Kuva Kuva

HJ röplöttelee...

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

HJ röplöttelee...

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Morjens,

Mikähän mahtaa olla ongelma, kun HJ käy kierrosalueella 1300 - 1500 epätasaisesti? Käynti on sellaista röplöttelyä 60 km/h ajossa. Paikallaan käydessä käy normaalisti ko. kierroksillakin. Pienemmillä ja isommilla kierroksilla kone käy ja vetää normaalisti. Suutinkärkien vaihto ei auttanut asiaan. Joskus ilmiötä ei esiinny vaan pelittää niinkuin pitääkin. Onko kerholaisilla vinkkejä mistä tällaista vikaa kannattas lähteä etsimään.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Joo. Omassa Hj:ssani silloin kun se vielä eli niin röplöttely tarkoitti ilman joutumista dieseli järjestelmään. Vika löytyi tankin yläpuolella sijaitsevasta imu ja paluuletkun liittimestä = ruostunut putki.

Alussahan se ilmoitteli itsestään juuri tuollaisena epämääräisenä röplöttelynä.

Toisaalta JF.llä kävi niin että ilmauspunpun ruuvi oli jäänyt auki ja kone ei kiertänyt hyvin.

Vedenerottimessa voi olla vettä. itse otin erottimen pois käytöstä.
Ja jos erotin on pois käytöstä niin dieselsuodattimessa voi olla sitä vettä.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Se vedenerotin on siellä ihan sitä varten ettei pumppu/suuttimet hajoaisi. Eikä kyse ole hirveän suurista vesimääristä jotka voivat johtaa tuhoon.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mä olen joutunut joskus vaihtelemaan tankin imu putkia
mutta toi oire ei oikein vastaa sitä.
tappura
Viestit: 45
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 4:56 pm

Viesti Kirjoittaja tappura »

Kuulostais että autostasi olisi palanut jokin imu tai pako venttiili,Silloin se tahtoo jollain kierrosalueella selvästi rynkyttää moottoria ja kovilla kierroksilla pakoputkenpäästä kuuluu tupsuttava ääni.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ongelma väheni, muttei poistunut kokonaan, kun kiersin pumpun syöttöruuvia 10 kierrosta kiinni. Kone rupesi ottamaan kierroksia paremmin. Polttoaineen kulutuksessa en ole havainnut eroa, ainakaan vielä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Edelliseen jatkoksi, että täytynee mitata puristukset jos olisi kyseessä venttiliongelma.
Vastaa Viestiin