Kuva Kuva

1KZ-TE ahtopaine

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

benjaminf
Viestit: 317
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

1KZ-TE ahtopaine

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

Tuli hommattu tämmöinen yksinkertainen" boost controller"vähän niinkuin kokeilumielessä.
Mikä olis niinkuin turvallinen ahtopaine 1kz-te koneessa ?
Mittarin mukaan alkuperäisenä n 0,6b,ja nyt KCR boksilla,isommalla pakoputkella ja coolerilla n 0,7.
Vähän tossa kokeilin ahtoja nostaa,ja tuntui että jossain 0,9-1 bar.kohdalla tuntui muutosta tapahtuvan.
Auto on LandCruiser j9 -00

Iloista vappua kaikille
terv Benjamin
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: 1KZ-TE ahtopaine

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

benjaminf kirjoitti:Tuli hommattu tämmöinen yksinkertainen" boost controller"vähän niinkuin kokeilumielessä.
Mikä olis niinkuin turvallinen ahtopaine 1kz-te koneessa ?
Mittarin mukaan alkuperäisenä n 0,6b,ja nyt KCR boksilla,isommalla pakoputkella ja coolerilla n 0,7.
Vähän tossa kokeilin ahtoja nostaa,ja tuntui että jossain 0,9-1 bar.kohdalla tuntui muutosta tapahtuvan.
Auto on LandCruiser j9 -00

Iloista vappua kaikille
terv Benjamin
Mulla ahtaa vakiona nykysäädöillä 0.9 bar ilman että on hukkaporttia säädelty. Kokeilin tollasta bleediä vuosi sitten ja ei hyvä, ahdot ei pysy tasasena, humppaa tapissa ollessaan niin että persuuksissa tuntuu myös.

Sama efekti oli hukkaportin alla olevilla prikoilla (ahtoi n. 1.1 bar), tällöin piti laittaa bleedi ahtopaineanturin letkuun että kuvittelis että ei siellä yli 0.9 bar ole. Otin sitten viime kansirempan yhteydessä nuo viritelmät pois kun ei vastaavaa hyötyä tuntunut olevan. Kun eihän se kone edes pelkällä ilmalla kulje, jos ei saada soppaa lisää, enkä tiedä mistä sitä enää kotikonstein saisi.

Adoniksen tehopurnukan kanssa käyttävät 1.2 bar ahtoja, tiedä sitten kuinka järkevää on. Tuntuu pakolämmöt olevan tarpeeks korkeella jo nyt.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
benjaminf
Viestit: 317
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

Kokeilun jälkeen mulla ahdot 0,9 bar ja pakolämpö ennemmin vähän laski kuin nousi 0,7 barista.
Hyvin tasaisesti menee,nykiminen alkaa 1 bar jälkeen.
Varmaan joku varmistus auton tietojärj. kun pistää pelit seis ?
Vielä olis pari pykälää boksissa jäljellä,täytyy kokeilla lisää kun kerkiää.
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

onneks ei oo noit sähkö hömpötyksii!testailtii eilen puppelin hiluxii ku se ahto 1,9bar,kyl siin sai pökkyrä kyytii ja ahdinta vitutti varmaan pkopaineiden johdosta...!
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

benjaminf kirjoitti:Kokeilun jälkeen mulla ahdot 0,9 bar ja pakolämpö ennemmin vähän laski kuin nousi 0,7 barista.
Hyvin tasaisesti menee,nykiminen alkaa 1 bar jälkeen.
Varmaan joku varmistus auton tietojärj. kun pistää pelit seis ?
Vielä olis pari pykälää boksissa jäljellä,täytyy kokeilla lisää kun kerkiää.
Joo, niin, voipa lämmöt hyvin tippuakkin vaikka pakopaine nousisikin. Mikä lie sitten paras kompromissi...? Kiva olis tietää pakopaineet, ei oo vaan tullut mittaria asennettua kun ei niitä tarviis koko aikaa seurata.

Luulen vaan että ahdinta ahdistaa suuremmat ahdot, on se niin pieni morkula. Mutta ei kilo kai liikaa ole millekkään. Onhan samaa CT12b:tä on myös Suprassa, tosin tuplana. Taitavat kyllä olla sisuskaluiltaan aivan erilaisia. Vakio-Supra ahtaa 0.8 bar ja alan hemmot sanoo että 1.1 bar olis noissa järkevä yläraja.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
benjaminf
Viestit: 317
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

Niin ,se ikuinen kysymys Pakolämmöt, mikä on liikaa?
Näkemyksiä on paljon missä se raja kulkee ja mistä mittaa.
Omasta mielestäni se on paljon kiinni ajotyylistä ja missä ajalee,em. jos paljon ajaa motaria 120 lasissa niin kyllä se varmaan "ruuvattua" dieseliä rasittaa.
Vakio ahdoilla ja ilman boksia kokeilessa lämmöt n. 30-40 ast. pienemmät kun boksilla ja 0,9 ahdoilla norm.ajossa n.90km/h
Vastaa Viestiin