Kuva Kuva

bj etumurrokset. 10mm pituusero? olkalaakerille nippa!

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

bj etumurrokset. 10mm pituusero? olkalaakerille nippa!

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tossa kun purin ton bj etu akselia niin huomasin että toisella puolella oli murroksen akseli 10mm pidempi, ja sieltä puuttu lukkorengas(tuli kylläkin ylitte reilusti). ajattelin jos sitä lyhentäisi ton 10mm ja pyöräyttäisi uuden lukkorengas uran?

onkohan noista kumpikaan alkuperäisisä?
tossa pidemmässä luki birfield-ntn 1coac.

ja lyhyemmässä empi to-128 1293

tietäis onko alkuperäisiä että onko odotettavissa minkämoinen elinikä.
Viimeksi muokannut pemaripoju, Ke Huhti 07, 2010 4:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Ennenkuin alat rälläköimään niin mittaa napalukot ja vertaa niitä keskenään. Luultavasti toinen napalukoista on pidempi. BJ:ssä on ollut ainakin kahta eri napalukkoa. ja luonnollisesti eri vetaripituuksille. Jos haluat lyhyet murrokset niin eti jostain esim. HJ60, BJ42 tai vaikka BJ75 napalukot.

Niin.... ellei joku ole saanut sitä pitkää murrosta tungettua lyhyeen napalukkoon....... No.... Eix rälläköinti löysää sitä boorituksen karkaisua.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

napalukot oli saman mittaset. sitä ajattelin että nythän se murros voi painua liika syvälle sisälle käännettäessä ja jumittua johki ja hajota?

no en mä viitti sitä rautasahallakaan ruveta lyhentään:D
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Kyllä on mysteerinen. :? Jos olet avannut niitä murkuloita niin avaappa niin kauas että löytyy pronssiholkit ja kato onko se toinen vielä tallella.

Tai...

Määä nyt tosta tiä mutta jos sieltä puuttuu oseja välistä jonka takia se tulee niin ulos.... meneekö se sentti sisäänpäin jos pukkaa? jos ei mene niin silloin pituuden pitäisi kyllä olla oikea.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

noi on siis purettu jo ihan irti asti. siinä vierekkäin ollessaan velipoika huomas toisen olevan pitempi. ja purettaessa huomasin että tosta pidemmästä puuttuu se lukkorengas napalukon kannen alta.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kyllä se murroksen akseli oli liian pitkä. tuli napalukosta ylitte kannen tasalleasti. lyhensin sitä sen 10mm ja pyöräytin uuden lukkorengas uran.

porailin siihen kääntöpään ylemmälle laakerille nipan.
ohjausvarret on kyllä omatekemät higsteerin varret jotka on hitsattu alkuperäisen varren napalätkän päälle. ei voinut tehdä kokonaan uutta vartta kun ei pääse hyödyntään työpaikan koneita:(

Kuva

Kuva[/img]
Avatar
mikjus
Viestit: 200
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikjus »

Tuollainen nippa on ollut suunnitteilla pitkään omiin labsin varsiin. Onko tuo poraus optimaalisessa paikassa että rasva menisi laakerille. Viimeksi kun vaihdoin olkalaakerit niin ylin oli ihan ruosteessa ja rasvan puutteeseen kuollut.

Juu ja noita pitkiä murroksia ja napalukkoja on jossain välimalleissa kuten omassa 1978 bertassa alkuperin. Vaihdoin siihen sitten hjn napalukot kun longfieldejä asentaessa ihmettelin että miksi murros ei yllä napalukosta ulos että saisi sokan paikalleen.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

no ei tota reikää mun taidoilla ainakaan reunemmaksi saanut porattua :D

tietysti jos laittais vastapuolelle vielä toisen nipan niin levittyis se rasva tasasemmin, tai tekis tohon jonku uran mitä myöten leviää koko kierrokselle.

tota suunnittelin jo talvella tohon käyttö hjhin, mutta jäi tekemättä.
toi alkuperäinen varren nuppi ja lätkä vaikutti kovalta aineelta ainakin hss poralle. sai pari kertaa terottaa reijän aikana.
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Alkuperäiset ohjauksen osat ovat lujaa, taottua terästä. Ei ihme jos vähän poraamista haittaa.

Hiton hyvä idea tuo rasvanippa, täytyy harkita josko itsekin jaksaisi laittaa.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

toi reikä on sen verran kaukana reunasta että laakeri tulppaa sen jos ei lykkää viilalla koloo sivulle päin. tie kuinka pelais jos pyöräyttäis rälläkällä sellasen pidemmän uran sivuille päin. leviäis rasva tasasemmin.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

toi reikä on sen verran kaukana reunasta että laakeri tulppaa sen jos ei lykkää viilalla koloo sivulle päin. tie kuinka pelais jos pyöräyttäis rälläkällä sellasen pidemmän uran sivuille päin. leviäis rasva tasasemmin.

jotain outoa noissa napalukoissa on kun ne ei vapauta kunnolla. toiseen suuntaan pyörii hyvin,mutta raksuttaa. toiseen suuntaan paukkuu lujempaa ja pyörii huonommin.
voiskohan ne napiksen kannet olla väärät?
onko niitä erilaisia eri rungolle?
Vastaa Viestiin