim. hj:n tai bj:n kone..

Lähetetty: Ma Loka 26, 2009 12:57 am
Kirjoittaja SuurSyömäri
Moi

Meillä on vapaasti hengittävän koneen alakerta 2LT koneen yläkerralla JA diisselipumpulla. Mutta käsittääkseni se onnistuu niinkin että laittaa vapaastihengittävään moottoriin 2LT:n imu ja pakopuolen sekä diisselipumpun. Kestävyyksistä en tiedä mutta nyt ollaan ainakin 10 km (siis kymmenen kilometriä), ajettu ja ei vielä hajonnut.

HJ:n on pitkähkö läjään ja painaa liikaa. BJ:n koneet mahtuu 3,4 ja 3Litraiset. Yhden 3 litraisen tiedän olleen olemassa läjässä.
Alkuperäiseen LJ vaihteistoon voi sovittaa myös 1kzT, 3Vze ja 5Vzfe koneet.
Ehkäpä sinne voi asentaa 2,2 litraisen kiisselin... en tiä tota varppina mutta luultavasti kukaan ei sitä 2,2 litraista ole sinne tunkemassa.

Rangen V8 motoreitakin on tungettu Läjiin...

Eli eti hiasen kone ja asenna paikoilleen jos et löydä turpomallia suoraan. Osta toinen varastoon jos tapahtuu kosahtamis ilmiö.

Lähetetty: Ma Loka 26, 2009 6:45 pm
Kirjoittaja markkuh
Kiitos
Näillä jo pääsee alkuun. Kunhan saadaan vehe pusikosta pois ja pajalle niin kysellään lisää.

Lähetetty: Ma Loka 26, 2009 6:58 pm
Kirjoittaja jpesala
2L ja 2LTeen eroavaisuuksia:Männät erilaiset -2lteen männäntappi 2mm paksumpi - kiertokanget erilaiset -2lteessä leveämpi laakeri kampiakselilla
- kampiakseli erilainen lohkot taitaa sentään olla samat. sitten vuosimalli erot 2lteessä -87 puolvälissä muuttuu kiertokanget ja männäntapit tapit on 10g painavammat uudemmissa. kiertokankien alapäät erilaiset ja kiristysmomentit erilaiset. kannet on samat sillä erolla, että pakosarjan pultit on toisissa pakoaukoissa eri päin(ikään kuin ristikkäin)


2lt2 lohko on 5mm matalampi siis kiertokanget erilaiset männät erilaiset kiertokangen ylä hela on kartio - uudempi mäntä ei käy 2ltee koneeseen.

tämä kaikki oma kohtaista kokemusta 2ltee koneiden rakentelussa .että tällaista eteen tullutta mystiikkaa sieltä koneista löytyy.. Kylla japsi osaa tehdä erilaisa koneita, vaikka ulospäin näyttää samalta.
t.jp

Lähetetty: Ma Loka 26, 2009 8:18 pm
Kirjoittaja pertsa
Hiacen kone sopii pitää vain vaihtaa öljypohja vanhasta LJ koneesta.Jos en muista väärin kaikki Hiacen koneet vm.1995 asti sitten tulee näitä sähkösiä käynistyksen estoja vai mitä nämä nyt on sitten suomeksi

Lähetetty: Ma Loka 26, 2009 9:03 pm
Kirjoittaja jpesala
en äsken muistanut sitä , että ne öljypohjatkin on erilaisia vuosimalleittain 2Ltee moottoreissa! mistä seuraa taas öp. tiiviste ongelmat. huh.
t.jp