Kuva Kuva

Välitykset Hj

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Timppa
Viestit: 5
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 3:48 pm

Välitykset Hj

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Onko hj:n 4 ja 5- vaihteisissa samat perä välitykset ? (siis puolikevennetty ja täyskevennetty. )
IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

On. 3.70.
Timppa
Viestit: 5
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 3:48 pm

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Kiitos!! kartaaninlaippakin on varmaan sama? onko mitään eroja esim jarruissa, jos vaihtais täyskevennettyyn?
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

tää nyt ei ole vastaus itse kysymykseen mutta nouseepa samalla!
ainakin bj42 täyskevennetyssä on samat jarrut kuin hj puolikevennetyssä.
kuhan pikkuf näkee tän niin tietää varmaankin homman.
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Oliko tarkoituksena vaihtaa ff perä sf:n tilalle mutta jarruhärpättimet tulisivat semifloaterista?
Minkä vuotisesta ff akselista on kyse?
Nimittäin Hojottimista löytyy kahdenlaisia kardaanin laippoja riippuen vähän vuosimalleista. "pieni neliö" ja "pieni suorakaide" pulttijaon mukaan.
Ne vastaavat "isot" jaot löytyvät BJ-75 ja HDJ-80 malleista....
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Timppa
Viestit: 5
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 3:48 pm

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Joo eli -80 hj mihin -83 hj:n ff taka-akseli
pikkujussi
Viestit: 206
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi »

Ne laipat on muistaakseni samalla boorilla ja keskenään vaihdettavissaan.
Project Kekkonen
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Laipat käyvät spooriensa puolesta vaihtaa keskenään. Mutteri pitää olla "alkuperäinen"!
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Liekkö tuo isompi ratas BJ:ssä ja HJ:ssa sama?
Ainakin päällisin puolin hyvin saman näkönen, niin vaihdoin vaan BJ:n FF lukkomurikkaan HJ:n pinionin, kattelin välykset kohilleen ja pulttasin HJ:n etuakseliin.
Tuleeko tuossa tulevaisuudessa jotain ongelmia, kun hassusti jäi se välitys "kahnittamaan" eli hampaat haras vähä vastaan, vaikka ollakseen hammaskosketuskin on kohillaan?
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

et tainnu hammaskosketusta kattoo värillä! voisin veikata että 4,11 ja 3,7 on eri lautaspyörällä!
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

välitys

Viesti Kirjoittaja werzu »

Ja jo ammoisina aikoina opetettiin että pinioni ja lautaspyörä ovat pari joita pidä mennä sekoittelemaan jos oikein tarkkoja ollaan.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Re: välitys

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

werzu kirjoitti:Ja jo ammoisina aikoina opetettiin että pinioni ja lautaspyörä ovat pari joita pidä mennä sekoittelemaan jos oikein tarkkoja ollaan.
Näin taidettiin koulussa tosiaan opettaa...ja kosketukset tarkistetaan värillä jota paikallisen varaosaliikkeen myyjä kehotti etsimään läheisestä automaaleja myyvästä erikoisliikkeestä :lol:
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
Vastaa Viestiin